Dragon Ball New Generation Reborn


Dragon Ball New Generation ©

 
IndeksGalleryFAQRejestracjaZaloguj
Menu

Share | 
 

 Paraliż

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
Idź do strony : 1, 2  Next
AutorWiadomość
June

avatar

Liczba postów : 1569
Data rejestracji : 28/05/2012

Skąd : Hmm.

SCOUTER
HP:
75750/75750  (75750/75750)
Ki:
54600/68250  (54600/68250)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Paraliż   Czw Sie 07, 2014 4:08 pm

Hejo, po jakże "krótkiej" walce z Rikimaru zauważyłam pewien błąd w naszym regulaminie. Może nie błąd, ale przeszkodę w walkach.

Używanie jednej techniki paraliżującej za drugą. W ten sposób można zrobić przeciwnikowi niezłego combosa i się przy tym nie narobić. Tu jest mój pomysł by uniemożliwić używanie takiej zagrywki.

Otóż, między jedną a drugą techniką paraliżującą będzie przymusowa przerwa (1 lub 2 tury). Dzięki temu walki będą dłuższe, a cwaniaczki nie pocwaniaczą. Razz

Co wy na to?
Powrót do góry Go down
Rikimaru
Ex Admin
avatar

Liczba postów : 1215
Data rejestracji : 20/08/2012

Skąd : Świ-ce

SCOUTER
HP:
1200/1200  (1200/1200)
Ki:
1800/1800  (1800/1800)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Paraliż   Czw Sie 07, 2014 5:44 pm

Ogólnie techniki paraliżujące na dłużej niż 2 tury to wg mnie porażka, nie mówiąc już o kwestii np. paraliżuje na 3 tury, potem technika paraliżująca na 2 tury, potem znów ta sama technika na 3 tury Very Happy
Patrząc na mnie, mogę nałożyć instant paraliż (wtedy mogę zrobić kuku na 130 000 dmg). Oczywiście taki myk wykorzystałem, skoro ktoś nie przeanalizował mechaniki i wprowadzania zmian xD

Ja byłbym ogólnie za ograniczeniem wszystkich paraliżujących/blokująch na max. jedno użycie w walce. Przerwa przynajmniej 1 tury też jest dobrym pomysłem ;P

______________________

♫♫ Where Riki now? ♪♪
Powrót do góry Go down
http://dbng.forumpl.net/t146-mechanika-czyli-jak-kogos-zlac
Red

avatar

Liczba postów : 811
Data rejestracji : 21/07/2012


SCOUTER
HP:
180000/180000  (180000/180000)
Ki:
234000/234000  (234000/234000)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Paraliż   Czw Sie 07, 2014 6:21 pm

Jestem za tym, by zrobić przerwy, a ilość użyć techniki też zmniejszyć. Ewentualnie powiększyć koszty zużycia, bo ile to jest marne 600 Ki, gdy ktoś może mieć nawet 123000 Ki (tak Riki, patrzę na Twoją energię Very Happy).
Powrót do góry Go down
June

avatar

Liczba postów : 1569
Data rejestracji : 28/05/2012

Skąd : Hmm.

SCOUTER
HP:
75750/75750  (75750/75750)
Ki:
54600/68250  (54600/68250)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Paraliż   Czw Sie 07, 2014 6:44 pm

To poczekam jeszcze na opinie innych. Wink
Powrót do góry Go down
Al
Esper Admin
Esper Admin
avatar

Liczba postów : 1267
Data rejestracji : 28/05/2012


SCOUTER
HP:
225/225  (225/225)
Ki:
75/75  (75/75)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Paraliż   Czw Sie 07, 2014 8:40 pm

Zamiast przymusowa przerwa po prostu napiszmy, że można w danym trakcie użyć tylko 1 techniki paraliżującej. Reasumując, w przypadku paraliżu wszystkie techniki unieruchamiające mają wspólny "cooldown" czyli czas oczekiwania na ponowne użycie. Jeżeli użyjesz stone split, którego można używać co 4 tury, to zamiast móc użyć BANKOKU BIKKURI (który nie ma prawa bytu) musisz poczekać 4 tury. Rozwiązanie jest dobre, ale dochodzi pytanie czy to nie niesprawiedliwe względem np. kombinacji chocolate beam i stone split? Owszem. Dlatego też wymienie dwie opcje.

Zmiana wszystkich technik paraliżujących do czasu oczekiwania od 4 do 5 tur (czyli jak zdecydujemy np. 5 tur to każda technika tego typu będzie miała taki czas). Następnie dopisać do regulaminu że w przypadku technik paraliżujących, mają one wspólny czas oczekiwania pomiędzy użyciami.

Drugi pomysł, po prostu dodajmy wspólny czas oczekiwania z różnicą że będzie on zależeć od rodzaju zastosowanej techniki unieruchamiającej.(Czyli jak użyje najpierw chocolate beam to czekam 5 tur nim znowu użyje jakiegokolwiek paraliżu, a jeżeli użyje wpierw stone split to będą to 4 tury)

Kolejna sprawa, gdyż przyjrzałem się technikom dokładniej i wypowiedzi Rikiego. Techniki z 1 turą paraliżu nie mają prawa bytu. Dlaczego? Otóż dlatego iż poświęcamy akcje ofensywną na zdobycie dodatkowego ataku. Jeżeli to paraliż typu 1 tura, to tracę turę by sparaliżować napastnika, po to by go zranić. Równie dobrze mogłem go strzelić w dziób zamiast go paraliżować, a tak zmarnowałem ki. Więc techniki paraliżujące powinny mieć minimum 2 tury (max 3) unieruchamiania.

I ostatnia, choć nie przepadam za tym najlepszym rozwiązaniem będzie zastąpienie -XXX ki procentem -XX% ki, dzięki czemu koszt będzie zawsze wprost proporcjonalny do zasobów ki stosującego technikę.

To tyle.

______________________

- 1 szy wynik o lol xD (z wybranymi pierwszymi preferencjami)

- 2 gi wynik nie dziwi mnie (z wybranymi alternatywnymi preferencjami które lubię, bo musiałem wybrać niestety 1 z dwóch :/)



Nie rozrabiaj na SB, bo inaczej inaczej......:
 
Powrót do góry Go down
Rikimaru
Ex Admin
avatar

Liczba postów : 1215
Data rejestracji : 20/08/2012

Skąd : Świ-ce

SCOUTER
HP:
1200/1200  (1200/1200)
Ki:
1800/1800  (1800/1800)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Paraliż   Czw Sie 07, 2014 9:23 pm

PROPORCJONALNOŚĆ KOSZTu jest bez sensu bo zaburzy balans rozwoju postaci...

Dlaczego? Paraliżuje na taką samą ilość tur, a mam płacić więcej?

To tak jakbyś poszedł do sklepu ktoś przed Tobą kupował lody waniliowe i zapłacił złotówkę, ale Ty zapłacisz 10 złotych bo jesteś 2x grubszy...


Pomysł z cooldownem jest najlepszy, że techniki paraliżujące będą mieć wspólny cooldown tak jak to Ty podałeś Al. To nie krzywdzi teoretycznie taktyki jaką ktoś opracował (choć nie powiem, że moją taktyką nie było stworzenie bazy na nieskończony STUN Very Happy). Zrobienie takiego cooldownu da szansę innym na ruch, ale pytanie kolejne:

Czy cooldown dotyczy jednego przeciwnika czy całej walki, bo jak stanę do walki z np. 5 osobami to wtedy taki cooldown jest mocno krzywdządzy ;P Więc uważam, że jak coś takiego wpadnie to żeby dotyczyło jednego przeciwnika Razz

______________________

♫♫ Where Riki now? ♪♪
Powrót do góry Go down
http://dbng.forumpl.net/t146-mechanika-czyli-jak-kogos-zlac
Al
Esper Admin
Esper Admin
avatar

Liczba postów : 1267
Data rejestracji : 28/05/2012


SCOUTER
HP:
225/225  (225/225)
Ki:
75/75  (75/75)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Paraliż   Czw Sie 07, 2014 9:57 pm

Oczywiście że to pisałem pod względem walk 1 na 1. Dodatkowe zasady powinno się dopisać po zrobieniu podwalin. Koszt nie jest krzywdzący. Bo techniki o tej samej ilości paraliżu miałyby ten sam % kosztu, dodatkowo przy pewnym pułapie paska ki paraliż nie kosztuje praktycznie nic przez co nie obciąża cie jego użycie (a powinno ograniczając niektóre techniki żebyś nie mógł pierdyknąć czymś mega mocnym, bo zabraknie ci ki i zmusi cie do kombinowania). Tak mówiąc w prost, masowa poprawka wszystkich technik paraliżujących.

Co do walki z grupami można dodać dodatkową zasadę.

______________________

- 1 szy wynik o lol xD (z wybranymi pierwszymi preferencjami)

- 2 gi wynik nie dziwi mnie (z wybranymi alternatywnymi preferencjami które lubię, bo musiałem wybrać niestety 1 z dwóch :/)



Nie rozrabiaj na SB, bo inaczej inaczej......:
 
Powrót do góry Go down
Rikimaru
Ex Admin
avatar

Liczba postów : 1215
Data rejestracji : 20/08/2012

Skąd : Świ-ce

SCOUTER
HP:
1200/1200  (1200/1200)
Ki:
1800/1800  (1800/1800)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Paraliż   Czw Sie 07, 2014 11:37 pm

Ja to widzę tak, że koszt ki jest np.:
-400KI lub 1% (1 turowe); Nie więcej jak 2000.
2% (2 turowe); Nie więcej jak 3000.
3% (3 turowe); Nie więcej jak 4000.
4% (4 turowe); Nie więcej jak 5000.
bo to już trochę przesada, jeżeli miałoby być np. 10 000 KI za 2 turowy paraliż.

Jeżeli 1% wynosi poniżej 400 to koszt paraliżu to 400, a jak np. w moim przypadku 123 000 KI to wtedy płacę 1230 KI to jest sporo w porównaniu np. do June, która za paraliż płaci 630KI.

Do tego Cool Down.

Weźmy pod uwagę/analizę już mnie.
Analiza przed zmianami. napisał:

Aktualnie mogę użyć takiej wiązanki:
Chockolate Beam; 3 tury paraliżu. 1: atak, 2: atak, 3: telekinesis paraliżujący na 2 tury. Znów 1: atak, 2: Bankoku Bikkuri/Taiyoken paraliżuje na kolejną turę. 1: atak. I tu dopiero ktoś może zaatakować/ pozornie, bo zrobię kiai/ho i znów: telekineza na 2 tury. 1: atak, 2: eye beam paraliż na turę. 1: Atak.
Tym samym robię ultra kombo: 7 ataków, nie tracę nic HP, ale tracę full KI. Za to robię kuku na 135k dmg.

Analiza po zmianami. napisał:

Chockolate Beam (CD 5tur); 3 tury paraliżu. 1: atak, 2: atak, 3: atak, 4: NORMALNIE WALCZYMY, 5: Ja dostaję atak i robię kolejny stun Telekinesis (CD 4tury)...

Różnica dzięki CD? Przeciwnik może zrobić w końcu ataki.

Jednak taki Cooldown powinien działać tylko w przypadku walki 1v1 lub gdy walczymy z kimś przeciwko komuś, ale nie działać w ten sposób gdy walka jest masowa i jesteśmy mniejszością.

Czyli jeżeli walka jest np. 2vs3 to ta dwójka dla zachowania szans powinna mieć system jak jest teraz, a trójka powinna stosować taki cooldown.

______________________

♫♫ Where Riki now? ♪♪
Powrót do góry Go down
http://dbng.forumpl.net/t146-mechanika-czyli-jak-kogos-zlac
Al
Esper Admin
Esper Admin
avatar

Liczba postów : 1267
Data rejestracji : 28/05/2012


SCOUTER
HP:
225/225  (225/225)
Ki:
75/75  (75/75)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Paraliż   Pią Sie 08, 2014 12:16 am

Nie no jak najbardziej. Nie mówiłem tutaj o 50% ogólnie o procencie samym w sobie. To można uzgodnić jak najbardziej jak proponujesz też może być, byleby koszt był odczuwalny bardziej, bądź mniej.

W walce 1 vs 1 można dać standardowy system "cooldowna", zaś w grupie możemy uznać fabularnie że potraktowany paraliżem organizm na jakiś czas uodparnia się na niego i trzeba odczekać jakiś czas przed jego ponowną aplikacją i na tej podstawie wchodzi zasada o walce z grupą. Tylko pytanie czy różnica PL powinna mieć na to wpływ?

Oczywiście dałem tylko argument pod fabułę żeby to też sens miało Wink

______________________

- 1 szy wynik o lol xD (z wybranymi pierwszymi preferencjami)

- 2 gi wynik nie dziwi mnie (z wybranymi alternatywnymi preferencjami które lubię, bo musiałem wybrać niestety 1 z dwóch :/)



Nie rozrabiaj na SB, bo inaczej inaczej......:
 
Powrót do góry Go down
June

avatar

Liczba postów : 1569
Data rejestracji : 28/05/2012

Skąd : Hmm.

SCOUTER
HP:
75750/75750  (75750/75750)
Ki:
54600/68250  (54600/68250)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Paraliż   Pią Sie 08, 2014 3:45 pm

Ale wy knujecie, aż mi się w głowie zawirowało.
Po co tak zakręcać, zawijać, jak można to zrobić o wiele prostszym sposobem, który podałam ja? No, może trochę rzucony jak obierki gołębiom na ulicy i niedopracowany, ale chyba najprostszy. Razz
Powrót do góry Go down
Rikimaru
Ex Admin
avatar

Liczba postów : 1215
Data rejestracji : 20/08/2012

Skąd : Świ-ce

SCOUTER
HP:
1200/1200  (1200/1200)
Ki:
1800/1800  (1800/1800)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Paraliż   Pią Sie 08, 2014 5:24 pm

W sumie to masz rację. Twój sposób byłby najprostszy xD
2 tury przerwy między paraliżującymi to wersja ok, ale w walkach 1v1.
1 tura przerwy/brak przerwy w walkach nierównych czyli np. 3v1 itd. 1 tura przerwy ma grupa w przeważającej ilości, a brak przerwy mniejszość.

Wpadłem jeszcze na pomysł taki odnośnie kosztu:
STAŁA(np.500) + (np.5)% z energii przeciwnika (w końcu paraliżuje przeciwnika, a nie siebie? Jeżeli ktoś jest mocniejszy trudniej go sparaliżować, nie? Jeżeli ktoś jest słaby jak mysz to się ledwie wysilam). To by była logiczna i sprawiedliwa zasada. HA! Tu was mam.)

Ale żeby nie było, to koszt technik paraliżujących ok. Ma procentowy cennik, ale musi być jakaś cena maksymalna, bo w innym wypadku nie opłaca się ich robić. Zresztą propozycję podałem już wyżej. 1 turowe 1% max. 2000. 2 turowe 2% max. 3000 itd. Jeżeli technika ma jakiś efekt (jak. np. Bankoku Bikkuri, który zadaje dodatkowo dmg to zostałoby wtedy energia, i dodatkowo 1% ki).


Ja miałbym jeszcze pewną propozycję co do technik paraliżujących. Niektóre techniki teoretycznie można odbić. Np. Eye beam. Zderzenie promieni, jeżeli dwie osoby znają technikę. Po prostu użycie w tej samej turze i zneutralizowanie paraliżu. Chockolate Beam to już np. Bebi w GT odbił za pomocą kiaiho albo kiai czy czegoś tam. Gohan Stone Split uniknął dzięki... ubraniu. To są bardziej kwestie niemechaniczne, a sytuacyjne. Chociaż on to uniknął i szczęśliwie i dzięki wiedzy co ta technika robi, więc teoretycznie paraliże bez wyjątku powinny działać raz na walkę.


______________________

♫♫ Where Riki now? ♪♪
Powrót do góry Go down
http://dbng.forumpl.net/t146-mechanika-czyli-jak-kogos-zlac
Al
Esper Admin
Esper Admin
avatar

Liczba postów : 1267
Data rejestracji : 28/05/2012


SCOUTER
HP:
225/225  (225/225)
Ki:
75/75  (75/75)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Paraliż   Pią Sie 08, 2014 7:46 pm

Ja się nie zgodzę, właśnie to co knujemy jest nie tylko uproszczeniem paraliżu, ale co więcej rozwinięciem systemu walki o nowe opcje. Jak zauważyłem rozwiązanie o wspólnym coldownie i pierwszy krok w stronę walk grupowych to nie tylko uproszczenie masowe ale i zarazem jeden krok do przodu.

Dodanie "przymusowych" 1,2 tur utrudni walkę, gdyż niektóre techniki (szczególnie jeżeli ktoś ma 1 technikę typu paraliż) to będzie miał dodatkowy niewygodny i przedłużony cooldown np, Technika ma 3 tury cool'a to zamiast mieć te trzy tury, to będzie miała 5 tur cooldownu.

______________________

- 1 szy wynik o lol xD (z wybranymi pierwszymi preferencjami)

- 2 gi wynik nie dziwi mnie (z wybranymi alternatywnymi preferencjami które lubię, bo musiałem wybrać niestety 1 z dwóch :/)



Nie rozrabiaj na SB, bo inaczej inaczej......:
 
Powrót do góry Go down
June

avatar

Liczba postów : 1569
Data rejestracji : 28/05/2012

Skąd : Hmm.

SCOUTER
HP:
75750/75750  (75750/75750)
Ki:
54600/68250  (54600/68250)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Paraliż   Nie Sie 10, 2014 5:19 pm

Dobra, tu trzeba po prostu rzucić wszystko jak mięso by do czegoś dojść. Większość tematów w tym dziale zaczyna się i nie ma końca... zbędne gadanie zamiast wprowadzenie czegoś w życie. (W końcu) Razz Ja nie mam zamiaru Al ciągnąć tego wątku stronami i latami, tylko dojść do czegoś prostego. Niestety nie stworzysz takiego idealnego systemu walki bez luk. Istniejemy około 5 lat i nadal są błędy.


Czyli tak:

- 2 tury przerwy między paraliżującymi (1vs1)
- 1 tura przerwy/brak przerwy w walkach nierównych czyli np. 3v1 itd. 1 tura przerwy ma grupa w przeważającej ilości, a brak przerwy mniejszość.

+ Możliwość użycia tylko 2 technik paraliżujących na walkę (1vs1 i grupowe)


I WSTAWIAM TO W REGULAMIN, tak? Tak? TAK!? TAK?!

NIE PYSKOWAĆ!
Powrót do góry Go down
Rikimaru
Ex Admin
avatar

Liczba postów : 1215
Data rejestracji : 20/08/2012

Skąd : Świ-ce

SCOUTER
HP:
1200/1200  (1200/1200)
Ki:
1800/1800  (1800/1800)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Paraliż   Nie Sie 10, 2014 5:34 pm

Ja bym dodał jednak w grupowych opcję bez limitu, a w 1v1 limit 2 paraliżów ;P
A reszta ok wg mnie ^^

______________________

♫♫ Where Riki now? ♪♪
Powrót do góry Go down
http://dbng.forumpl.net/t146-mechanika-czyli-jak-kogos-zlac
Hikaru
Mistick Mod
Mistick Mod
avatar

Liczba postów : 907
Data rejestracji : 28/05/2012


SCOUTER
HP:
72780/72780  (72780/72780)
Ki:
92610/92610  (92610/92610)
HP Pancerza:
7500/8000  (7500/8000)

PisanieTemat: Re: Paraliż   Nie Sie 10, 2014 7:11 pm

Dobra, ale ja zapytam tak: Czy te paraliże można rzucać już na samym początku ?
Powrót do góry Go down
Rikimaru
Ex Admin
avatar

Liczba postów : 1215
Data rejestracji : 20/08/2012

Skąd : Świ-ce

SCOUTER
HP:
1200/1200  (1200/1200)
Ki:
1800/1800  (1800/1800)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Paraliż   Nie Sie 10, 2014 7:34 pm

Wg mnie to nie problem, element zaskoczenia. Chyba że na początku tylko paraliż max 1 turowy?

______________________

♫♫ Where Riki now? ♪♪
Powrót do góry Go down
http://dbng.forumpl.net/t146-mechanika-czyli-jak-kogos-zlac
Al
Esper Admin
Esper Admin
avatar

Liczba postów : 1267
Data rejestracji : 28/05/2012


SCOUTER
HP:
225/225  (225/225)
Ki:
75/75  (75/75)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Paraliż   Nie Sie 10, 2014 8:27 pm

Pewien człowiek mądry rzekł "Weź to co praktyczne i uprość to, zaś resztę wyrzuć". Resumując twoje rozwiązanie pogorszy znacząco system walki i mówię mu stanowczo NIE, bo jest niepraktyczne (podałem wyżej argument) i wprowadzając to minimalnie rozwiążesz jedną kwestie rujnując więcej niż naprawiając, ograniczając możliwości walki.

Reasumując 1 krok do przodu, 3 kroki w tył, a na to się nie zgodzę.

______________________

- 1 szy wynik o lol xD (z wybranymi pierwszymi preferencjami)

- 2 gi wynik nie dziwi mnie (z wybranymi alternatywnymi preferencjami które lubię, bo musiałem wybrać niestety 1 z dwóch :/)



Nie rozrabiaj na SB, bo inaczej inaczej......:
 
Powrót do góry Go down
Raziel
Księciuniu Admin
Księciuniu Admin
avatar

Liczba postów : 831
Data rejestracji : 19/03/2013

Skąd : Rzeszów

SCOUTER
HP:
10800/15000  (10800/15000)
Ki:
12672/14400  (12672/14400)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Paraliż   Nie Sie 10, 2014 8:36 pm

Ja tam się nie znam na mechanice, ale chyba wcześniej nie było takiego problemu. Dopiero teraz to wyszło. Więc może zmienić w technikach paraliżujących ilość użyć na walkę, a nie zmieniać cały system.

______________________

Powrót do góry Go down
http://[url=http://pokelife.pl/pokemon.php?p=8345286]Zobacz moje
Hikaru
Mistick Mod
Mistick Mod
avatar

Liczba postów : 907
Data rejestracji : 28/05/2012


SCOUTER
HP:
72780/72780  (72780/72780)
Ki:
92610/92610  (92610/92610)
HP Pancerza:
7500/8000  (7500/8000)

PisanieTemat: Re: Paraliż   Nie Sie 10, 2014 8:54 pm

Okej... to ja jestem za pomysłem Ala... niech kombinuje, ale niezbyt długo. Ja się na mechanice nie wyznaję, ale wydaje mi się, że to co prezentuje jest okej... eeee... czy coś...
Powrót do góry Go down
Rikimaru
Ex Admin
avatar

Liczba postów : 1215
Data rejestracji : 20/08/2012

Skąd : Świ-ce

SCOUTER
HP:
1200/1200  (1200/1200)
Ki:
1800/1800  (1800/1800)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Paraliż   Pon Sie 11, 2014 10:05 pm

Jw. System z CD to najlepsze wyjście.

Czyli załóżmy:

Używam

0.Chockolate Beam daje paraliż na 3 tury, a technika ma CD na 5 tur:
1. atak /nie do obrony
2. atak /nie do obrony
3. atak /nie do obrony
4. atak, może się bronić/atakować
5. atak, może się bronić/atakować

0. Bankoku bikkuri; paraliż na 1 turę; technika ma notkę 1 raz w walce (konieczność dopisania CD, założmy że 2 tury)
1. Atak /nie do obrony
2. atak, możę bronić/atakować
3. jak wyżej

0. Taiyoken; znów 1/2 turowy; technika znów 1 raz na walkę więc też do ustalenia CD
1. atak /nie do obrony
2. atak /może się bronić/atakować
3. atak /możę się

Reasumując mój przeciwnik ma 6 możliwości na atak/obronę przed moim atakiem.

Bez CD mój przeciwnik nie zrobi nic i dostanie kuku na 145 000 dmg.

BETA TEST FINISHED.

Wprowadzajcie CD xD (DLA DOBRA INNYCH)

Przy tak szybkim i prostym Beta teście wyszło jeszcze, że trzeba technikom niektórym (co się raz na walkę używa dać też CD).

______________________

♫♫ Where Riki now? ♪♪
Powrót do góry Go down
http://dbng.forumpl.net/t146-mechanika-czyli-jak-kogos-zlac
Al
Esper Admin
Esper Admin
avatar

Liczba postów : 1267
Data rejestracji : 28/05/2012


SCOUTER
HP:
225/225  (225/225)
Ki:
75/75  (75/75)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Paraliż   Wto Sie 12, 2014 3:35 am

Dzięki Rik właśnie wskazałeś małą dziurę w mojej propozycji. W związku z tym mały miszmasz.

Podsumowując:

Techniki paraliżujące będą miały wspólny CD (cooldown) ma podstawie którego gracz po użyciu paraliżu musi odczekać ilość tur tej techniki przed jej użyciem, w trakcie tego czekania nie może użyć innych technik paraliżujących, aż do momentu minięcia CD użytego wcześniej paraliżu.

Techniki 1 użycia na walkę dostaną CD

Dodatkowo na podstawie testu Rika i jako doszlifowanie rozwiązania chcę dodać propozycję June w lekko zmienionej formię, a mianowicie zwiększenia CD wszystkich paraliży o 1 - 2 (ja proponuję 1) gdyż jak widać na przykładzie Rika po użyciu Chocolate Beam gracz broniący się będzie mieć tylko 2 tury na walkę/obronę (wydaje mi się to mało), a przy zwiększeniu o 1 turę CD miałby 3 tury na obronę. Ja proponuję o 1 gdyż, postacie z 1 techniką paraliżującą przy zwiększeniu CD o 2 byłyby pokrzywdzone.

______________________

- 1 szy wynik o lol xD (z wybranymi pierwszymi preferencjami)

- 2 gi wynik nie dziwi mnie (z wybranymi alternatywnymi preferencjami które lubię, bo musiałem wybrać niestety 1 z dwóch :/)



Nie rozrabiaj na SB, bo inaczej inaczej......:
 
Powrót do góry Go down
Rikimaru
Ex Admin
avatar

Liczba postów : 1215
Data rejestracji : 20/08/2012

Skąd : Świ-ce

SCOUTER
HP:
1200/1200  (1200/1200)
Ki:
1800/1800  (1800/1800)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Paraliż   Wto Sie 12, 2014 11:27 am

Eye Beam
Efekt: unieruchomienie przeciwnika na 1 turę; koszt: 1/2 energii przeciwnika+1%naszej KI
Użycie: co 3 tury, max 3x w czasie walki. Aby wykonać inną technikę paraliżującą musisz odczekać ten sam czas co dla tej techniki.


GALACTIC DONUT/ KINOTSURUGI
Efekt: sparaliżowanie przeciwnika na określoną ilość tur; koszt: -60KI => 1/4 siły przeciwnika+1% naszej KI
Długość paraliżu: Stosunek Energia/Siła i/lub Energia/Energia. Dzielisz i tyle ile wyjdzie, tyle tur trwa paraliż. Jeżeli w którymś ze stosunków wartość wyjdzie poniżej 1, to nie możesz użyć techniki. Maksymalnie paraliżujesz na 5 tur => max na 4 tury. Czyli np. masz 200 siły i 150 energi, a przeciwnik ma 100 energii. W stosunku siła/energia wychodzi Ci 2 tury, ale stosunek energia/energia jest 1,5 stąd paraliż trwa 1 turę. Ułamki się kasują, czyli jak wychodzi 3,33 to paraliżujesz na 3 tury.
Użycie: Raz w walce, CD: ilość tur paraliżu+2 (czyli jeżeli paraliżujesz na 3 tury, to użycie następnej techniki paraliżującej musisz odczekać 5 tur (3+2).

telekineza
Efekt: Paraliż przeciwnika na określoną ilość tur; koszt: ilość energii przeciwnika *1,5;
Długość paraliżu:
> Jeśli przeciwnik ma do 1,5 raza więcej energii to na paraliż na 2 tury
> Jeśli od 1,5 do 3 to na 1.
> Jeśli powyżej 3 to nie da się go sparaliżować
Użycie: 2 razy w walce; Co 5 tur. (tutaj nie był podany CD, czyli ktoś mógł zrobić nadużycie i zrobić paraliż za pomocą telekinezy bez CoolDownu)
Uwaga!!! W trakcie trwania paraliżu możliwe jest tylko i wyłącznie używanie ataków fizycznych.
Aby wykonać inną technikę paraliżującą musisz odczekać ten sam czas co dla tej techniki.

Taiyoken
Efekt: oślepienie wroga przez 2 tury (jeśli przeciwnika zna Ki Feeling to przez 1 turę); koszt: -400KI+1/3 szybkości przeciwnika
Użycie: raz w walce; CD: 3 tury
UWAGA!!! Osoby znające KI FEELING mogą atakować (? The f*ck? Opis mówi, że znający ki-feeling oślepiony przez 1 turę, więc co daje oślepienie w takim razie, skoro ktoś może atakować? Technika nie jest doprecyzowana! Czy chodzi o to, że się przeciwnik nie obroni przed moim atakiem, ale może mnie już zaatakować? W takim razie to trzeba dopisać, żeby było jasne).


Bankoku Bikkuri
Efekt: paraliż na jedną turę;   dmg = energia; koszt: 110% dmg + 1/5 wytrzymałości przeciwnika
Użycie: raz w walce, CD: 4 tury
Aby wykonać inną technikę paraliżującą musisz odczekać ten sam czas co dla tej techniki.


Stone Split
Efekt: zamiana przeciwnika w posąg na 2 tury; koszt: - 300KI => 1%naszej ki+1/3 wytrzymałości przeciwnika
Użycie: co 4 tury => co 5 tur, max 2x na jednego przeciwnika
Aby wykonać inną technikę paraliżującą musisz odczekać ten sam czas co dla tej techniki.

Chockolate Beam
Efekt: przemiana przeciwnika na 3 tury; koszt: - 500KI => 2% naszej ki+1/3 wytrzymałości przeciwnika
Użycie: co 5 tur => Co 6 tur, max 3x na walkę + max 1x na przeciwnika
Uwaga! Jeżeli przeciwnik ma 2x => 20%? 10%? większy PL, to może walczyć jako cukierek, ale robi tylko ataki fizyczne.
Aby wykonać inną technikę paraliżującą musisz odczekać ten sam czas co dla tej techniki.

Mafuba
Efekt: Blokuje rywala na 3 tury koszt: -900 KI, -200HP +1/3 szybkości przeciwnika (ponieważ ogólnie użycie tej techniki mogło człowieka zabić...)
Użycie: raz w walce; CD: 1 -->WAŻNE: Nie można zadawać dmgu nikomu zamkniętemu w naczyniu.
Technika(atak) paraliżująca
Aby wykonać inną technikę paraliżującą musisz odczekać ten sam czas co dla tej techniki.

To są moje propozycje zmian. Każda technika paraliżująca przeanalizowana po kolei. Dodałem to o czym również wspomnieliśmy, czyli np. +1% naszej KI. Dodałem przy niektórych również element w koszcie 1/3 - 1/4 szybkości/wytrzymałości/siły. Dlaczego? Np. powyższa Mafuba to atak dość szybki, a szybki przeciwnik też w pewnym sensie mógłby się wyrobić. Np. Ki no tsurugi/galactic donut to oplatamy przeciwnika energią. Jeżeli jest dość silny to mógłby rozerwać okowy. Stone Split i Chockolate Beam bezpośrednio wpływają na ciało, a więc wytrzymałość...
Co taki zabieg robi? Wiedząc, że jeżeli ktoś nas może kiedyś sparaliżować, a kosztem dla tej osoby może być ułamek naszej siły/szybkości/wytrzymałości sprawi, że każdy będzie się skupiać również na innych statystykach dowolnie. Poza tym każdy z paraliżów będzie jakby bazować na innej formie. Szybkości, wytrzymałości lub sile przeciwnika. Wtedy to dość fabularnie ma sens wg mnie.

______________________

♫♫ Where Riki now? ♪♪
Powrót do góry Go down
http://dbng.forumpl.net/t146-mechanika-czyli-jak-kogos-zlac
Al
Esper Admin
Esper Admin
avatar

Liczba postów : 1267
Data rejestracji : 28/05/2012


SCOUTER
HP:
225/225  (225/225)
Ki:
75/75  (75/75)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Paraliż   Wto Sie 12, 2014 2:56 pm

Mówiłem że na razie skupiamy się na A (walki 1 na 1), B zostawmy jak zrobimy A. Teraz jeszcze widzę C, B i C bez A nie mają sensu, więc zróbmy podwaliny spokojnie. Jak zrobimy A ludzie dalej zaczną grać pojedynki 1 v 1 gdzie my zrobimy resztę nie martwiąc się presją Smile

A teraz moja analiza.

1.Wspólny CD - jest

2. 1 - 2% ki w koszcie - jest

3. Podkręcony CD - jest

To tyle na chwilę obecną.

Teraz te statystyki, powiedz mi czy ta 1/3 i 1/4 statystyki polega na osłabieniu wykonującego czy trafionego. Jeżeli interpretuje poprawnie, piszesz o inwestowaniu w inne statystyki  w postaci niż max 3. To jest masakra tak nie można robić, to rozwali istotę tworzenia własnej postaci. Jeżeli każdy będzie inwestował w wszystko powstanie zero zróżnicowania pomiędzy postaciami, oraz masa "Jack'ów of All Trades", czyli typowy "Od wszystkiego do Niczego"

______________________

- 1 szy wynik o lol xD (z wybranymi pierwszymi preferencjami)

- 2 gi wynik nie dziwi mnie (z wybranymi alternatywnymi preferencjami które lubię, bo musiałem wybrać niestety 1 z dwóch :/)



Nie rozrabiaj na SB, bo inaczej inaczej......:
 
Powrót do góry Go down
Rikimaru
Ex Admin
avatar

Liczba postów : 1215
Data rejestracji : 20/08/2012

Skąd : Świ-ce

SCOUTER
HP:
1200/1200  (1200/1200)
Ki:
1800/1800  (1800/1800)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Paraliż   Wto Sie 12, 2014 3:13 pm

Nie osłabieniu.
Kosztem w KI jest 1/3 szybkości przeciwnika.
Załóżmy, że przeciwnik ma 3000 szybkości.

Ja go oślepiam za pomocą taiyoken.
A więc koszt w KI dla tego paraliżu jest: 1290(1% z mojej KI)+1000 (1/3 z szybkości przeciwnika)= 2290KI mój koszt za turę oślepienia przeciwnika.

Tak to widzę. Z drugiej strony może faktycznie dodaje trochę liczenia, ale opiera się po połowie. Na moich statystykach i przeciwnika.

Tu nie chodzi o to, że każdy będzie robił statystyki pod to, że ktoś mu technikę jakąś pyknie. Chodzi o to, że koszt paraliżu będzie opierać się na mojej statystyce energii i jakiejś statystyce przeciwnika. Nie spowoduje, że ludzie będą nagle robić wszystko po równo, bo to w istocie nie ma sensu. Może źle to sformuowałem w poprzednim poście.

______________________

♫♫ Where Riki now? ♪♪
Powrót do góry Go down
http://dbng.forumpl.net/t146-mechanika-czyli-jak-kogos-zlac
Al
Esper Admin
Esper Admin
avatar

Liczba postów : 1267
Data rejestracji : 28/05/2012


SCOUTER
HP:
225/225  (225/225)
Ki:
75/75  (75/75)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Paraliż   Wto Sie 12, 2014 11:31 pm

Dobra rozumiem, posłuchaj, zważywszy że ze mnie noga z matmy (tak ogarniam ułamki, ale nie jestem w stanie niektórych policzyć w myślach), nie da się jakoś zmienić tego na % bądź coś co można obliczyć ewentualnie z kalkulatorem?

Wiesz tak, żeby osoby które chcą na szybko powalczyć nie męczyły się liczeniem, bo to dobry pomysł, tylko może spowalniać.

______________________

- 1 szy wynik o lol xD (z wybranymi pierwszymi preferencjami)

- 2 gi wynik nie dziwi mnie (z wybranymi alternatywnymi preferencjami które lubię, bo musiałem wybrać niestety 1 z dwóch :/)



Nie rozrabiaj na SB, bo inaczej inaczej......:
 
Powrót do góry Go down
Sponsored content




PisanieTemat: Re: Paraliż   

Powrót do góry Go down
 
Paraliż
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 2Idź do strony : 1, 2  Next

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Dragon Ball New Generation Reborn ::  :: Pomysły-
Skocz do: