Dragon Ball New Generation Reborn
Dragon Ball New Generation Reborn

Go down
Soma
Soma
Liczba postów : 265
Data rejestracji : 26/03/2014


Identification Number
HP:
Ale to trudne i skomplikowane, czyli mechanika (i nie tylko) dla opornych. 9tkhzk0/0Ale to trudne i skomplikowane, czyli mechanika (i nie tylko) dla opornych. R0te38  (0/0)
KI:
Ale to trudne i skomplikowane, czyli mechanika (i nie tylko) dla opornych. Left_bar_bleue0/0Ale to trudne i skomplikowane, czyli mechanika (i nie tylko) dla opornych. Empty_bar_bleue  (0/0)

Ale to trudne i skomplikowane, czyli mechanika (i nie tylko) dla opornych. Empty Ale to trudne i skomplikowane, czyli mechanika (i nie tylko) dla opornych.

Pon Lut 01, 2016 1:34 am
Przez swoja krótka grę na forum zaobserwowałem, że dla wielu nowych graczy, niektóre aspekty mechaniki są niezrozumiałe. W temacie tym postaram się przedstawić je w postaci krótkich i prostych poradniczków. Jako, ze sam jestem początkujący, zapraszam do redagowania go również innych graczy.

Na pierwszy rzut pójdą techniki, czyli:

"O co w ogóle chodzi z tymi procentami?"

Do nauki będziemy potrzebowali następujących rzeczy:
-Technika jaką chcemy wykonać
-Kalkulator
-Manekin

Ponieważ najbardziej "popularnym" zestawem technik jest ten dla saiyan i halfów, postanowiłem, że to właśnie z niego wybierzemy sobie naszą testową, a będzie to Masenko. Oto jej opis:

MASENKO
Wygląd:
Opis: Jest bardzo podobny do kamehameha ale jego moc jest znacznie mniejsza. Aby go wykonać trzeba podnieść ręce nad głowę, skumulować energię ki i wystrzelić ją w
przeciwnika.
Wymagania: 20 energii, -3 pkt treningowe;
Efekt: KI=DMG (max. 7%KI); koszt: 110% dmg
Użycie: Co 3 tury, 4x w walce.
Technika(atak) ofensywna

Kalkulator przygotowałem sobie już wcześniej, natomiast brakuje nam manekina. Do tej roli na ochotnika zgłosiła się jedna z szeregowych kadetek o imieniu Stockings. jej statystyki prezentują się następująco:

Stockings
Siła-------------100
Szybkość-------100
Wytrzymałość--100
Energia----------100

Hp: 1500
Ki: 1500
PL: 2800

Tak więc widzicie, ze jest ona idealną kandydatką do tej roli, gdyż bez problemu spełnia wymagania, a jej statystyki gwarantują nam łatwość w liczeniu. Miejmy nadzieję, że okaże się przydatna i dożyje do kolejnego poradnika.

Pora w końcu przejść do najważniejszego.

Stockings podczas treningu bardzo się zdenerwowała i bez namysłu postanowiła uderzyć w przeciwnika używając Masenko. W tym celu musimy jej pomóc wykonać odpowiednie obliczenia.
W pierwszej kolejności musimy dowiedzieć się ile obrażeń zadaje tą techniką przeciwnikowi. Jest to technika energetyczna, której obrażenia zależne są od wysokości naszej maksymalnej ki. Skąd to wiemy?

Efekt: KI=DMG (max. 7%KI)  --> Co oznacza, że za pomoca tej techniki Stockings może zadać przeciwnikowi obrażenia w wysokości 7% jej maksymalnej Ki, która to wynosi 1500. Oczywiście jakby chciała, to nie musiałaby uderzać z pełną mocą. W takim wypadku mogłaby ona uderzyć z siłą wynoszącą od 1% do 7% swojej maksymalnej Ki. Jednak Stockings jest w tym momencie bardzo zdenerwowana, więc nie będzie się wstrzymywać. A więc do dzieła:

1. Bierzemy do ręki kalkulator. (mozemy go znaleźć również w telefonie,a lbo w akcesoriach po rozwinięciu menu Start Wink)
2. wykonujemy działanie: 1500(maksymalne Ki) x 0.07(7%)
3. Wynik to 105, a więc zapisujemy go w OCC z dopiskiem obr albo dmg (obrażenia albo damage)

Tak więc Stockings zadaje przeciwnikowi 105 obrażeń.

Ale chwila, taki atak musi skądś czerpać tą niszczycielską(Wink) energię. Oczywiście tak jest. Skąd wiemy ile Ki musi pobrać nasz atak?

koszt: 110% dmg --> Co oznaczy tyle, że Ki jakie zostanie zabrane Stockings przez wykonanie Masenko wynosi 110% z obrażeń przez nie zadanych. A więc i tym razem do dzieła:

1. Ponownie bierzemy do ręki kalkulator.
2. Wykonujemy działanie: 105(obrazenia zadane przez Masenko) x 1.1(110%)
3. Wynik to 115,5, więc go zaokrąglamy do 115 i zapisujemy go w OCC z dopiskiem koszt.
4. Odejmujemy 115 z paska Ki w scouterze należącym do Stockings.

W ten oto sposób bardzo bardzo ułatwiliśmy zadanie w gorącej wodzie kąpanej saiyance (w zasadzie wszystko zrobiliśmy za nią). Stockings, mimo że nigdy nie pozwoli sobie na okazanie tego, jest nam bardzo wdzięczna. Miejmy tylko nadzieję, ze jej instruktor przymknie na to oko. Wink

To by było na tyle. Chyba jednak nie taki straszny wilk jak go malują, co?
Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach

Copyright ©️ 2012 - 2018 dbng.forumpl.net.
Dragon Ball and All Respective Names are Trademark of Bird Studio/Shueisha, Fuji TV and Akira Toriyama.
Theme by June & Reito