Dragon Ball New Generation Reborn


Dragon Ball New Generation ©

 
IndeksGalleryFAQRejestracjaZaloguj
Menu

Share | 
 

 Zmiany w technikach

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Chepri

avatar

Liczba postów : 608
Data rejestracji : 28/03/2013

Skąd : Poznań

SCOUTER
HP:
13500/13500  (13500/13500)
Ki:
12600/12600  (12600/12600)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Zmiany w technikach   Sro Gru 16, 2015 9:01 pm



Jak wyżej. Dużo tłumaczyć nie trzeba. Taki stan rzeczy po prostu nie ma prawa bytu.
Taka sytuacja jest od dłuższego czasu, ale, że byłem jedynym człowiekiem przez znaczącą część tego czasu, to nie było sensu poruszać ten temat.

Niemniej sytuacja się zmieniła.

Jest kilkoro nowych ludzi i ani rusz i będą mogli się uczyć zaawansowanych technik ziemskich. Ale ta powyższa... "Najsilniejsza ludzka", może owszem, ale nie w takim zestawieniu mechanicznym. Te technikę trzeba wzmocnić, bo jak na razie jej jedynym zadaniem jest umożliwienie nauki silniejszej wersji, ale po co taką technikę mieć w ogóle?
No i ten koszt...
Tu trzeba zmian.

Moja propozycja:
DMG = Ki (maks. 50%), koszt: 90%

Dlaczego tak? Nie mówię, że koszt ma być nie wiadomo jak zmniejszony, ale skoro to jedna z najmocniejszych technik, to chociaż te 90% niech będzie. A dla Shin Kikoho te 85%. 50% Ki jest w sporej mierze opcjonalne, bo wyższy poziom techniki ma niestandardowy sposób obliczania DMG i może się wahać od 13,(3)% do nawet ponad 100% (choć za cenę HP), tak więc uśredniając to mamy 50%

Z mojej strony tyle w temacie
Powrót do góry Go down
http://rexvil.deviantart.com/
Rikimaru
Ex Admin
avatar

Liczba postów : 1214
Data rejestracji : 20/08/2012

Skąd : Świ-ce

SCOUTER
HP:
1200/1200  (1200/1200)
Ki:
1800/1800  (1800/1800)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Zmiany w technikach   Czw Gru 17, 2015 10:47 pm

SHIN KIKOHOU

Opis: Dzięki tej technice człowiek może wystrzelić nie jeden a kilka pocisków KI lecz przesadzenie z ich ilością może doprowadzić go nawet do śmierci.
Wymagania: Aura Mistrzowska; Kikohou; 400 energii, max -40 pkt;
Efekt: DMG = 2*energia x ilość fal koszt: - 95%dmg
Użycie: co 4 tury, max 2x w walce
Technika(atak) ofensywna
UWAGA!!! Jeśli nie będziemy mieli wystarczająco KI na większą ilość fal to wtedy koszt zabiera nam z paska HP. Np. mamy 2000KI a koszt wynosi 2200 to ten nadmiar czyli 200 odejmujemy z paska HP.
UWAGA!!! Nie dostępne dla bio z komórkami człowieka.
Technika(atak) ofensywna
Technika(atak) energetyczna



Nie wiem czy jest sens przytaczać technika po technice, ale według mnie to nie ma zupełnie sensu Chepri. TECHNIKA JEST BARDZO MOCNA W wersji SHIN.

Druga sprawa, że o ile wszelkie inne rasy mają z tym problem, to akurat ludzie (chociaż co prawda inne rasy mieszkające na ziemii też... ale ich jest mniej) mają szansę na meeting z genialnym żółwiem i poznanie Kamehame, które już takie słabe nie jest, a doprowadzanie według mnie Kikohou do poziomu Kamehame nie ma sensu.

Co najwyżej można zrobić drobną korektę. Koszt Kikohou zmniejszyć do 90%, dmg o 5% podnieść, a Shin kikohou koszt zmniejszyć o 5%. Nie mniej jednak Bankoku Bikkuri to jedyny paraliż dający dmg równocześnie + dmg które zadasz jak gość jest sparaliżowany i do tego rogafufuken. Jedyna technika która opiera się na trzech statystykach. Gdzie Shin Rogafufuken jest swego rodzaju dodatkowym boostem dzięki któremu człowiek jest uber bo nagle jest najszybszą bestią w całym wszechkaioświecie.

Według mnie akurat ludzie na techniki nie mają co narzekać. Jedynie faktycznie zgodziłbym się na te drobniusieńkie korekty o których wyżej napisałem.

______________________

♫♫ Where Riki now? ♪♪
Powrót do góry Go down
http://dbng.forumpl.net/t146-mechanika-czyli-jak-kogos-zlac
Soma
Moderator
Moderator
avatar

Liczba postów : 241
Data rejestracji : 26/03/2014


SCOUTER
HP:
1185/1185  (1185/1185)
Ki:
1185/1185  (1185/1185)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Zmiany w technikach   Pią Gru 18, 2015 4:35 pm

A ja mam jeszcze lepszy pomysł. po prostu wyrzucić z opisu to zdanie --> "Jedna z najlepszych (o ile nie najlepsza) technika ludzi." i problem rozwiazany. Very Happy

______________________



-Powiedział.-
"Pomyślał."-
Powrót do góry Go down
Chepri

avatar

Liczba postów : 608
Data rejestracji : 28/03/2013

Skąd : Poznań

SCOUTER
HP:
13500/13500  (13500/13500)
Ki:
12600/12600  (12600/12600)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Zmiany w technikach   Pią Gru 18, 2015 6:04 pm

Soma, nie, to nie pomoże xd

Riki. No faktycznie to 50% było przesadzone, mój błąd. Ale ten przeskok mocy techniki miedzy poziomami jest wręcz zatrważająca. To się po prostu nie kalkuluje. Wypadałoby to jakoś unormować, wyśrodkować
Powrót do góry Go down
http://rexvil.deviantart.com/
Al
Esper Admin
Esper Admin
avatar

Liczba postów : 1293
Data rejestracji : 28/05/2012


SCOUTER
HP:
225/225  (225/225)
Ki:
75/75  (75/75)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Zmiany w technikach   Pią Gru 18, 2015 7:32 pm

No właśnie, ja tak zrozumiałem zdanie Czepsa, żeby zmienić ten wpis "o najsilniejszej ludzkiej technice" i dodać do shin. Sprawę mechaniki olałem, nie poprawia się czegoś co się dobrze sprawdza.

______________________

- 1 szy wynik o lol xD (z wybranymi pierwszymi preferencjami)

- 2 gi wynik nie dziwi mnie (z wybranymi alternatywnymi preferencjami które lubię, bo musiałem wybrać niestety 1 z dwóch :/)



Ach, to utrzymywanie porządku na czacie :3:
 
Powrót do góry Go down
Rikimaru
Ex Admin
avatar

Liczba postów : 1214
Data rejestracji : 20/08/2012

Skąd : Świ-ce

SCOUTER
HP:
1200/1200  (1200/1200)
Ki:
1800/1800  (1800/1800)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Zmiany w technikach   Pią Gru 18, 2015 10:34 pm

Więc jak napisałem. Korekty drobne jak wyżej wspomniałem.

Czyli:
Kikohou
dmg = max 25% ki, 95% dmg ( w sumie zmniejszenie do 90% to byłaby przesada)

Oraz usunięcie tego zapisu jak Soma napisał ( w sumie to może i ta korekta by starczyła xD)


Efekt: DMG = 2*energia x ilość fal koszt: - 95%dmg

Teraz jak przeanalizowałem to uważam, że zmniejszanie kosztu w shin kikohou będzie przesadą i OP. Samo energia *2 jest tak naprawdę dla ludzi kolejną boostującą techniką (poza shiyokenem, rogafufukenem)
A dlaczego OP? Ponieważ 2*energia to odpowiednik 2/15 ki, czyli 13%. Jeżeli użyjesz takich fal np. 7 to masz 93% ki. Czyli:
Masz 10000 KI, robisz kuku na 9300 dmg, tracisz 8866KI.
Ale... nie widzę ograniczenia ilości fal (a ponieważ współtworzyłem technikę wieki temu to wiem że takie ograniczenie było...).
W takim razie kosztem HP możesz mieć:
10000ki i 10000 hp. Walisz takich fal 15, czyli 200% KI, za cenę życia teoretycznie, bo zużywasz całe ki i całe hp. Prawie, bo koszt to 95%, więc zostaje Ci 10% HP.

200% DMG zostawiając sobie 10% HP.
Najsilniejsza technika ludzka. Zdecydowania. Ostateczna też. Zmieniać w niej koszt na mniejszy to jak stworzyć idealnego krytyka na każdą walkę. 10 fal powinien być maksem na 1 użycie. Więc tę technikę bym ograniczył.
Pytanie jak inni się na to zapatrują? Akceptują podniesienie dmg od Kikohou 5% i zmniejszenie o tyle samo kosztu?
Oraz czy ograniczamy Shin Kikohou do maks 10 fal na użycie?



PS
Jeszcze mi taka idea przyszła do głowy. Ten shin nieźle zblokował Cella za pomocą kikohou. Co wy na to, żeby kikohou za dodatkowym kosztem +15% dawał paraliż w danej turze użycia? Technika była na tyle solidna, że Ten Shin stunował i cella i buu za jej pomocą...
To byłby ukłon w stronę ludzi, którzy jedyny paraliż mają bankoku bikkuri. Ten stun dotyczyły kikohou i shin kikohou. Jak to widzicie?

______________________

♫♫ Where Riki now? ♪♪
Powrót do góry Go down
http://dbng.forumpl.net/t146-mechanika-czyli-jak-kogos-zlac
Al
Esper Admin
Esper Admin
avatar

Liczba postów : 1293
Data rejestracji : 28/05/2012


SCOUTER
HP:
225/225  (225/225)
Ki:
75/75  (75/75)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Zmiany w technikach   Pią Gru 18, 2015 11:04 pm

O ile pamiętam Shin Kikohou był po prostu tak skondensowanym atakiem, że aż wywołuje obciążenie, Cell nie to że dostał paraliż po strzale,a dosłownie zarobił wielką geometryczną bułą w łeb. Jak już można zrobić że wprasowuje w glebę, flinchuje etc, co daje zamiast paraliżowi to graczowi 1 dodatkowy atak, w sumie wyjdzie na to samo ale bardziej fabularnie miałoby sens.

Tylko czy nie będzie op?

______________________

- 1 szy wynik o lol xD (z wybranymi pierwszymi preferencjami)

- 2 gi wynik nie dziwi mnie (z wybranymi alternatywnymi preferencjami które lubię, bo musiałem wybrać niestety 1 z dwóch :/)



Ach, to utrzymywanie porządku na czacie :3:
 
Powrót do góry Go down
Rikimaru
Ex Admin
avatar

Liczba postów : 1214
Data rejestracji : 20/08/2012

Skąd : Świ-ce

SCOUTER
HP:
1200/1200  (1200/1200)
Ki:
1800/1800  (1800/1800)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Zmiany w technikach   Pią Gru 18, 2015 11:23 pm

Technika nie ma wielu użyć, ustawi się cooldown jak przy innych stunujących technikach. Poza tym jedna tura to tam uj. Zatrzyma jeden raz dmg i tyle.

Czyli rozumiem Al, że na koretkę kikohou +5%dmg i -5% kosztu się zgadzasz?

A co do shin kikohou i paraliżu dalej debatujemy?
Oczywiście jeszcze żeby się kto wypowieidział zanim się cokolwiek zmieni

______________________

♫♫ Where Riki now? ♪♪
Powrót do góry Go down
http://dbng.forumpl.net/t146-mechanika-czyli-jak-kogos-zlac
Edo Tensei Hazard
Mistrz Gry/Don Hazardo
Mistrz Gry/Don Hazardo
avatar

Liczba postów : 868
Data rejestracji : 28/05/2012

Skąd : Bydgoszcz

SCOUTER
HP:
51750/51750  (51750/51750)
Ki:
48150/48150  (48150/48150)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Zmiany w technikach   Sob Gru 19, 2015 11:26 am

W kwestii paraliżu mam wątpliwości. Status dość mocny, a niektóre rasy nie mają go wcale (nie licząc tych z technik wspólnych). To czy dodatkowy atak - jeden pies, i tak wychodzi na to samo. Tak teraz myślę, że można by dać jakiś ogranicznik w którym żeby paraliż wszedł, trzeba mieć ileś tam % mocy przeciwnika (że niby przy dużej różnicy w powerze, gość ma po prostu za małe pier... żeby tego drugiego przytrzymać - chociaż z drugiej strony Tien przy Cellu był pchłą...), albo % max. ki. Ewentualnie zostają znane i lubiane przez wszystkich kości - przykładowo po użyciu techniki mamy 50% szans na wejście stuna.

Kwestia % dmg i kosztów - może być.

Kwestia ilości użyć - chyba jednak skłaniałbym się do jakiegoś limitu. A jako że nic innego poza konkretną ilością fal nie przychodzi mi do głowy, to byłbym za tym właśnie rozwiązaniem.
Powrót do góry Go down
Rikimaru
Ex Admin
avatar

Liczba postów : 1214
Data rejestracji : 20/08/2012

Skąd : Świ-ce

SCOUTER
HP:
1200/1200  (1200/1200)
Ki:
1800/1800  (1800/1800)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Zmiany w technikach   Sob Gru 26, 2015 10:37 pm

O te kości mi się podobają dodatkowo dodałby ten paraliż jako jednorazowy efekt w walce, czyli przy kolejnych użyciach już nie ma możliwości na sparaliżowanie a dodatkowo pierwszy paraliż byłby taki losowy. To by była bardzo fajna i oryginalna technika po stronie ludzi.

Teraz rozumiem, że zmiana w dmg i kosztach wam pasuje więc to zmienić, a co do paraliżu to co myślicie o powyższym? Fuzji pomysłów mojego i haza?
Paraliż jak to opisałem z takimi kosztami, ale to tylko przy pierwszym użyciu techniki, dodatkowo rzut kością i ten paraliż wchodzi lub nie (czyli w całej walce technika ma szansę na 1 x paraliż, ale wcale nie musi wejść).

______________________

♫♫ Where Riki now? ♪♪
Powrót do góry Go down
http://dbng.forumpl.net/t146-mechanika-czyli-jak-kogos-zlac
Al
Esper Admin
Esper Admin
avatar

Liczba postów : 1293
Data rejestracji : 28/05/2012


SCOUTER
HP:
225/225  (225/225)
Ki:
75/75  (75/75)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Zmiany w technikach   Nie Gru 27, 2015 12:31 am

Powiem to co zwykłem mawiać:

Kombinowaniu na siłę mówię NIE!

Żadnych kości kombinujecie na siłę. Nigdy nie poprawia się co jest dobre, szczególnie takimi bezsensownymi bajerami.

______________________

- 1 szy wynik o lol xD (z wybranymi pierwszymi preferencjami)

- 2 gi wynik nie dziwi mnie (z wybranymi alternatywnymi preferencjami które lubię, bo musiałem wybrać niestety 1 z dwóch :/)



Ach, to utrzymywanie porządku na czacie :3:
 
Powrót do góry Go down
Rikimaru
Ex Admin
avatar

Liczba postów : 1214
Data rejestracji : 20/08/2012

Skąd : Świ-ce

SCOUTER
HP:
1200/1200  (1200/1200)
Ki:
1800/1800  (1800/1800)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Zmiany w technikach   Nie Gru 27, 2015 11:32 am

1. Ale już się odnieść do kwestii dmg i kosztu nie mogłeś? Przynajmniej byłoby to wyjaśnione czy zostawiamy DMG i KOSZT jak jest czy to zmieniamy...

2.
Co do paraliżu w takim razie może dać technice po prostu jednorazowy efekt "zaskoczenia" i jednoturowy paraliż przy pierwszym użyciu, a ten paraliż zwiększałby koszt techniki o 15%, więc jak ktoś by nie chciał używać paraliżu, to by go nie używał, bo może szkoda by mu było tych dodatkowych 15% kosztu.

3. No i kwestia maksymalnej ilości fal na użycie. To musi mieć ograniczenie, a wg mnie ilość 10 fal na raz byłaby chyba odpowiednia.

______________________

♫♫ Where Riki now? ♪♪
Powrót do góry Go down
http://dbng.forumpl.net/t146-mechanika-czyli-jak-kogos-zlac
Al
Esper Admin
Esper Admin
avatar

Liczba postów : 1293
Data rejestracji : 28/05/2012


SCOUTER
HP:
225/225  (225/225)
Ki:
75/75  (75/75)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Zmiany w technikach   Nie Gru 27, 2015 3:40 pm

Do kwestii dmg i kosztu się nie odniosłem, bo jest ok. Po prostu uznałem, że nie ma potrzeby się powtarzać.

Można dać ewentualną opcję unieruchomienia za duży dodatkowy koszt ki i wyjaśnić fabularnie czemu można to zrobić tylko raz.

Tutaj nie właściwie to nie wiem, dobre by było przeprowadzenie testu praktycznego techniki dodatkowo jak już strzelać falami to od fali koszt ki.

W sumie jakby się zastanowić zamiast dawać paraliż można dać mechanikę fal. Skoro Tienshinhan walił konsekutywnie tym to czemu tak nie powinna oryginalnie działać technika?

______________________

- 1 szy wynik o lol xD (z wybranymi pierwszymi preferencjami)

- 2 gi wynik nie dziwi mnie (z wybranymi alternatywnymi preferencjami które lubię, bo musiałem wybrać niestety 1 z dwóch :/)



Ach, to utrzymywanie porządku na czacie :3:
 
Powrót do góry Go down
Rikimaru
Ex Admin
avatar

Liczba postów : 1214
Data rejestracji : 20/08/2012

Skąd : Świ-ce

SCOUTER
HP:
1200/1200  (1200/1200)
Ki:
1800/1800  (1800/1800)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Zmiany w technikach   Nie Gru 27, 2015 9:29 pm

Al... Nie mam sił do Ciebie.
1. O falach mówimy w kontekście shin kikohou. Jeżeli nie zauważyłeś to tam możesz używać kilku fal ataku, ale nie ma wpisanych ograniczeń.
Jako że ja tworzyłem technikę i ją wprowadzałem to wiem, że wtedy dawałem ograniczenie i było to bodajże 10 fal. Samo kikohou pozostałoby bez zmian. Jedno uderzenie, nie falowe tylko zmienię dmg i koszt.

2. Paraliż nawet bardziej pasowałby do shin-kikohou jako tej najmocniejszej techniki ludzi. Np. paraliż działalby tylko przy użyciu ponad 8 fal, ale dodatkowy koszt 20% (czyli w przypadku tej techniki całkiem sporo przy tylu falach). No i dać to ograniczenie maksymalnie 10 fal i maksymalnie 2 użycia techniki w walce.


A. Ewentualnie zamiast paraliżu można zasymilować technikę z kiai i kiaiho. Czyli dodatkowym kosztem załóżmy 10% oraz 20% z dmg ataku przeciwnika - kikohou zatrzymuje atak/technikę fizyczną.

B. Shin kikohou przy użyciu min. 5 fal dodatkowym kosztem 10% i 10% z dmg ataku przeciwnika zatrzymuje atak/technikę fizyczną,
C. a przy użyciu 10 fal i dodatkowym koszcie 50% z dmg ataku przeciwnika zatrzyma również technikę?

Podałem opcje A, B, C do rozważenia każda. Np. jeżeli wam pasuje opcja A, B - zmieniamy, a C odrzucamy. C wam też pasuje dodajemy, a moze wam pasuje tylko A, albo tylko B xP

______________________

♫♫ Where Riki now? ♪♪
Powrót do góry Go down
http://dbng.forumpl.net/t146-mechanika-czyli-jak-kogos-zlac
Al
Esper Admin
Esper Admin
avatar

Liczba postów : 1293
Data rejestracji : 28/05/2012


SCOUTER
HP:
225/225  (225/225)
Ki:
75/75  (75/75)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Zmiany w technikach   Pon Gru 28, 2015 8:30 pm

Nie nie zauważyłem, nie pracowałem przy ludzkich technikach i również nigdy nie miałem okazji pracować przy tej rasie więc to oczywiste, że nie pamiętam - nie wiem wszystkiego i tak ponieważ ją zrobiłeś tylko wyrażam opinię, gdyż nie mam w tej kwestii takiego rozeznania jak ty. Co do kości. One wprowadzają za dużą losowość, oczywiście, że w walce ma to znaczenie, ale nie tak wielkie jak umiejętności, dlatego też jestem przeciwny takim rozwiązaniom.

Teraz na temat.

Przede wszystkim jak paraliż już dajemy to tylko do tej najmocniejszej wersji jak piszesz, chyba nie dopisałem tego ostatnio mam chyba gdzie indziej rozum. Teraz moja opinia na temat twoich rozwiązań.

Zakładam że działanie w przypadku punktu A byłaby to opcja obronna techniki? Jak tak to bardzo ciekawe rozwiązanie.

W przypadku B podoba mi się pomysł ale raczej zrobiłbym że po 5 falach przeciwnik jest ogłuszony tzn coś jak paraliż co pozwala na dodatkowy atak, to z drugiej strony wymagałoby dania jakiegoś ograniczenia żeby ktoś nie puścił kolejnej 5 falowej serii, nie mniej jednak pomysł mi się podoba.

Punkt C w sumie to rozszerzenie punktu B który niekoniecznie mi przypadł do gustu.

______________________

- 1 szy wynik o lol xD (z wybranymi pierwszymi preferencjami)

- 2 gi wynik nie dziwi mnie (z wybranymi alternatywnymi preferencjami które lubię, bo musiałem wybrać niestety 1 z dwóch :/)



Ach, to utrzymywanie porządku na czacie :3:
 
Powrót do góry Go down
Sponsored content




PisanieTemat: Re: Zmiany w technikach   

Powrót do góry Go down
 
Zmiany w technikach
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Dragon Ball New Generation Reborn ::  :: Pomysły-
Skocz do: