Stroje i Pancerze
+4
Al
Reito
Hazard
Soma
8 posters
- Soma
- Liczba postów : 265
Data rejestracji : 26/03/2014
Identification Number
HP:
(0/0)
KI:
(0/0)
Stroje i Pancerze
Wto Paź 06, 2015 8:19 pm
Tal więc zaczęło się od tego, że spytałem na sb jak mam rozumieć taki oto zapis "500 dmg 50% 250 dmg, 25% 125 dmg" i podobne przy statystykach pancerzy. Niestety dowiedziałem się, że praktycznie nikt nie wie bo osoba, która to wymyśliła już nie gra (Reito bodajże). Cóż nie trudno się domyślić, że np liczy z "dmg" to obrażenia pochłaniane przez te ciuchy. Problem jest z "%". Nie wiadomo czy np w przypadku Mistic Suit, które ma HP=8000, te 500 dmg jest pochłaniane od początku do osiągnięcia stanu 4000/8000 i dopiero potem 250 od 4000/8000. Czy może pierwsze 4000 pochłaniają całość zadawanych obrażeń i dopiero od 4000/8000 do 2000/8000 skutecznosc stroju spada do 500 pochłanianych obrażeń. Osobiscie zdaje mi się, ze druga opcja to oryginalny zamysł, gdyż takie Budou dla kadeta nie posiada żadnych takich statystyk obronnych, poza HP=500, co przy pierwszej opcji czyniło by obecność tej jedynej statystyki zupełnie bez sensu. A jak wy myślicie?
EDIT
Jeszcze przyszła mi do głowy taka myśl, że te stroje były opracowywane w 2012, kiedy to zapewne mało kto osiagał takie poziomy mocy jak dzisiejsza średnia, więc można by tez jednak zwiększyć ich statystyki, tak żeby miały one jakieś znaczenie.
EDIT
Jeszcze przyszła mi do głowy taka myśl, że te stroje były opracowywane w 2012, kiedy to zapewne mało kto osiagał takie poziomy mocy jak dzisiejsza średnia, więc można by tez jednak zwiększyć ich statystyki, tak żeby miały one jakieś znaczenie.
- HazardDon Hazardo
- Liczba postów : 928
Data rejestracji : 28/05/2012
Skąd : Bydgoszcz
Identification Number
HP:
(800/800)
KI:
(0/0)
Re: Stroje i Pancerze
Wto Paź 06, 2015 8:50 pm
Jeśli dobrze pamiętam, działało to na takiej zasadzie (na przykładzie wspomnianego Mistic Suit):
Od 8000 do 4000 HP (do 50%) - redukcja 500 dmg
od 4000 do 2000 HP (od 50 do 25%) - redukcja 250 dmg
od 2000 do 0 HP (od 25 do 0%) - redukcja 125 dmg
Ogólnie to te pancerze już od jakiegoś czasu chyba nie są używane, osobiście posłużyłem się takowym w jednej walce, a od 2012 roku trochę ich odbyłem Ale może temat wróci, tylko tak jak słusznie zauważyłeś, przydałoby się zmienić nieco parametry, co by te pancerze były bardziej użyteczne. Pozdro
Od 8000 do 4000 HP (do 50%) - redukcja 500 dmg
od 4000 do 2000 HP (od 50 do 25%) - redukcja 250 dmg
od 2000 do 0 HP (od 25 do 0%) - redukcja 125 dmg
Ogólnie to te pancerze już od jakiegoś czasu chyba nie są używane, osobiście posłużyłem się takowym w jednej walce, a od 2012 roku trochę ich odbyłem Ale może temat wróci, tylko tak jak słusznie zauważyłeś, przydałoby się zmienić nieco parametry, co by te pancerze były bardziej użyteczne. Pozdro
- Soma
- Liczba postów : 265
Data rejestracji : 26/03/2014
Identification Number
HP:
(0/0)
KI:
(0/0)
Re: Stroje i Pancerze
Wto Paź 06, 2015 8:58 pm
No tylko po co w takim razie te 500 HP przy Budou, skoro nie ma żadnej redukcji w statsach?
Re: Stroje i Pancerze
Wto Paź 06, 2015 9:05 pm
Jeśli jestem jedyną osobą, która to ogarnia to nie ma sensu żeby to obowiązywało. Stroje od zawsze były i są niewypałem. Powodowały tylko zbędne komplikacje. Zamiast skupić się na fabule trzeba bawić się w jakieś obliczenia. Ja bym to usunął ale admini zrobią co chcą.
- AlEsper Mod
- Liczba postów : 1541
Data rejestracji : 28/05/2012
Identification Number
HP:
(2250/2250)
KI:
(0/0)
Re: Stroje i Pancerze
Wto Paź 06, 2015 9:57 pm
Nie korzysta z dwóch powodów:
1.Ludzie za szybko się rozwijają w rezultacie są przy awansie za silni i pancerz nie daje im jakiś bonusów poza służeniem za symbol ich rangi.
2.Jak wyżej napisano mało komu się chce liczyć.
RPG powinien posiadać ekwipunek. Chociażby w najprostszej formie. Trzeba to tak przerobić by było użyteczne i nie wymagało liczenia, przyjrzę się temu. Najwyżej się tymczasowo usunie/zablokuje.
1.Ludzie za szybko się rozwijają w rezultacie są przy awansie za silni i pancerz nie daje im jakiś bonusów poza służeniem za symbol ich rangi.
2.Jak wyżej napisano mało komu się chce liczyć.
RPG powinien posiadać ekwipunek. Chociażby w najprostszej formie. Trzeba to tak przerobić by było użyteczne i nie wymagało liczenia, przyjrzę się temu. Najwyżej się tymczasowo usunie/zablokuje.
- AlEsper Mod
- Liczba postów : 1541
Data rejestracji : 28/05/2012
Identification Number
HP:
(2250/2250)
KI:
(0/0)
Re: Stroje i Pancerze
Sro Paź 07, 2015 8:21 pm
Po rozmowie na SB, doszliśmy do wniosku by wprowadzić klasyczny ekwipunek z RPG.
Mechanika wygląda następująco:
Pancerz XYZ ochrona: 10%
Koniec. Czyli pancerze przy tym rozwiązaniu nie ulegają uszkodzeniu, dodatkowo ochrona zostanie zastąpiona procentową, tak by pancerz dłużej mógł posłużyć i by ochrona była zawsze w miarę przydatna. Oczywiście można się spodziewać, że procenty nie będą wysokie, by pancerze nie były zhaxxowane
To rozwiązanie da większą przydatność pancerzom i ich używanie będzie miało sens.
Mechanika wygląda następująco:
Pancerz XYZ ochrona: 10%
Koniec. Czyli pancerze przy tym rozwiązaniu nie ulegają uszkodzeniu, dodatkowo ochrona zostanie zastąpiona procentową, tak by pancerz dłużej mógł posłużyć i by ochrona była zawsze w miarę przydatna. Oczywiście można się spodziewać, że procenty nie będą wysokie, by pancerze nie były zhaxxowane
To rozwiązanie da większą przydatność pancerzom i ich używanie będzie miało sens.
- AlEsper Mod
- Liczba postów : 1541
Data rejestracji : 28/05/2012
Identification Number
HP:
(2250/2250)
KI:
(0/0)
Re: Stroje i Pancerze
Pią Paź 09, 2015 8:46 pm
Żeby nie robić offtopu. Według nowej mechaniki, chciałbym najpierw ustalić górną granicę dla pancerzy.
Jak preferujecie chcecie aby najsilniejsze pancerze oferowały 50%,45%,40%,35% czy 30% ochrony przed obrażeniami?
Na tej podstawie wyliczy się słabsze pancerze dostępne w grze i ewentualnie wykreuje nowe w przyszłości.
Jak preferujecie chcecie aby najsilniejsze pancerze oferowały 50%,45%,40%,35% czy 30% ochrony przed obrażeniami?
Na tej podstawie wyliczy się słabsze pancerze dostępne w grze i ewentualnie wykreuje nowe w przyszłości.
- Soma
- Liczba postów : 265
Data rejestracji : 26/03/2014
Identification Number
HP:
(0/0)
KI:
(0/0)
Re: Stroje i Pancerze
Pią Paź 09, 2015 9:26 pm
Max 30% dla najsilniejszych pancerzy, albo nawet 25%. Więcej to zdecydowana przesada.
- RazielSuccub Admin
- Liczba postów : 1140
Data rejestracji : 19/03/2013
Skąd : Rzeszów
Identification Number
HP:
(750/750)
KI:
(0/0)
Re: Stroje i Pancerze
Pią Paź 09, 2015 9:32 pm
25% moim zdanie będzie idealnie. Żeby nie było przegięcia i walki nie trwały ileś tam bo pancerz zatrzyma Death Balla czy Genki Damę.
Re: Stroje i Pancerze
Pią Paź 09, 2015 9:45 pm
Te pancerze są trochę porażką, komu się to będzie chciało liczyć? One powinny bardziej dawać stałe minusy do dmg, bo % są strasznie niefabularne.
Dwie osoby mają ten sam pancerz, ale mocniejszemu zatrzyma z procentów 500 dmg, a słabszemu 50dmg.
Nie lepiej dać że odejmuje -50 dmg aż w końcu straci swoje właściwości? Np. pancerz ma 500 hp i odejmuje 50dmg czyli po 10 atakach straci swoje właściwości chłonne?
Większa logika, łatwiejsze liczenie i przejrzystość?
Dwie osoby mają ten sam pancerz, ale mocniejszemu zatrzyma z procentów 500 dmg, a słabszemu 50dmg.
Nie lepiej dać że odejmuje -50 dmg aż w końcu straci swoje właściwości? Np. pancerz ma 500 hp i odejmuje 50dmg czyli po 10 atakach straci swoje właściwości chłonne?
Większa logika, łatwiejsze liczenie i przejrzystość?
Re: Stroje i Pancerze
Pią Paź 09, 2015 9:54 pm
Popieram Raziela, 25% trafia wręcz idealnie w punkt, gdzie pancerze są funkcjonalne i nie są OP zarazem. Co więcej, pozwala to na łatwe skalowanie ich mocy w zależności od jakości pancerza - co 5%, bo wzorowo, u mieszkańców Vegety jest 5 rodzai pancerzy.
W przypadku strojów innych ras można się już tym nieco inaczej pobawić, bo jest ich mniej, ale myślę, że można zostać przy "piątce" i jej wielokrotnościach, nie sadzicie?
Ame, w zasadzie, to tak funkcjonowały te pancerze, gdzie nawet po spadku HP pancerza jego właściwości chłonne spadały. Jednak, to się nie sprawdziło, inaczej nie byłoby tego tematu.
W przypadku strojów innych ras można się już tym nieco inaczej pobawić, bo jest ich mniej, ale myślę, że można zostać przy "piątce" i jej wielokrotnościach, nie sadzicie?
Ame, w zasadzie, to tak funkcjonowały te pancerze, gdzie nawet po spadku HP pancerza jego właściwości chłonne spadały. Jednak, to się nie sprawdziło, inaczej nie byłoby tego tematu.
- AlEsper Mod
- Liczba postów : 1541
Data rejestracji : 28/05/2012
Identification Number
HP:
(2250/2250)
KI:
(0/0)
Re: Stroje i Pancerze
Pią Paź 09, 2015 10:14 pm
Dokładniej wyjaśniając -50 dmg nie zablokuje ciosu takiego hika i zrobi ci on dziurę w klacie. Jak można zaobserwować pancerz Vegety był w stanie wytrzymać ataki Freezy, dopiero jak dostał czymś pokroju Genki to się rozpadł i to częściowo.
Zważywszy że powyższy system się nie sprawdził uznałem że trzeba wrócić do klasycznego rozwiązania RPG. czyli x% stałej ochrony a pancerza nie da się uszkodzić. Z kalkulatorem nie trudno jest sobie policzyć ile mniej dostaniesz.
Dodatkowe smaczki można zawsze rozważyć w praktyce.
Pancerz 5% nie chroni przed niczym praktycznie (policzone) chyba że kostium kadeta ma tyle dawać lol xD
Zważywszy że powyższy system się nie sprawdził uznałem że trzeba wrócić do klasycznego rozwiązania RPG. czyli x% stałej ochrony a pancerza nie da się uszkodzić. Z kalkulatorem nie trudno jest sobie policzyć ile mniej dostaniesz.
Dodatkowe smaczki można zawsze rozważyć w praktyce.
Pancerz 5% nie chroni przed niczym praktycznie (policzone) chyba że kostium kadeta ma tyle dawać lol xD
- Soma
- Liczba postów : 265
Data rejestracji : 26/03/2014
Identification Number
HP:
(0/0)
KI:
(0/0)
Re: Stroje i Pancerze
Sob Paź 10, 2015 2:07 am
K, bo jest kupę wątpliwości. Proponowałbym zatem, żeby takie pancerze nei były raz na zawsze dane, tylko żeby miały limit walk prze, które moga przetrwać, np po 2 albo 3 walkach pancerz jest po prostu zniszczony i nadaje się na śmietnik, zważywszy, ze zazwyczaj gracze nie walczą z przeciwnikami 5 razy słabszymi od siebie. Dodatkowo jasno zaznaczyć, że pancerz taki jest nagrodą za coś od MG. Gracz może sobie ściągnąć taką zbroje np martwego saiyańskiego żołnierza, ale to nie da mu żadnych bonusów w walce poza tym, że będzie śmierdział trupem i być może fajnie wyglądał. O tym czy jakiś pancerz daje bonusy czy nie decyduje tylko i wyłącznie MG.
Sprawa druga to mój pomysł, wprowadzający element zapobiegający późniejszemu psioczeniu o to, ze jakaś rasa ma lepsze pancerze a inna nie i w ogóle to jest niesprawiedliwe. Tak więc byłoby to dodanie bonusów do statystyk, z tym, że przy każdym rodzaju pancerza w jakiś sposób ograniczonych. Njlepiej to pokazać na przykładzie.
Zbroje Saiyan:
Budou - 5%, ale nie do obrony, gdyż to nie jest żadna zbroja, zakładamy, ze może to być bonus do zręczności, albo może siły. MG decyduje do czego dając taki strój graczowi. Jak logicznie wytłumaczyć skąd wział się ten bonus? A stąd, ze może być po prostu cholernie wygodny ten kombinezon i np dzięki temu postać się w nim lepiej porusza, co daje te 5% bonusu do szybkości.
Nashi - Daje 5% do obrony bo to już jednak pancerz, ale ma dodatkowe 5% do jednej cechy bądź do obrony zależnie od woli MG przydzieląjącego zbroję.
Natto - 10% do obrony i dodatkowe 5% analogicznie jak przy nashi.
Kiui - Tutaj tez 10%, i dodatkowe 10%, ale bonus do cechy nie może wynosić więcej niż 5%, z wyjątkiem obrony. Czyli albo po 5% w dziew cechy, albo 5% dodatkowo do obrony i 5% do jednej cechy, albo 10% do obrony. Tutaj chodzi o to, ze nawet według dotychczasowego opisu moga to być zbroje robione na zamówienie i odpowiednio dopasowane do użytkownika.
Reishi - 15% do obrony i dodatkowo 10% analogicznie do Kiui.
teraz,gdzie tutaj ta cała sprawiedliwośc?
Ziemskie Stroje:
Ludzkie Gi - 10% do podziału, czyli może to być 10% w jedną cechę, 10% w obronę, po 5% w dwie cechy, albo 5% w obronę i 5% w jedną cechę.
Gi szkół - 20% do podziały, ale tutaj kilka ograniczeń, żaden bonus poza obroną nie może przekraczać 10% i może ich być maksymalnie 3. Czyli moze to być 20% w obronę, 10% w obronę i 10% w jedną cechę, 10% w obrone i po 5% w dwie cechy, po 10% w dwie cechy, 10% w jedną cechę i 5% w dwie inne cechy.
O co chodzi? A o to, że dla jednego będzie ważniejsza obrona, a dla drugiego możliwość większego bonusu do jakiejś cechy. Czyli np ziemianie mający zwykłe gi nie beda mogli czuć się tak pokrzywdzeni w stosunku do małp, gdyż 10% do jednej cechy jest lepsze niz 5% (tak wiem, straszny komunał).
Skąd te bonusy?
technologia
magia
idealne dopasowanie itd
5 czy 10% to nie jest dużo, ale czasem może się naprawdę przydać, szczególnie jak się walczy z przeciwnikiem z podobnie rozłożonymi statami. Oczywiście tez wiadomo, ze taki pancerz/strój to ma być nagroda, za ciężką pracę, grę itd. Więc jakoś nie widzę problemów w tym, żeby ktos kto gra długo i dobrze mógł sobie powalczyć chcociaż przez chwilę z takimi bonusikami.
EDIT:
Skoro rozpisałem już i tak większość to mogę rozpisać resztę.
Stroje Nameczańskie:
Z obciążeniem - 15% do obrony.
Bez obciązenia - 15% do jednej z cech bez obrony.
Stroje w zaświatach:
Kaioshin Suit - 30% do podziału, maksymalnie 10% w jednej statystyce lub obronie oraz można rozdzielić maksymalnie tylko na 3, czyli np 10% do obrony i po 10% w dwie cechy, albo po 10% w trzy cechy.
Mystic Suit - 30% do podziału, ale maksymalnie można dać 15% w jedną cechę, też maksymalny podział to 3. Czyli może być 15% w jedną cechę i 15% w obronę, po 15% w dwie cechy, albo też 15% w jedno, 10% w drugie i 5% w trzecie.
tak wiec żeby zobrazować to w skrócie:
Saiyanie - Bardzo dobra obrona, bardzo małe bonusy, mała różnorodność
Ziemianie - Dobra obrona, średnie bonusy, duża różnorodność
Nameki - Srednia obrona, bardzo dobre bonusy, bardzo mała różnorodność
Zaświaty - Mała/średnia obrona, Srednie/bardzo duże bonusy, Duża/bardzo duża różnorodność
Kwestia Magic Materialization.
Poziom II - stworzenie pancerza/stroju posiadającego w sumie maksymalnie 15%. I nie musi to być tylko to co zostało oficjalnie wymienione, ale może to być tez tradycyjny strój shin-jinów ale w sumie o połowę słabszy od tego kaioshińskiego.
Poziom III - ?
Poziom IV - możliwość tworzenia strojów kaioshińskich i mistic
Dodatkowo zasada z decyzją MG również funkcjonuje tutaj, Czyli nawet jak Kaioshin sobei stworzy niby strój, to tylko MG może nadać mu staty, z tym że nie musi. Chodzi o zapobiegnięcie sytuacji, w której jakiś niebianin/namek zacznie taśmowo rozdawać tego typu stroje.
Ostatecznie kwestia dowolności. Czyli chodzi o to, że jeżeli nawet jakaś małpa ma rangę Kiui to nie znaczy, że otrzyma pancerz tak mocny jak wymieniony tutaj. Oczywiście będzie on wyglądał tak żeby inni rozpoznali jego rangę, ale np MG może wymyślić jakiś powód niższych bonusów, np. znoszony pancerz, albo starego typu itd (jedyne ograniczenie to tylko kreatywność MG ).
Oraz jeszcze jedna kwestia zwiazana z zarzutem, zę wszyscy będą biegać przed eventami po zbroje i zrobi się z tego jakaś tibia. Otóż po pierwsze nikt nie będzie miał pewnośći, ze taki czy inny pancerz otrzyma, nawet jeżeli sobie go zrobi za pomocą MM. Po drugie co za problem, taki gracz umawia się z MG, który am prowadzic event na to ile czasu ma na questa, który mógłby zaowocować takim pancerzem. Jak nie zdąży to jego problem, chciał zbroi to niech się nią teraz cieszy bo na radochę z eventu za późno. Oczywiscie wiadomo, że takie czy inne podejście do sprawy to kwestia umowy pomiędzy graczem a MG.
Na koniec zaznaczam tylko, ze to luźna propozycja, która można zmodyfikować tak żeby wszystkich to zadowalało, przyjąć tak jak ja to zaproponowałem, bądź odrzucić. Co wy na to?
Sprawa druga to mój pomysł, wprowadzający element zapobiegający późniejszemu psioczeniu o to, ze jakaś rasa ma lepsze pancerze a inna nie i w ogóle to jest niesprawiedliwe. Tak więc byłoby to dodanie bonusów do statystyk, z tym, że przy każdym rodzaju pancerza w jakiś sposób ograniczonych. Njlepiej to pokazać na przykładzie.
Zbroje Saiyan:
Budou - 5%, ale nie do obrony, gdyż to nie jest żadna zbroja, zakładamy, ze może to być bonus do zręczności, albo może siły. MG decyduje do czego dając taki strój graczowi. Jak logicznie wytłumaczyć skąd wział się ten bonus? A stąd, ze może być po prostu cholernie wygodny ten kombinezon i np dzięki temu postać się w nim lepiej porusza, co daje te 5% bonusu do szybkości.
Nashi - Daje 5% do obrony bo to już jednak pancerz, ale ma dodatkowe 5% do jednej cechy bądź do obrony zależnie od woli MG przydzieląjącego zbroję.
Natto - 10% do obrony i dodatkowe 5% analogicznie jak przy nashi.
Kiui - Tutaj tez 10%, i dodatkowe 10%, ale bonus do cechy nie może wynosić więcej niż 5%, z wyjątkiem obrony. Czyli albo po 5% w dziew cechy, albo 5% dodatkowo do obrony i 5% do jednej cechy, albo 10% do obrony. Tutaj chodzi o to, ze nawet według dotychczasowego opisu moga to być zbroje robione na zamówienie i odpowiednio dopasowane do użytkownika.
Reishi - 15% do obrony i dodatkowo 10% analogicznie do Kiui.
teraz,gdzie tutaj ta cała sprawiedliwośc?
Ziemskie Stroje:
Ludzkie Gi - 10% do podziału, czyli może to być 10% w jedną cechę, 10% w obronę, po 5% w dwie cechy, albo 5% w obronę i 5% w jedną cechę.
Gi szkół - 20% do podziały, ale tutaj kilka ograniczeń, żaden bonus poza obroną nie może przekraczać 10% i może ich być maksymalnie 3. Czyli moze to być 20% w obronę, 10% w obronę i 10% w jedną cechę, 10% w obrone i po 5% w dwie cechy, po 10% w dwie cechy, 10% w jedną cechę i 5% w dwie inne cechy.
O co chodzi? A o to, że dla jednego będzie ważniejsza obrona, a dla drugiego możliwość większego bonusu do jakiejś cechy. Czyli np ziemianie mający zwykłe gi nie beda mogli czuć się tak pokrzywdzeni w stosunku do małp, gdyż 10% do jednej cechy jest lepsze niz 5% (tak wiem, straszny komunał).
Skąd te bonusy?
technologia
magia
idealne dopasowanie itd
5 czy 10% to nie jest dużo, ale czasem może się naprawdę przydać, szczególnie jak się walczy z przeciwnikiem z podobnie rozłożonymi statami. Oczywiście tez wiadomo, ze taki pancerz/strój to ma być nagroda, za ciężką pracę, grę itd. Więc jakoś nie widzę problemów w tym, żeby ktos kto gra długo i dobrze mógł sobie powalczyć chcociaż przez chwilę z takimi bonusikami.
EDIT:
Skoro rozpisałem już i tak większość to mogę rozpisać resztę.
Stroje Nameczańskie:
Z obciążeniem - 15% do obrony.
Bez obciązenia - 15% do jednej z cech bez obrony.
Stroje w zaświatach:
Kaioshin Suit - 30% do podziału, maksymalnie 10% w jednej statystyce lub obronie oraz można rozdzielić maksymalnie tylko na 3, czyli np 10% do obrony i po 10% w dwie cechy, albo po 10% w trzy cechy.
Mystic Suit - 30% do podziału, ale maksymalnie można dać 15% w jedną cechę, też maksymalny podział to 3. Czyli może być 15% w jedną cechę i 15% w obronę, po 15% w dwie cechy, albo też 15% w jedno, 10% w drugie i 5% w trzecie.
tak wiec żeby zobrazować to w skrócie:
Saiyanie - Bardzo dobra obrona, bardzo małe bonusy, mała różnorodność
Ziemianie - Dobra obrona, średnie bonusy, duża różnorodność
Nameki - Srednia obrona, bardzo dobre bonusy, bardzo mała różnorodność
Zaświaty - Mała/średnia obrona, Srednie/bardzo duże bonusy, Duża/bardzo duża różnorodność
Kwestia Magic Materialization.
Poziom II - stworzenie pancerza/stroju posiadającego w sumie maksymalnie 15%. I nie musi to być tylko to co zostało oficjalnie wymienione, ale może to być tez tradycyjny strój shin-jinów ale w sumie o połowę słabszy od tego kaioshińskiego.
Poziom III - ?
Poziom IV - możliwość tworzenia strojów kaioshińskich i mistic
Dodatkowo zasada z decyzją MG również funkcjonuje tutaj, Czyli nawet jak Kaioshin sobei stworzy niby strój, to tylko MG może nadać mu staty, z tym że nie musi. Chodzi o zapobiegnięcie sytuacji, w której jakiś niebianin/namek zacznie taśmowo rozdawać tego typu stroje.
Ostatecznie kwestia dowolności. Czyli chodzi o to, że jeżeli nawet jakaś małpa ma rangę Kiui to nie znaczy, że otrzyma pancerz tak mocny jak wymieniony tutaj. Oczywiście będzie on wyglądał tak żeby inni rozpoznali jego rangę, ale np MG może wymyślić jakiś powód niższych bonusów, np. znoszony pancerz, albo starego typu itd (jedyne ograniczenie to tylko kreatywność MG ).
Oraz jeszcze jedna kwestia zwiazana z zarzutem, zę wszyscy będą biegać przed eventami po zbroje i zrobi się z tego jakaś tibia. Otóż po pierwsze nikt nie będzie miał pewnośći, ze taki czy inny pancerz otrzyma, nawet jeżeli sobie go zrobi za pomocą MM. Po drugie co za problem, taki gracz umawia się z MG, który am prowadzic event na to ile czasu ma na questa, który mógłby zaowocować takim pancerzem. Jak nie zdąży to jego problem, chciał zbroi to niech się nią teraz cieszy bo na radochę z eventu za późno. Oczywiscie wiadomo, że takie czy inne podejście do sprawy to kwestia umowy pomiędzy graczem a MG.
Na koniec zaznaczam tylko, ze to luźna propozycja, która można zmodyfikować tak żeby wszystkich to zadowalało, przyjąć tak jak ja to zaproponowałem, bądź odrzucić. Co wy na to?
Re: Stroje i Pancerze
Sob Paź 10, 2015 5:30 pm
Soma... Zbudowana t koncepcja pod względem mechanicznym jest dobrze, da się ją jeszcze dopieścić, ale to tak btw.
Sęk w tym... Przemyślałem to co mówił Kuro i stwierdzam, że naprowadził na coś, co też wpłynęło na upadek poprzedniej koncepcji zbroi - spora część graczy skupia się o wiele bardziej na graniu fabularnym niż mechanicznym. Podstawowa mechanika walki nie jest trudna i to się szybko opanowuje, ale wraz ze wzrostem skomplikowania tylko kilkoro graczy pozostanie. Oni będą używać pancerzy, bo nie będzie im to sprawiać kłopotów, a reszta...? Dlaczego inni mają z tego rezygnować?
Jasne, przecież wcale nie muszą, ale dla graczy typowo fabularnych będzie to kłopotliwe, a przecież nie chodzi o to, by sobie życie utrudniać, co nie? Jeśli faktycznie mają te zbroje mieć jakieś boosty, to trzeba postawić na prostotę i minimalizm, taka opcja będzie najbardziej nieszkodliwa dla rozgrywki.
Sęk w tym... Przemyślałem to co mówił Kuro i stwierdzam, że naprowadził na coś, co też wpłynęło na upadek poprzedniej koncepcji zbroi - spora część graczy skupia się o wiele bardziej na graniu fabularnym niż mechanicznym. Podstawowa mechanika walki nie jest trudna i to się szybko opanowuje, ale wraz ze wzrostem skomplikowania tylko kilkoro graczy pozostanie. Oni będą używać pancerzy, bo nie będzie im to sprawiać kłopotów, a reszta...? Dlaczego inni mają z tego rezygnować?
Jasne, przecież wcale nie muszą, ale dla graczy typowo fabularnych będzie to kłopotliwe, a przecież nie chodzi o to, by sobie życie utrudniać, co nie? Jeśli faktycznie mają te zbroje mieć jakieś boosty, to trzeba postawić na prostotę i minimalizm, taka opcja będzie najbardziej nieszkodliwa dla rozgrywki.
- Soma
- Liczba postów : 265
Data rejestracji : 26/03/2014
Identification Number
HP:
(0/0)
KI:
(0/0)
Re: Stroje i Pancerze
Sob Paź 10, 2015 5:37 pm
Powiem tak, jak ktoś ma aż takie problemy z liczenie, to dziś każdy telefon komórkowy wyposażony jest w kalkulator. Można go znaleźć również w akcesoriach po rozwinięciu paska START, a także podejrzewam, ze w formie manualnej w każdym kiosku ruchu. Dodatkowo to wyżej jest opisem jaki będzie musiał po prostu zrozumieć MG (nie znać na pamięć), gracz dostaje po prostu strój/pancerz o określonych statach, np Ludzkie gi +5% do szybkości i +5% do siły. Tyle. Co w tym takiego skomplikowanego? Zresztą co komu szkodzi wprowadzenie takie czy prostego Al'owego konceptu? Nie przyjmie się to wtedy bedzie juz w 100% jasne, ze ludzie tego nie chcą i bedzie spokój.
Re: Stroje i Pancerze
Sob Paź 10, 2015 5:55 pm
Ale nie każdemu Soma chce się tracić czas na liczenie 10 minut co wpisać pod postem, jak napisanie samego posta zajmuje 10-20 minut. Drugie tyle na liczenie, to każdemu się odechciewa dodatków.
Ja stawiam na dużą prostotę, czyli pochłaniają stałą wartość, a że ciosy frezera nawet dużo nie robiły zbroi to nie znaczy, że użytkownik zbroi nie doznawał bólu. Może zatrzymał strój przed rozcięciem skóry, ale nie zatrzymał przed obiciem.
Gohan mógł mieć strój sayan, ale dostałby w ryj od frezera i padłby martwy od pierwszego ciosu.
-50,
-100,
-200,
itd. będzie lepsze. Te stroje lepiej już żeby były mini dodatkiem, a nie czymś koniecznym.
Z jednej strony chcecie coś nowego, co nie daje bonusów (mam na myśli offtopowe pisanie), a z drugiej chcecie robić bonusy dla strojów, które tylko mieszają bardziej?
Ja stawiam na dużą prostotę, czyli pochłaniają stałą wartość, a że ciosy frezera nawet dużo nie robiły zbroi to nie znaczy, że użytkownik zbroi nie doznawał bólu. Może zatrzymał strój przed rozcięciem skóry, ale nie zatrzymał przed obiciem.
Gohan mógł mieć strój sayan, ale dostałby w ryj od frezera i padłby martwy od pierwszego ciosu.
-50,
-100,
-200,
itd. będzie lepsze. Te stroje lepiej już żeby były mini dodatkiem, a nie czymś koniecznym.
Z jednej strony chcecie coś nowego, co nie daje bonusów (mam na myśli offtopowe pisanie), a z drugiej chcecie robić bonusy dla strojów, które tylko mieszają bardziej?
- Soma
- Liczba postów : 265
Data rejestracji : 26/03/2014
Identification Number
HP:
(0/0)
KI:
(0/0)
Re: Stroje i Pancerze
Sob Paź 10, 2015 6:06 pm
Powiem szczerze, że coraz bardziej mi się odechciewa i zapewne jakbym wiedział, ze proste zapytanie co oznaczają niezrozumiałe statystyki w obecnym systemie pancerzy, wywoła taki ból tyłka (nie pije tutaj konkretnie do ciebei Ame), to bym pewnie w ogóle nie zaczynał tego tematu. I nie dlatego, że rozpisałem się i dostaję kontrargument, ze policzenie za pomocą kalkulatora 5% czy 10% zajmuje komuś 10 minut (serio to w pamięci liczy się w kilka sekund), ale dlatego, że tak naprawdę mam wrażenie, że niektórzy będą nawet wyciągać jako podstawę do sprzeciwu obecne astrologiczne ustawienie gwiazd i planet oraz jak to się ma w stosunku do stężenia gazów wydalanych przez syryjskich uchodźców. szczerze róbcie co chcecie.
- AlEsper Mod
- Liczba postów : 1541
Data rejestracji : 28/05/2012
Identification Number
HP:
(2250/2250)
KI:
(0/0)
Re: Stroje i Pancerze
Sob Paź 10, 2015 6:12 pm
Oooj nie wiedziałem że wstukanie w kalkulatorze 5000 - (5000 x 30%) zajmuje aż 10 minut mnie niecałą minutę.
Ja stawiam na najbardziej podstawowe podstawy matematyki, które zna każdy, a nie na minimalizm. Minimalizm = Debilizm. Nie można wpadać ze skrajności w skrajność. Gra minimalistyczna jest NUDNA i ograniczona, tak samo jak gra przekombinowana jest zbyt skomplikowana, ale ma więcej możliwości, co natomiast ZNIECHĘCA.
Trzeba to wypośrodkować, a ja robię to w prosty sposób. Ograniczać się do podstaw i wiedzy, którą posiada każdy budując coś co może urozmaicić rozgrywkę.
Gra urozmaicona drobnostkami, daje ludziom różne opcje podejmowania decyzji i wytyczania sobie celów, nawet jeżeli oznacza to zdobycie głupiego przedmiotu, albo techniki.
W kwestii tych bonusów:
Kto zabrania wam raz policzyć te 5% w statach i wstawić je obok w nawiasach? Jest to aż takie trudne, poświęcicie na to minutę życia i ewentualnie za każdym razem minutkę jak powiększycie tą statystykę żeby zwiększyć ją o 5%. O jej więcej roboty ma MG przy ocenie treningu.
Osobiście w obecnej postaci nie ma sensu dawać takich bonusów i skupić się na surowych pancerzach, takie elementy można dodać, ale w przyszłości jak się doszlifuje podwaliny. Bo sam pomysł jest dobry i można coś z tego ciekawego zrobić.
Serio poważnie? To jest argument? WTH?? To jest jakiś żart, masowa nieuzasadniona niechęć, jak wprowadzaliśmy cooldowny nie było takiego bólu, i nie latały tak ABSRUDALNE argumenty, a rozwiązanie było w zbudowaniu i wprowadzeniu bardziej skomplikowane niż to.
Jednym słowem dla mnie to strach przed zmianami i tyle.
Ja stawiam na najbardziej podstawowe podstawy matematyki, które zna każdy, a nie na minimalizm. Minimalizm = Debilizm. Nie można wpadać ze skrajności w skrajność. Gra minimalistyczna jest NUDNA i ograniczona, tak samo jak gra przekombinowana jest zbyt skomplikowana, ale ma więcej możliwości, co natomiast ZNIECHĘCA.
Trzeba to wypośrodkować, a ja robię to w prosty sposób. Ograniczać się do podstaw i wiedzy, którą posiada każdy budując coś co może urozmaicić rozgrywkę.
Gra urozmaicona drobnostkami, daje ludziom różne opcje podejmowania decyzji i wytyczania sobie celów, nawet jeżeli oznacza to zdobycie głupiego przedmiotu, albo techniki.
W kwestii tych bonusów:
Kto zabrania wam raz policzyć te 5% w statach i wstawić je obok w nawiasach? Jest to aż takie trudne, poświęcicie na to minutę życia i ewentualnie za każdym razem minutkę jak powiększycie tą statystykę żeby zwiększyć ją o 5%. O jej więcej roboty ma MG przy ocenie treningu.
Osobiście w obecnej postaci nie ma sensu dawać takich bonusów i skupić się na surowych pancerzach, takie elementy można dodać, ale w przyszłości jak się doszlifuje podwaliny. Bo sam pomysł jest dobry i można coś z tego ciekawego zrobić.
Serio poważnie? To jest argument? WTH?? To jest jakiś żart, masowa nieuzasadniona niechęć, jak wprowadzaliśmy cooldowny nie było takiego bólu, i nie latały tak ABSRUDALNE argumenty, a rozwiązanie było w zbudowaniu i wprowadzeniu bardziej skomplikowane niż to.
Jednym słowem dla mnie to strach przed zmianami i tyle.
- Rikimaru
- Liczba postów : 1293
Data rejestracji : 20/08/2012
Identification Number
HP:
(1/1)
KI:
(0/0)
Re: Stroje i Pancerze
Sob Paź 17, 2015 11:41 pm
Tylko nie zamotajcie z opisem za bardzo, bo szybko się wszyscy zniechęcą, a jak dacie za mocne to każdy będzie kombinować. 20% wg mnie to max. 30-50%? To tak jakbyście dodali 3 nowe techniki i sobie teraz wyobraźcie, że ktoś sobie chce mieć technikę własną, która daje tej osobie obniżanie 30% albo 40% obrażeń przez np. 3 tury. Sporo OP.
Pancerze są fajne, bo mogą wydłużyć walkę (a odkąd pojawił się ból dupy o moje instant zupki paraliże, że ktoś nie może się przez całą walkę ruszyć to tym samym walki przez gorsze paraliże się skracają, a szczególnie kiedy walczy kilka osób na kilka osób, bo użyję jednego paraliża, a reszta mnie klepie BLEH). Jednak bez przesady.
Tylko teraz pytanie jak to ma być. Pancerz ma obniżać obrażenia i ma swoje HP? Powiem wam, że to jak było wcześniej jest w porządku tylko trzeba to lepiej chyba opisać.
Poza tym pozostawić wolną kwestię graczom. Jak komuś się nie będzie chciało policzyć jak Al mówisz w kalku paru procków to jego strata. Niech sobie odejmuje 4000 HP od obrażeń przeciwnika. Co z tego, że ma strój, który mógłby pochłaniać 800HP obrażeń? Po prostu szybciej padnie. Hmm -800dmg z 4000 DMG, przy 20% to w sumie też nie mało... Albo pancerze mają dużą 'wchłanialność' i mało HP albo mniejszą wchłanialność np. 10% i większe HP. Może to też metoda, bo można bardziej zróżnicować pancerze oraz stroje.
A co do strojów ras to changelingi mają takie jak saiyanie, nameczanie sami mają odpowiednią technikę tylko dodać jeszcze stroje tworzone przez Saichoro i przywódców wiosek żeby mieli tego więcej, a ludzie? Corporation niech produkuje jedne, Kami ma swoje wzmacnianie, Genialny może dorzucać skorupę nawet słabiakom, która może mieć 10000HP i pochłaniać 5% dmg albo skorupę co ma 500HP, a pochłonie 50% dmg (o ile HP skorupy starczy).
Pancerze są fajne, bo mogą wydłużyć walkę (a odkąd pojawił się ból dupy o moje instant zupki paraliże, że ktoś nie może się przez całą walkę ruszyć to tym samym walki przez gorsze paraliże się skracają, a szczególnie kiedy walczy kilka osób na kilka osób, bo użyję jednego paraliża, a reszta mnie klepie BLEH). Jednak bez przesady.
Tylko teraz pytanie jak to ma być. Pancerz ma obniżać obrażenia i ma swoje HP? Powiem wam, że to jak było wcześniej jest w porządku tylko trzeba to lepiej chyba opisać.
Poza tym pozostawić wolną kwestię graczom. Jak komuś się nie będzie chciało policzyć jak Al mówisz w kalku paru procków to jego strata. Niech sobie odejmuje 4000 HP od obrażeń przeciwnika. Co z tego, że ma strój, który mógłby pochłaniać 800HP obrażeń? Po prostu szybciej padnie. Hmm -800dmg z 4000 DMG, przy 20% to w sumie też nie mało... Albo pancerze mają dużą 'wchłanialność' i mało HP albo mniejszą wchłanialność np. 10% i większe HP. Może to też metoda, bo można bardziej zróżnicować pancerze oraz stroje.
A co do strojów ras to changelingi mają takie jak saiyanie, nameczanie sami mają odpowiednią technikę tylko dodać jeszcze stroje tworzone przez Saichoro i przywódców wiosek żeby mieli tego więcej, a ludzie? Corporation niech produkuje jedne, Kami ma swoje wzmacnianie, Genialny może dorzucać skorupę nawet słabiakom, która może mieć 10000HP i pochłaniać 5% dmg albo skorupę co ma 500HP, a pochłonie 50% dmg (o ile HP skorupy starczy).
- AlEsper Mod
- Liczba postów : 1541
Data rejestracji : 28/05/2012
Identification Number
HP:
(2250/2250)
KI:
(0/0)
Re: Stroje i Pancerze
Nie Paź 18, 2015 1:45 am
W tej postaci jaką przedstawiłem, pancerz nie ulega uszkodzeniu, chyba że wymyśli się jakby to przedkładało się na pancerz.
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach