Aspekt Retoryki
Sro Kwi 04, 2018 9:01 pm
Aspekt retoryki:
Uwodzenie – umiejętność dzięki, której o wiele łatwiej uzyskać specjalne korzyści dla swojej postaci. Nie ważny jest wygląd, czy wiedza. Postać posiada w sobie to coś co sprawia, że ludzie są nią zainteresowani.
1. Ktoś śmie twojej postaci odmówić? Nie w tym życiu i nie w tej postaci. Może sobie próbować i zgrywać niedostępnego, ale to tylko gierka. Kiedy postać chce z kimś porozmawiać, to będą z nią rozmawiać.
2. Po co walczyć skoro można zwyczajnie odejść za porozumieniem stron? Jeszcze coś komuś się stanie. Oczywiście druga strona może tego nie chcieć, ale postać ma 50% szans na to, że zostanie puszczona wolno bez prowadzenia walki. Wystarczy spróbować.
3. Czasem jednak trzeba zacząć walczyć, ale kto powiedział, że nie można i wtedy trochę poflirtować. Dlatego też postać nauczyła się wykonywać cios, za pomocą którego ten zabieg jest o wiele prostszy.
4. Czasami pióro jest silniejsze od miecza, a mowa jest srebrem. No, ale wszystko lepsze od bezsensownej bijatyki. Czy nie lepiej usiąść przy herbacie i porozmawiać tak od serca? Wiadomo, że przeciwnik może nie być tym faktem zbytnio zachwycony, ale to jest również i dla jego dobra.
5. Flirt działa cuda i praktyczne postać jest w tym mistrzem. Podczas walki wystarczy jeden cios, by przeciwnik stał się adoratorem. Jakie to piękne.
Poziom 1 – Ignorowanie fabularnych sytuacji, w których postać jest ignorowana przez dowolną istotę.
Poziom 2 – Możliwość rzutu monetą na start walki. W razie sukcesu przeciwnik puszcza postać wolno.
Poziom 3 – Odblokowanie akcji podstawowej – Cios Flirtujący(Koszt 1TE)(Faza ataku) Zadaj 0.5S + 0.5E + 1TKI obrażeń, za użycie dostajesz +2 TKI zamiast +1TKI w przypadku kosztu 1 Tokenu Energii.
Poziom 4 – Ulepszenie rzutu monetą, na start walki. W razie sukcesu możliwość nakłonienia przeciwnika do rozmowy. Przeciwnik w dalszym ciągu będzie nieufny.
Poziom 5 – Ulepszenie Ciosu Flirtującego. Otrzymuje on możliwość nakładania gwarantowanego statusu adorator przy trafieniu(ignoruj rzut monetą). Status Adorator: Koszt TKI wzrasta o 1 dla każdej techniki, jeśli technika została skierowana na postać adorowaną.
Dyplomacja – umiejętność przedstawiania swoich racji w sposób pokojowy oraz przedstawiania swojej postaci jako osoby wiarygodnej. Dzięki tej umiejętności o wiele łatwiej rozwiązać spory czy przekonać ludzi do swoich racji. Wystarczy tylko porozmawiać. Jest to przeciwieństwo kłamstwa.
1. Początki nigdy nie są łatwe, ale od czegoś trzeba zacząć. Dzięki ćwiczeniu przed lustrem postać potrafi przekonać pojedyncze osoby do swoich przekonań. Ufają jej, dzięki czemu słuchają wypowiadanych słów i w nie wierzą.
2. Nauka nie idzie w las, a postać potrafi coraz lepiej przekazywać swoje racje i przekonywać więcej osób. Grupy ludzi jej ufają i wierzą w jej słowa.
3. Osoba godna zaufania. Tym mianem określają postać osoby, które znają postać, albo z nią rozmawiają. Wiedzą, że można się do niej zwrócić z poradą, a ona pomoże. Czasami nawet i przeciwnicy są skłonni zapytać o radę. Jednakże nie przyznają się do tego.
4. Postać jest już jednym z najlepszych dyplomatów w uniwersum, przez co jest traktowana z szacunkiem. Każdy ma do niej stosunek neutralny, przynajmniej do czasu aż nie zostanie sprowokowany. Postać może reprezentować interesy jednej z frakcji. Tak więc komu pomóc?
5. Mistrz wszelakiej dyplomacji i zażegnywania konfliktów, a także duszenia wszelakich sporów w zarodku. Całe cywilizacje słuchają słów postaci i wierzą w nie. W końcu komu ufać jak nie jej?
Poziom 3 – Postać otrzymuje status: Zaufany - Niezależnie od okoliczności jesteś zawsze traktowany jako osoba zaufana. Nawet wrogowie z rzadka są skłonni prosić ciebie o radę w rozwiązywaniu problemów.
Poziom 4 – Postać otrzymuje status: Immunitet - Wszystkie istoty myślące zawsze mają neutralny stosunek względem postaci, dopóki nie są poddani fabularnej prowokacji. Możesz być reprezentantem tylko jednej frakcji.
Zastraszanie/Niewolnictwo – kiedy inni na ciebie patrzą to odczuwają tylko jedno uczucie. Strach. Przeciwnicy boją się twojego imienia, a słabsze istoty wręcz modlą się o to, by cię nie spotkać. Inaczej mogą skończyć jako twoi niewolnicy. Są za słabi, by stawić opór.
1. Słabi muszą służyć silnym. To zdanie doskonale odzwierciedla twoje działania, dzięki którym potrafisz zniewolić pojedyncze istoty i uczynić z nich twoich osobistych niewolników. Janie podaj mi ciasto.
2. Twoja sława roznosi się po świecie i ludzie wiedzą, że nie warto z tobą zadzierać. Potrafisz przerazić nie tylko małe dzieci. Przeciwnicy na początku starcia są tak przerażeni, że ich umiejętności nieznacznie spadają.
3. Mroczna aura otacza cię i powoduje, że coraz więcej istot, może być tobie podległymi. Zastraszasz i zmuszasz grupki stworzeń do stania się twoimi niewolnikami. Im więcej tym lepiej czyż nie?
4. Czyste przerażenie. To odczuwają wszyscy, którzy z tobą przebywają, a także są zmuszeni z tobą walczyć. Przeciwnicy tracą na umiejętnościach, wiedząc z kim przyjdzie im się zmierzyć.
5. Raz niewolnik, na zawsze niewolnik. Nie ważne czy zostanie uwolniony czy też ucieknie. Naznaczenie pozostanie na zawsze i wszyscy będą wiedzieć, kto jest twoim niewolnikiem. Hańba na wieczność.
Poziom 2 – Postać otrzymuje status: Przerażający - Przeciwnicy odbierają 1 dowolnie wybrany token na start walki, wykluczając TKI i TM.
Poziom 4 – Zamiana statusu Przerażający na status: Horror - Przeciwnicy odbierają 3 dowolnie wybrane tokeny na start walki, wykluczając TKI i TM.
Poziom 5 – Istoty zniewolone przez postać otrzymują permanentny status: Niewolnik - Są rozpoznawani przez każdego jako niewolnik, niezależnie czy uciekł, czy został wyzwolony dobrowolnie.
Kłamstwo – umiejętność idealna dla każdego polityka, sprzedawcy i krętacza, a także osób, które chcą jak najwięcej ugrać dla siebie zwyczajnie zmyślając. Opanowały to do takiej perfekcji, że praktycznie nie wiadomo, które słowo jest prawdą, a które kłamstwem. Zapewne wszystkie są kłamstwem. Jest to przeciwieństwo dyplomacji.
1. Jedno kłamstwo tu. Jedno tam. I praktycznie już rozmówca jest skołowany. Potrafisz tak zmanipulować prawdę, że pojedyncze osoby wierzą w twoje kłamstwa. Te pieniążki z monopoly są powszechnie używaną walutą. Jak mamusię kocham.
2. Umiesz kłamać tak dobrze, że wszyscy biorą twoje słowa za pewnik i nazwanie ich kłamstwem jest wręcz herezją. Wszystko jest dobrze, dopóki ktoś nie znajdzie dowodów na to, że kłamiesz.
3. Świetny kłamca, który przekonuje do swoich słów grupy osób. Słuchają cię uważnie i wierzą w każde twoje słowo. To nie są droidy, których szukacie.
4. Arcykłamca i doskonały materiał na polityka. Potrafisz wmówić innym wszystko co chcesz i oni ci uwierzą, a także będą błagać byś został ich przedstawicielem w rządzie. Droga w polityce stoi dla ciebie otworem.
5. Twoje kłamliwe słowa osiągnęły poziom niewyobrażalny dla innych osób. Jesteś oszustem, który potrafi zmienić jedną z zasad rządzących tym uniwersum na swoją korzyść. Przynajmniej na jakiś czas. Jednakże trzeba pamiętać, że takie rzeczy są obserwowane przez istoty, które mogą ci się nie spodobać.
Poziom 2 – Postać otrzymuje status: Prawdomówny - fabularnie słowa traktowane są jako świętość i trudno je podważyć bez jednoznacznych dowodów.
Poziom 5 – Postać otrzymuje status: Oszust - fabularnie możesz nagiąć jedną z zasad uniwersum, obowiązuje ona do czasu przebywania w danym temacie. Łamanie zasad wiąże się z ogromnymi konsekwencjami, a obecna istota chaosu szczególnie interesuje się takimi przypadkami, może pojawić się w dowolnym fabularnym momencie.
Seksapil – We’ll bang ok? Sztuka miłości, kochania się i podniecania. Co tu dużo mówić? Idźcie i rozmnażajcie się.
1. Ja mam tą chęć, a wy macie ten idealny stan. Nowoczesny kupidyn, który potrafi łączyć ludzi w pary, a także sprawić by się w nim zakochiwali. Czyżby początek własnego haremu?
2. Seks ma w głowie, seks ma w ciele, seksu nigdy nie za wiele. Kusisz swoimi seksownymi pozami, przez co przeciwnik chce walczyć tylko z tobą. To pomocne, ale też bywa upierdliwe. Zależy jak się na to spojrzy.
3. Coraz więcej osób rozumie potęgę miłości. Nie ważne są podziały rasowe czy poglądy. Miłość zatriumfuje. Wystarczy chwila, by grupy osób się łączyły ze sobą, lub chciały być tylko z tobą.
4. Postać jest ikoną. Bogiem seksu. Wszyscy chcą przebywać obok niej, by mieć chociaż możliwość dotknięcia tego majestatu. Zapewne dlatego podczas każdej walki wszyscy lecą od razu do ciebie. Niby muszą, ale to tylko wymówka. Kochają cię.
5. Słuchajcie słów swojego guru seksu i przewodnika po pozycjach sprawiających rozkosz. Idźcie i bzykajcie się ze sobą. Całe cywilizacje są gotowe kochać się, a najbardziej kochają ciebie. Działa to niestety tylko na przeciętnych obywateli. Co do elity i władz to musisz obejść się smakiem.
Poziom 2 – Postać otrzymuje status: Kusiciel - Na początku walki wybierz jednego przeciwnika, musi on atakować ciebie do końca walki i nie może wspierać towarzyszy w walce z pomocą gadżetów, czy technik typu wspomagająca/regeneracyjna. Nie możesz do końca walki zmienić wybrany cel, ale możesz zadeklarować na koniec tury czy chcesz mieć włączony, czy wyłączony status Kusiciel na następną turę.
Poziom 4 – Postać otrzymuje status: Ikona seksu - Wszyscy przeciwnicy muszą zaatakować ciebie nim mogą zaatakować jakikolwiek inny cel. Przeciwnicy nie mogą używać na ciebie gadżetów, władania bronią i brudnych zagrań skierowanych na Ikonę seksu. Możesz zadeklarować na koniec tury czy chcesz mieć włączony, czy wyłączony status Ikona seksuk na następną turę.
Poziom 5 – Rozkochiwanie cywilizacji może powodować fabularne katastrofy o skutkach przekraczających wszelkie rozumowanie.
Uwodzenie – umiejętność dzięki, której o wiele łatwiej uzyskać specjalne korzyści dla swojej postaci. Nie ważny jest wygląd, czy wiedza. Postać posiada w sobie to coś co sprawia, że ludzie są nią zainteresowani.
1. Ktoś śmie twojej postaci odmówić? Nie w tym życiu i nie w tej postaci. Może sobie próbować i zgrywać niedostępnego, ale to tylko gierka. Kiedy postać chce z kimś porozmawiać, to będą z nią rozmawiać.
2. Po co walczyć skoro można zwyczajnie odejść za porozumieniem stron? Jeszcze coś komuś się stanie. Oczywiście druga strona może tego nie chcieć, ale postać ma 50% szans na to, że zostanie puszczona wolno bez prowadzenia walki. Wystarczy spróbować.
3. Czasem jednak trzeba zacząć walczyć, ale kto powiedział, że nie można i wtedy trochę poflirtować. Dlatego też postać nauczyła się wykonywać cios, za pomocą którego ten zabieg jest o wiele prostszy.
4. Czasami pióro jest silniejsze od miecza, a mowa jest srebrem. No, ale wszystko lepsze od bezsensownej bijatyki. Czy nie lepiej usiąść przy herbacie i porozmawiać tak od serca? Wiadomo, że przeciwnik może nie być tym faktem zbytnio zachwycony, ale to jest również i dla jego dobra.
5. Flirt działa cuda i praktyczne postać jest w tym mistrzem. Podczas walki wystarczy jeden cios, by przeciwnik stał się adoratorem. Jakie to piękne.
Poziom 1 – Ignorowanie fabularnych sytuacji, w których postać jest ignorowana przez dowolną istotę.
Poziom 2 – Możliwość rzutu monetą na start walki. W razie sukcesu przeciwnik puszcza postać wolno.
Poziom 3 – Odblokowanie akcji podstawowej – Cios Flirtujący(Koszt 1TE)(Faza ataku) Zadaj 0.5S + 0.5E + 1TKI obrażeń, za użycie dostajesz +2 TKI zamiast +1TKI w przypadku kosztu 1 Tokenu Energii.
Poziom 4 – Ulepszenie rzutu monetą, na start walki. W razie sukcesu możliwość nakłonienia przeciwnika do rozmowy. Przeciwnik w dalszym ciągu będzie nieufny.
Poziom 5 – Ulepszenie Ciosu Flirtującego. Otrzymuje on możliwość nakładania gwarantowanego statusu adorator przy trafieniu(ignoruj rzut monetą). Status Adorator: Koszt TKI wzrasta o 1 dla każdej techniki, jeśli technika została skierowana na postać adorowaną.
Dyplomacja – umiejętność przedstawiania swoich racji w sposób pokojowy oraz przedstawiania swojej postaci jako osoby wiarygodnej. Dzięki tej umiejętności o wiele łatwiej rozwiązać spory czy przekonać ludzi do swoich racji. Wystarczy tylko porozmawiać. Jest to przeciwieństwo kłamstwa.
1. Początki nigdy nie są łatwe, ale od czegoś trzeba zacząć. Dzięki ćwiczeniu przed lustrem postać potrafi przekonać pojedyncze osoby do swoich przekonań. Ufają jej, dzięki czemu słuchają wypowiadanych słów i w nie wierzą.
2. Nauka nie idzie w las, a postać potrafi coraz lepiej przekazywać swoje racje i przekonywać więcej osób. Grupy ludzi jej ufają i wierzą w jej słowa.
3. Osoba godna zaufania. Tym mianem określają postać osoby, które znają postać, albo z nią rozmawiają. Wiedzą, że można się do niej zwrócić z poradą, a ona pomoże. Czasami nawet i przeciwnicy są skłonni zapytać o radę. Jednakże nie przyznają się do tego.
4. Postać jest już jednym z najlepszych dyplomatów w uniwersum, przez co jest traktowana z szacunkiem. Każdy ma do niej stosunek neutralny, przynajmniej do czasu aż nie zostanie sprowokowany. Postać może reprezentować interesy jednej z frakcji. Tak więc komu pomóc?
5. Mistrz wszelakiej dyplomacji i zażegnywania konfliktów, a także duszenia wszelakich sporów w zarodku. Całe cywilizacje słuchają słów postaci i wierzą w nie. W końcu komu ufać jak nie jej?
Poziom 3 – Postać otrzymuje status: Zaufany - Niezależnie od okoliczności jesteś zawsze traktowany jako osoba zaufana. Nawet wrogowie z rzadka są skłonni prosić ciebie o radę w rozwiązywaniu problemów.
Poziom 4 – Postać otrzymuje status: Immunitet - Wszystkie istoty myślące zawsze mają neutralny stosunek względem postaci, dopóki nie są poddani fabularnej prowokacji. Możesz być reprezentantem tylko jednej frakcji.
Zastraszanie/Niewolnictwo – kiedy inni na ciebie patrzą to odczuwają tylko jedno uczucie. Strach. Przeciwnicy boją się twojego imienia, a słabsze istoty wręcz modlą się o to, by cię nie spotkać. Inaczej mogą skończyć jako twoi niewolnicy. Są za słabi, by stawić opór.
1. Słabi muszą służyć silnym. To zdanie doskonale odzwierciedla twoje działania, dzięki którym potrafisz zniewolić pojedyncze istoty i uczynić z nich twoich osobistych niewolników. Janie podaj mi ciasto.
2. Twoja sława roznosi się po świecie i ludzie wiedzą, że nie warto z tobą zadzierać. Potrafisz przerazić nie tylko małe dzieci. Przeciwnicy na początku starcia są tak przerażeni, że ich umiejętności nieznacznie spadają.
3. Mroczna aura otacza cię i powoduje, że coraz więcej istot, może być tobie podległymi. Zastraszasz i zmuszasz grupki stworzeń do stania się twoimi niewolnikami. Im więcej tym lepiej czyż nie?
4. Czyste przerażenie. To odczuwają wszyscy, którzy z tobą przebywają, a także są zmuszeni z tobą walczyć. Przeciwnicy tracą na umiejętnościach, wiedząc z kim przyjdzie im się zmierzyć.
5. Raz niewolnik, na zawsze niewolnik. Nie ważne czy zostanie uwolniony czy też ucieknie. Naznaczenie pozostanie na zawsze i wszyscy będą wiedzieć, kto jest twoim niewolnikiem. Hańba na wieczność.
Poziom 2 – Postać otrzymuje status: Przerażający - Przeciwnicy odbierają 1 dowolnie wybrany token na start walki, wykluczając TKI i TM.
Poziom 4 – Zamiana statusu Przerażający na status: Horror - Przeciwnicy odbierają 3 dowolnie wybrane tokeny na start walki, wykluczając TKI i TM.
Poziom 5 – Istoty zniewolone przez postać otrzymują permanentny status: Niewolnik - Są rozpoznawani przez każdego jako niewolnik, niezależnie czy uciekł, czy został wyzwolony dobrowolnie.
Kłamstwo – umiejętność idealna dla każdego polityka, sprzedawcy i krętacza, a także osób, które chcą jak najwięcej ugrać dla siebie zwyczajnie zmyślając. Opanowały to do takiej perfekcji, że praktycznie nie wiadomo, które słowo jest prawdą, a które kłamstwem. Zapewne wszystkie są kłamstwem. Jest to przeciwieństwo dyplomacji.
1. Jedno kłamstwo tu. Jedno tam. I praktycznie już rozmówca jest skołowany. Potrafisz tak zmanipulować prawdę, że pojedyncze osoby wierzą w twoje kłamstwa. Te pieniążki z monopoly są powszechnie używaną walutą. Jak mamusię kocham.
2. Umiesz kłamać tak dobrze, że wszyscy biorą twoje słowa za pewnik i nazwanie ich kłamstwem jest wręcz herezją. Wszystko jest dobrze, dopóki ktoś nie znajdzie dowodów na to, że kłamiesz.
3. Świetny kłamca, który przekonuje do swoich słów grupy osób. Słuchają cię uważnie i wierzą w każde twoje słowo. To nie są droidy, których szukacie.
4. Arcykłamca i doskonały materiał na polityka. Potrafisz wmówić innym wszystko co chcesz i oni ci uwierzą, a także będą błagać byś został ich przedstawicielem w rządzie. Droga w polityce stoi dla ciebie otworem.
5. Twoje kłamliwe słowa osiągnęły poziom niewyobrażalny dla innych osób. Jesteś oszustem, który potrafi zmienić jedną z zasad rządzących tym uniwersum na swoją korzyść. Przynajmniej na jakiś czas. Jednakże trzeba pamiętać, że takie rzeczy są obserwowane przez istoty, które mogą ci się nie spodobać.
Poziom 2 – Postać otrzymuje status: Prawdomówny - fabularnie słowa traktowane są jako świętość i trudno je podważyć bez jednoznacznych dowodów.
Poziom 5 – Postać otrzymuje status: Oszust - fabularnie możesz nagiąć jedną z zasad uniwersum, obowiązuje ona do czasu przebywania w danym temacie. Łamanie zasad wiąże się z ogromnymi konsekwencjami, a obecna istota chaosu szczególnie interesuje się takimi przypadkami, może pojawić się w dowolnym fabularnym momencie.
Seksapil – We’ll bang ok? Sztuka miłości, kochania się i podniecania. Co tu dużo mówić? Idźcie i rozmnażajcie się.
1. Ja mam tą chęć, a wy macie ten idealny stan. Nowoczesny kupidyn, który potrafi łączyć ludzi w pary, a także sprawić by się w nim zakochiwali. Czyżby początek własnego haremu?
2. Seks ma w głowie, seks ma w ciele, seksu nigdy nie za wiele. Kusisz swoimi seksownymi pozami, przez co przeciwnik chce walczyć tylko z tobą. To pomocne, ale też bywa upierdliwe. Zależy jak się na to spojrzy.
3. Coraz więcej osób rozumie potęgę miłości. Nie ważne są podziały rasowe czy poglądy. Miłość zatriumfuje. Wystarczy chwila, by grupy osób się łączyły ze sobą, lub chciały być tylko z tobą.
4. Postać jest ikoną. Bogiem seksu. Wszyscy chcą przebywać obok niej, by mieć chociaż możliwość dotknięcia tego majestatu. Zapewne dlatego podczas każdej walki wszyscy lecą od razu do ciebie. Niby muszą, ale to tylko wymówka. Kochają cię.
5. Słuchajcie słów swojego guru seksu i przewodnika po pozycjach sprawiających rozkosz. Idźcie i bzykajcie się ze sobą. Całe cywilizacje są gotowe kochać się, a najbardziej kochają ciebie. Działa to niestety tylko na przeciętnych obywateli. Co do elity i władz to musisz obejść się smakiem.
Poziom 2 – Postać otrzymuje status: Kusiciel - Na początku walki wybierz jednego przeciwnika, musi on atakować ciebie do końca walki i nie może wspierać towarzyszy w walce z pomocą gadżetów, czy technik typu wspomagająca/regeneracyjna. Nie możesz do końca walki zmienić wybrany cel, ale możesz zadeklarować na koniec tury czy chcesz mieć włączony, czy wyłączony status Kusiciel na następną turę.
Poziom 4 – Postać otrzymuje status: Ikona seksu - Wszyscy przeciwnicy muszą zaatakować ciebie nim mogą zaatakować jakikolwiek inny cel. Przeciwnicy nie mogą używać na ciebie gadżetów, władania bronią i brudnych zagrań skierowanych na Ikonę seksu. Możesz zadeklarować na koniec tury czy chcesz mieć włączony, czy wyłączony status Ikona seksuk na następną turę.
Poziom 5 – Rozkochiwanie cywilizacji może powodować fabularne katastrofy o skutkach przekraczających wszelkie rozumowanie.
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach