Dragon Ball New Generation Reborn
Dragon Ball New Generation Reborn

treningi

+6
Rikimaru
Hikaru
Rota
Ósemka
Al
Soma
10 posters
Go down
Soma
Soma
Liczba postów : 265
Data rejestracji : 26/03/2014


Identification Number
HP:
treningi 9tkhzk0/0treningi R0te38  (0/0)
KI:
treningi Left_bar_bleue0/0treningi Empty_bar_bleue  (0/0)

treningi Empty treningi

Wto Lut 02, 2016 1:24 am
Proste pytanie. Jak to jest w końcu z tymi treningami w walce?
A bierze się ono stąd, że niestety nigdzie nie jest sprecyzowane to czy można odbywać treningi w trakcie walki, czy nie. Z tego co obserwuję na forum, to spora większość graczy  tak robi, głównie po to żeby nie tracić sesji treningowej. Problem polega na tym, że nie każdy mg/admin zezwala na odbywanie treningu w walce. W tym momencie mamy nieciekawą sytuację. Wyobraźmy sobie, ze mg A nie zezwala na takie trenowanie graczowi 1, podczas gdy mg B prowadzący rozgrywkę graczowi 2 już tak.  Załóżmy, ze obie walki przeciągają się na całą sesję treningową, tak że nie ma okazji na trening poza walką. Niestety jak dobrze wiemy, nagroda za walkę nie może przekroczyć 30 pkt, na które i tak gracz musi się cholernie postarać i do tego musi być ta walka bardzo trudna. W tej sytuacji gracz 2 pod przewodnictwem mg B może odbyć trening podczas walki i w sumie dostanie na koniec 60 pkt + od 1 do 30 pkt, podczas gdy gracz 1 może dostać od mg 2 tylko od 1 do 30pkt. W ten sposób gra robi się nie fair z powodu braku jasnych zasad. No bo albo się na to godzimy i wtedy gracze jak się skapną u kogo można a u kogo nie, to będą robić wszystko żeby u konkretnego mg nie grać, albo ustalamy jakąś jasną regułę, ze to wolno, a tego nie, do czego wszyscy będą zobowiązani się stosować. Co wy na to?
Jeszcze jedno. Nie będę wskazywał kto, ani gdzie, żeby ktoś się nie poczuł urażony,a le znalazłem na forum przynajmniej jeden przypadek, gdy został zaliczony trening techniki odbyty podczas walki w fabule przy użyciu kości. Jak się kiedyś pytałem o to czy tak można (bo niektóre techniki aż się same proszą o naukę w walce) to usłyszałem kategoryczną odmowę, uzasadnioną tym, ze to wbrew regułom. tez myślę, że to pasowałoby uzgodnić.
Al
Al
Esper Mod
Esper Mod
Liczba postów : 1541
Data rejestracji : 28/05/2012


Identification Number
HP:
treningi 9tkhzk2250/2250treningi R0te38  (2250/2250)
KI:
treningi Left_bar_bleue0/0treningi Empty_bar_bleue  (0/0)

treningi Empty Re: treningi

Wto Lut 02, 2016 1:55 am
Faktycznie nic nie ma na ten temat, szczególnie, że nie przypominam sobie by było to możliwe. Regulamin jasno zaznacza, że podczas treningu nie można walczyć ani wykonywać żadnej interakcji, poza samym treningiem. Rozumiem że walka jest treningiem, w sensie fabularnym, ale nie mechanicznym. Walki przecież są nagradzane osobno, więc idąc tym tropem, jest zwyczajnie to furtka naruszając\obchodząca regulamin.

Najpewniej znowu ktoś pozwolił na coś takiego i reszta zaczęła przykładem jednej osoby iść, tak samo jak moja sytuacja z Enmą, jakiś MG pozwolił powiązać Kaede swoją historię z NPC'em kanonicznym, co jest u nas zakazane, w rezultacie miałem kłopot z postem -_-

To już druga taka sytuacja i jestem bardzo zaskoczony.
Anonymous
Gość
Gość

treningi Empty Re: treningi

Wto Lut 02, 2016 9:29 am
Tu goni czas, więc dużo z nas nie chcąc tracić treningów robi je w czasie walk bo np nie mogą jej przerwać by iść na ubocze trenować. Jak dla mnie nie ma problemu.
avatar
Ósemka
Liczba postów : 637
Data rejestracji : 17/02/2013


Identification Number
HP:
treningi 9tkhzk0/0treningi R0te38  (0/0)
KI:
treningi Left_bar_bleue0/0treningi Empty_bar_bleue  (0/0)

treningi Empty Re: treningi

Wto Lut 02, 2016 11:05 am
Odkąd pamiętam gracze robili treningi w czasie walk i nie był to problem.
Potwierdzam słowa Kisy, nie raz się jest zablokowanym przez NPCeta, innego gracza albo samą fabułę i postać nawet nie ma jak odejść na bok i robić przysiady - także albo NPCet pisze, byś zrobił sobie trening, bo ja wiem, ze sprzątania Placu przed Akademią albo gracz sam bierze sprawy w swoje ręce i wymyśla to, co nadaje się pod trening a na co pozwala mu sytuacja.
Także treningiem jest na przykład trening mentalny, wspinaczka po drzewach, unikanie lecących w stronę garnków które rzuca w Ciebie mała dziewczynka, walka kośćmi z postacią NPC podsuniętą przez MG albo wymyśloną samemu, potyczka z innym graczem i wszystko to, co się nada, w granicach rozsądku oczywiście. Nikt tutaj nie chce tracić treningów, więc to całkiem normalne wyjaśnienie.
Osobiście w treningach-walkach nie widzę niczego złego, w końcu czy jest lepszy sposób na ćwiczenia niż potyczka z innym graczem?
Trzeba jednak zdecydować co zrobić z tymi technikami w walce - żeby w ich czasie nie dało się trenować... Niby logiczne i nikt do tej pory tego nie zrobił (pomijając Kości, ale tego przypadku nie znam, a skoro prowadzący zaliczył to najwyraźniej nie miał przeciwwskazań co do treningu), ale trafi się gracz, chcący nauczyć się RED w czasie sparingu i jeszcze będzie odejmował dmg za każdą próbę wystrzelenia w przeciwnika promieniem...
A nawet jeśli da się nauczyć techniki w czasie walki, to jak to potem rozumieć? Czy po akceptacji nauki już w następnej turze będzie można wystrzelić nauczonym blastem w przeciwnika? Czy dopiero go użyć będzie można po walce, jak z punktami, które zdobywa się w walce a rozdaje dopiero po jej zakończeniu?
Soma
Soma
Liczba postów : 265
Data rejestracji : 26/03/2014


Identification Number
HP:
treningi 9tkhzk0/0treningi R0te38  (0/0)
KI:
treningi Left_bar_bleue0/0treningi Empty_bar_bleue  (0/0)

treningi Empty Re: treningi

Wto Lut 02, 2016 11:28 am
Ech... To może inaczej. Nie pytam o to czy gracze tak robią czy nie, tylko proszę o to, zeby ta sprawę sprecyzować, W tym momencie wiemy, ze np Al się nie zgadza na tego typu treningi bo moze i tak uważa, przez co np Kaede czy Yuuko, które obecnie grają w prowadzonym przez niego evencie w zaświatach, mogą tracić całe sesje treningowe, podczas gdy Kisa i 8 będą sobie walczyć i jednocześnie trenować, dzięki czemu nie ominie ich żadna sesja. Rzeczywiście cholernie to jest w porządku i nie widać żadnego problemu Kiso.
Co do technik w walce zgadzam się z 8. Jedno tylko "ale". Nie bardzo rozumiem, jaka niby miałaby być różnica pomiędzy walką z kośćmi a z żywym graczem. Równie dobrze zamiast kości mógłby pisać NPC i wychodziłoby na to samo. Tak więc albo można albo nie i nie powinno być żadnych wyjątków.
Co do sprawy z treningami w walce, istnieje kilka rozwiązań.
1. Zostawiamy sprawę niejasną tak jak teraz, co będzie doprowadzać do kolejnych nieporozumień, a gracze będą robić wszystko żeby tylko nie grać u MG zabraniającego treningu w walkach (tak jak np robi to Al), bo to się będzie dla nich równać z prawdopodobną stratą sesji treningowych.
2. Zabraniamy treningu w walkach z wyjątkiem treningów na przemiany, co by od razu rozwiązało problem, ale zrodziłoby kolejny w postaci małej opłacalności takich walk. Trzeba by było wtedy mocno podnieść "nagrody" za walki.
3. Pozwalamy na treningi w walkach, ale ustalamy konkretne zasady, od których nie można odstępować. Czyli np Al mimo swojego zdania, nie może tego zabronić graczowi.

The author of this message was banned from the forum - See the message

Hikaru
Hikaru
Liczba postów : 899
Data rejestracji : 28/05/2012


Identification Number
HP:
treningi 9tkhzk0/0treningi R0te38  (0/0)
KI:
treningi Left_bar_bleue0/0treningi Empty_bar_bleue  (0/0)

treningi Empty Re: treningi

Wto Lut 02, 2016 5:12 pm
Cóż, ja zawsze swoje walki robiłem jako trening jak przypadał na to czas. I nikt nie robił z tego powodu problemu. Trening to rzecz osobna, a ewentualne punkty za walkę to rzecz druga. Dostaje się je po zakończeniu walki, albo wcale. Ja rzadko dostawałem za swoje walki punkty, może dlatego nigdy nikt nie robił problemów.

Hmm... jeśli ktoś jest na tyle głupi, lub hardy to niech sobie trenuje techniki podczas walki nawet z Zellem. Tylko, że każda próba powinna zabierać jego Ki i póki nie opanuje jej nie może użyć jako techniki zabierającej hp przeciwnika, co najwyżej trenującego. Choćby w takim przypadku jak się źle przekieruje ki i ona Ci wybuchnie w twarz. Wtedy porani użytkownika, ale przeciwnika może nie drasnąć choć to czy i on oberwie to już mg decydować powinien. Oczywiście podczas nauki techniki w czasie walki wszelkie techniki nie tylko te zadające dmg ale też paraliże czy lecznicze... czy jeszcze inne... każdy efekt kiedy technika nie wyjdzie powinna nakładać się na próbującego rzucić, czyli jak użytkownik A chce rzucić paraliż na przeciwnika B to przy pierwszych próbach technika albo wcale nie udaje się, albo paraliżuje pana A. No i czas takiej nauki w niektórych wypadkach powinien wydłużać się bo ciężko się skupić na dwóch różnych rzeczach podczas walki. Myślę, że to czy coś się uda czy nie powinny decydować kości, a ostatecznie MG prowadzący daną walkę.
Rikimaru
Rikimaru
Liczba postów : 1293
Data rejestracji : 20/08/2012


Identification Number
HP:
treningi 9tkhzk1/1treningi R0te38  (1/1)
KI:
treningi Left_bar_bleue0/0treningi Empty_bar_bleue  (0/0)

treningi Empty Re: treningi

Wto Lut 02, 2016 5:37 pm
Dobra, nie chcę mi się czytać wszystkiego dokładnie bo widzę o co chodzi.

Więc powiem krótko, a raczej zapytam.

ZMIENIAMY (DOPISUJEMY) W REGULAMINIE, ŻE TRENING MOŻNA ODBYWAĆ W WALCE?


Ja jestem za, ponieważ sam tak nie raz robiłem. Po pierwsze czasem walka może trwać całą sesję, a po drugie ma to sens fabularny patrząc na to jak się rozwijał Goku, Vegeta i cała reszta w trakcie walk. Szczególnie patrząc na Tenkaichi Budokai!

Mechanicznie? W czym problem? To może być tylko czyjeś widzimisie blokowanie takiej możliwości.

Chociaż czy jest sens głosować? Po prostu jakaś durna przeszłość się ciągnęła z tym, że nie trenujemy w trakcie walki. Walka to element treningu i tyle. Często trening wojowników Z polegał na sparingach!

Soma
Soma
Liczba postów : 265
Data rejestracji : 26/03/2014


Identification Number
HP:
treningi 9tkhzk0/0treningi R0te38  (0/0)
KI:
treningi Left_bar_bleue0/0treningi Empty_bar_bleue  (0/0)

treningi Empty Re: treningi

Wto Lut 02, 2016 5:50 pm
Jestem ZA, ale bez możliwości trenowania technik w walce.
NPC.
NPC.
Liczba postów : 2525
Data rejestracji : 29/05/2012

http://poke-life.net/pokemon.php?p=58946863&nakarm

treningi Empty Re: treningi

Wto Lut 02, 2016 6:06 pm
Treningi w walkach do norma od dłuższego czasu. Szczerze to wydawało mi się, że była na to taka niepisana zgoda i nikt nie miał nic przeciwko. Walki fabularne lub z innym graczem baaardzo rzadko są osobno punktowane, chyba tylko wtedy gdy daną walkę zamieści się w dziale "sparingi" (swoją drogą nikt chyba od dawna tam nic nie wrzuca, więc można by usunąć wątek żeby nie wprowadzać zamętu.

Co do technik hmm... Przyznam szczerze, raz zdarzyło mi się naumieć bodaj Final Flasha (wersji chibi) podczas siłowania się na techniki, ale było to za pozwoleniem admina, chyba Rei'a. W sumie czemu by nie zezwolić na taką formę nauki, oczywiście nie wszystkich. Sugerując się podziałem - te "do nauki samemu" na spokojnie, te "samemu lub z Trenerem" - może wystarczyłaby jakaś mała wskazówka od innego gracza/npc, a potem możnaby samemu sobie nad nią dłubać podczas walki? Tylko wtedy wymagany jakiś nieco dłuższy niż zwykle odpis, albo nawet wydłużenie nauki na 2 tury (jak tak bardzo bedzie danej osobie zależeć to poświęci tą jedną turę więcej). Te "tylko z Trenerem" i "specjalne" oczywiście nie do nauki w ten sposób.

//Haz
Jak już jesteśmy przy treningach to Riki: ostatnio chciałem przydzielić komuś punkty, postępowałem według instrukcji, ale jakoś mi się nie wyświetlały te kolorowe strzałki. Mógłbyś rzucić okiem czy mam do tego prawo/zezwolenie? Piszę tu, bo pw do Cb wysłać nie można xD
Yuuko
Yuuko
Liczba postów : 93
Data rejestracji : 16/09/2015

Skąd : Katowice

Identification Number
HP:
treningi 9tkhzk0/0treningi R0te38  (0/0)
KI:
treningi Left_bar_bleue0/0treningi Empty_bar_bleue  (0/0)

treningi Empty Re: treningi

Wto Lut 02, 2016 6:10 pm
treningi Y3TCV0V
avatar
Ósemka
Liczba postów : 637
Data rejestracji : 17/02/2013


Identification Number
HP:
treningi 9tkhzk0/0treningi R0te38  (0/0)
KI:
treningi Left_bar_bleue0/0treningi Empty_bar_bleue  (0/0)

treningi Empty Re: treningi

Wto Lut 02, 2016 6:13 pm
Jestem za zdaniem Rikiego.
Al
Al
Esper Mod
Esper Mod
Liczba postów : 1541
Data rejestracji : 28/05/2012


Identification Number
HP:
treningi 9tkhzk2250/2250treningi R0te38  (2250/2250)
KI:
treningi Left_bar_bleue0/0treningi Empty_bar_bleue  (0/0)

treningi Empty Re: treningi

Wto Lut 02, 2016 7:06 pm
A ja tym razem napiszę PRZECIW i jest to jeden z punktów których nie odpuszczę pomimo jak na razie większości głosów administracji.

Pytanie czemu? Bo żadne z was nie ma dobrego argumentu na poparcie pomysłu. Jest on nie do końca przemyślany i wyjaśnię poniżej, czemu tak uważam..

Za walkę otrzymuje się osobne punkty, za trening osobne i za sparring osobne. Wprowadzenie tej opcji powoduje połączenie tych 3 elementów w rezultacie każde z was otrzyma 60 pkt. Natomiast ja mądrze odbędę kolejno każdy czynnik i otrzymam np. za walkę - 10 pkt, za sparring- 15 pkt i za trening - 60 pkt w rezultacie zyskam 85 punktów do rozdania gratuluję.

Brak czasu, kolejka spowodowana NPC i graczami wynika wyłącznie z winy MG, oraz tego iż nie potrafi stanowczo usunąć/ukarać niewygodnego gracza, bądź sam ma poślizgi. W rezultacie obrywa na tym mechanika i są wprowadzane takie pomysły.

Lepszym rozwiązaniem jest rozszerzyć system treningu o wyżej w temacie poruszone rozwiązanie jako opcjonalne z adnotacją, że osoba mniej na tym zyska, niż zaszlachtować cały system i JESZCZE BARDZIEJ SPOWOLNIĆ JUŻ I TAK PIEKIELNIE WOLNY rozwój postaci.

I tyle w temacie.
NPC.
NPC.
Liczba postów : 2525
Data rejestracji : 29/05/2012

http://poke-life.net/pokemon.php?p=58946863&nakarm

treningi Empty Re: treningi

Wto Lut 02, 2016 7:20 pm
Ktoś wcześniej napisał, że niekiedy walki przeciągają się całą sesję. Co w takim wypadku? Nagle w trakcie walki jeden z graczy ma napisać "sorry na chwilę, muszę porobić parę przysiadów i pompek". Tak samo kiedyś nieoficjalnie (chyba) pozwolono na przeprowadzenie treningów w fabule bez większego ich wyszczegolniania, bo tez były przypadki, gdzie sesja zbliżała się do końca, ktoś prowadził dość ważną w sensie fabularnym dla niego rozmowę i nagle musiał ją przerwać i udać się na bok potrenować.

//Haz
Soma
Soma
Liczba postów : 265
Data rejestracji : 26/03/2014


Identification Number
HP:
treningi 9tkhzk0/0treningi R0te38  (0/0)
KI:
treningi Left_bar_bleue0/0treningi Empty_bar_bleue  (0/0)

treningi Empty Re: treningi

Wto Lut 02, 2016 7:26 pm
Po pierwsze Alu, jak na razie ja nie widzę, żebyś wykonał jakikolwiek trening więc szczerze wątpię żebyś był w stanie "mądrze odbyć kolejno każdy czynnik". nie bardzo rozumie dlaczego niby tylko 60 pkt miałby ktoś dostawać za walkę, w trakcie której odbędzie się ten trening i niby ma nie dostać pkt za samą walke? Do tego zapomniałeś, ze nie każdy siedzi cały boży dzień w domu i nie ma czasu odpisywać codziennie, tak żeby ze wszystkim zmieścić się w 3 tygodnie. Do tego nie bardzo rozumiem, jak niby dostawanie więcej punktów ma spowolnić rozgrywkę. "Piekielnie wolny" rozwój postaci to jak na razie masz tylko ty i ewentualnie osoby, które mając troszkę mniej czasu na pisanie mogą utknąć w jednej walce na długie tygodnie. Przed tą perspektywą stoją właśnie Kaede i Yuuko, bo o ile o ich tempo odpisów się nie obawiam, to widząc już twoje... Po prostu mam wrażenie, że teraz będziesz stawać w kontrze tylko dlatego, że nie zgadza się to z zasadami, które kiedyś tam działały, a już od dawna są martwe. Al'u to nie jest niczyja wina, ze widocznie od ponad roku przynajmniej nie przeczytałeś ani jednego posta w fabule i się nie zorientowałeś, ze tak wygląda sprawa. Ludzie tak grają od sporego czasu i jakoś nie wydaje mi się żeby to "spowalniało" rozwój, a wręcz przeciwnie.
Hikaru
Hikaru
Liczba postów : 899
Data rejestracji : 28/05/2012


Identification Number
HP:
treningi 9tkhzk0/0treningi R0te38  (0/0)
KI:
treningi Left_bar_bleue0/0treningi Empty_bar_bleue  (0/0)

treningi Empty Re: treningi

Wto Lut 02, 2016 7:26 pm
Al.. nie... za taki sparing podczas treningu dostaje punkty za trening i za sparing, ale to i tak leci do jednej puli... i tak to zostaje rozdane do statystyk, nie widzę tu żadnego problemu. Niczego tu się nie spowalnia, tylko przyspiesza. Po prostu gracz musi napisać w dziale treningu na końcu za co i ile dostaje by mg oceniający wiedział ile dodać. Ja nie pamiętam kiedy dostałem jakieś punkty za jakąkolwiek walkę, jedynie za sparingi. To decyzja mg czy da za walkę nie będącą sparingiem punkty czy nie. Zwykle jeśli sparingiem walka nie jest chyba gracz nie dostaje punktów bo też nie ma mg, który miałby ja oceniać, chyba że to walka z npcem... Poza tym to, że się nie zgodzisz i tak nie ma znaczenia bo i tak dwóch adminów jest na tak.
Kuro
Kuro
Drobik
Drobik
Liczba postów : 1091
Data rejestracji : 29/05/2012


Identification Number
HP:
treningi 9tkhzk0/0treningi R0te38  (0/0)
KI:
treningi Left_bar_bleue0/0treningi Empty_bar_bleue  (0/0)
http://www.db4evwer.com

treningi Empty Re: treningi

Wto Lut 02, 2016 7:41 pm
No i tu widać, kto i jak zna własnych userów.

Walki przeciągają się miesiącami i nie z winy opieszałości graczy, czy NPC - z tym wiadomo bywa różnie. Jak widać w przykładach powyżej jest wystarczająco dużo kwiatków aby z lekkim przymrużeniem oka zaliczać treningi i pozwalać na trenowanie podczas walki. Takie są potrzeby graczy i powinniśmy na nie odpowiadać, a nie zabraniać i wymyślać większe obwarowania. Są gracze, którzy trzaskają posty codziennie tacy, którzy tego nie robią.
Pamiętajmy, że gra ma dawać przyjemność !!!!! Nie możecie karać graczy czy MG, za to że mają mniej prywatnego czasu ale chcą tu po prostu być. Nie jesteśmy w gimnazjum. Jeżeli chcecie wymaga od przecinka do kropki w określonym czasie to szybko stracicie i MG i graczy.

Al punkty za Sparing, czy walkę to maks 30 ptk. Otrzaskał o kant tyłka, szkoda zachodu przez kilka tygodni. Za quest to samo. Zmieńcie punktacje, ludzie będą chętniej walczyć.

Jakby co też jestem na tak i idę zjeść obiad.
Al
Al
Esper Mod
Esper Mod
Liczba postów : 1541
Data rejestracji : 28/05/2012


Identification Number
HP:
treningi 9tkhzk2250/2250treningi R0te38  (2250/2250)
KI:
treningi Left_bar_bleue0/0treningi Empty_bar_bleue  (0/0)

treningi Empty Re: treningi

Wto Lut 02, 2016 7:57 pm
Właśnie nie Hikaru, za sparring są osobne punkty, tylko wy robicie furtkę w systemie treningów, ponieważ dostrzegacie jego wady. Zamiast zaproponować poprawki, to po prostu zachęcacie graczy do obejścia regulaminu.

Otóż Soma jestem autorem tego systemu treningowego więc wiem najlepiej jak działa więc raczej nie musisz się martwić o mnie. Nie, może dostać więcej punktów, ponieważ za każdy czynnik otrzymuje się co innego osobno nie wspominając o graniczeniu do 30 punktów za fabułę.

Dobrym przykładem jest trening Druida, dostał tylko punkty za trening, natomiast za walkę nic. Dowodzi, to że system jest ograniczony i zamiast zaproponować rozszerzenie treningu w regulaminie, a następnie wprowadzić, ludzie wolą zwyczajnie obejść regulamin wykorzystując luki, natomiast gdy robi się to uciążliwe walą rozwiązaniem nie do końca przemyślanym.

Jak ktoś nie ma czasu odpisać chociażby raz na 1 - 2 tygodnie, to przede wszystkim nie powinien być MG. Trzeba trochę poświęcić czasu by wykreować coś, założyć prawdopodobne scenariusze i wprowadzić to w grę, zaś to wymaga czasu.

Wbrew pozorom rozwój postaci jest ekstremalnie powolny, niektóre osoby po 3 latach grania uważam, że powinny mieć wyższą rangę, czy nieco mocniejsze zdolności. Tu nie chodzi o szybkość odpisu, a to w jakim tempie rozwija się postać gracza.

Dlatego, też jestem przeciwny waszemu rozwiązaniu, a popieram zaimplementowanie go do egzystującego systemu, to nie jest trudne. W rezultacie będzie można stworzyć następujące opcje zabawy:

1.Osoba może wykonywać kolejno, walki, sparringi etc dla punktów.

2.Alternatywnie osoba może odbyć walkę-trening, dla zaoszczędzenia czasu

3. Można też zrobić mieszany system gdzie dla oszczędzenia czasu osoba robi walkę-trening + dostaje jak napisał Soma bonus od walki. To natomiast można jeszcze podkręcić pod sparringi i dać opcjonalną funkcję Sparringo-treningu, gdzie nie tylko obaj uczestnicy by dostali po 60 pkt ale i bonus za sparring. Jeżeli by jeszcze znieść limit nagród za fabułę wynoszący 30 pkt można uzyskać znacznie lepsze rezultaty.

Taa i związku z tym nie mogę się wypowiedzieć aye?

P.S

Kisa jeszcze jeden offtop z prowokacją i poleci warn.


Ostatnio zmieniony przez Al dnia Sro Lut 03, 2016 1:09 am, w całości zmieniany 1 raz
avatar
Ósemka
Liczba postów : 637
Data rejestracji : 17/02/2013


Identification Number
HP:
treningi 9tkhzk0/0treningi R0te38  (0/0)
KI:
treningi Left_bar_bleue0/0treningi Empty_bar_bleue  (0/0)

treningi Empty Re: treningi

Wto Lut 02, 2016 8:02 pm
Walka jako trening - w porządku, dla mnie żaden problem. Przecież to fabularnie logiczne.

Co do punktów dodatkowych za walkę... Były takie?
Szczerze, to ja odbyłam kilka walk, w czym tylko z dwóch sparingów dostałam punkty, bo umieściłam ów sparing w odpowiednim dziale. Za normalną walkę tę z użyciem kośćmi, tę z Xanasem podczas ataku Tsufula nie dostałam punktów.

Chyba, że mówisz o punktach za fabułę, a je przecież dostaje się nie tylko za walkę, tylko za questy, walki są czasem ich częścią.

Rozumiem Al do czego zmierzasz, ale od początku istnienia forum było może 15 normalnych sparingów, które zostały nagrodzone punktami, będąc również treningami. Trzeba znaleźć chętnego do potyczki gracza i z nim pisać - to daje dodatkowe punkty. Ale czy to nie jest fair?

Sparing i walka jako trening, logiczne. Sparing, w końcu chodzi o zmierzenie swojej siły i jak to Riki napisał jeden z głównych sposobów trenowania Wojowników Z. Walka również służy temu, ale jest bardziej ekstremalna i raczej pod sparing nie podpada - dlatego tutaj punkty są zbędne, jedynie te za trening. W końcu po każdej potyczce nie tylko Saiyanie i Halfy stają się silniejsi, prawda?

Za sparing dałabym punkty - gracze się wysilili i znaleźli przeciwnika, zajęli sobie swój czas i wykorzystali go do maksimum. Jeśli nie wrzucili tego w dział ze sparingami, ich strata, jeśli tak, MG/Admin ocenia i daje punkty. Mimo wszystko, to dalej jest trening i po kiego grzyba obcinać punkty?

A ten sparingo-trening to nic innego jak trening robiony podczas najzwyklejszego sparingu...

Jak pisałam wyżej, jestem na Tak i popieram to, co napisał Kuro. To ma być przyjemność, a zaostrzanie mechaniki w tym nie pomoże. Co prawda przeszkadzają nas obowiązki i nie wszyscy piszą dzień po dniu - po co ograniczać nam rozgrywkę za to, że w końcu wyskrobaliśmy coś w wolnej chwili?
Al
Al
Esper Mod
Esper Mod
Liczba postów : 1541
Data rejestracji : 28/05/2012


Identification Number
HP:
treningi 9tkhzk2250/2250treningi R0te38  (2250/2250)
KI:
treningi Left_bar_bleue0/0treningi Empty_bar_bleue  (0/0)

treningi Empty Re: treningi

Wto Lut 02, 2016 8:26 pm
Owszem były i prawie trafiłaś do czego zmierzam. Wasza zasada doprowadzi, że gracze będą ewentualnie otrzymywali za walkę te 60 pkt za trening, oczywiście skracając czas, ale obawiam się że MG zapomną iż można dać pkt za samą walkę w sobie.

Zmierzam do tego by zwrócić uwagę na wszystkie możliwe prawdopodobne konsekwencje, tak by wszelkie aspekty były pokryte. Jak już łatać coś to robić to dokładnie nie?

Jednym słowem skoro na zdrowy rozsądek walka jest treningiem, a sparring to walka, nie ma problemu by zrobić mieszane połączenie. Oczywiście nie ma dużo sparringów, to co? To znaczy by to olać i jak ktoś postanowi zrobić sparring była kolejna dyskusja? To samo z tym, jak Mg postanowi nagradzać walki, a nie tylko, pułapki, łamigłówki i całokształt, to też ludzie mają się dopytywać?

Podsumowując chcę, żeby to rozwiązanie nie tylko usprawniło jeden aspekt treningów, ale wszystkie, nawet te na które chciałem zwrócić uwagę. Inaczej mówiąc sugeruję rozwiązanie środkowe, które również zabezpieczy treningi, na przyszłość, gdyż luk potencjalnie może być więcej.


Ostatnio zmieniony przez Al dnia Sro Lut 03, 2016 2:21 am, w całości zmieniany 1 raz
Rikimaru
Rikimaru
Liczba postów : 1293
Data rejestracji : 20/08/2012


Identification Number
HP:
treningi 9tkhzk1/1treningi R0te38  (1/1)
KI:
treningi Left_bar_bleue0/0treningi Empty_bar_bleue  (0/0)

treningi Empty Re: treningi

Wto Lut 02, 2016 11:16 pm
Powiem tak na koniec. Admin, który sam na własnym PBFie nie stoczył nawet walki, nie rozwinął nawet malutkiego evenciku własną postacią to dupa a nie head admin. Bo nawet sam nie wie jak działa mechanika, fabuła i interakcja między osobami w fabule. Kuro to doskonale podsumował.
Al
Al
Esper Mod
Esper Mod
Liczba postów : 1541
Data rejestracji : 28/05/2012


Identification Number
HP:
treningi 9tkhzk2250/2250treningi R0te38  (2250/2250)
KI:
treningi Left_bar_bleue0/0treningi Empty_bar_bleue  (0/0)

treningi Empty Re: treningi

Sro Lut 03, 2016 2:26 am
Ostatnio za często słyszę te słowa... Riki jeżeli cię w jakikolwiek sposób obraziłem bądź kogokolwiek sprzeciwem to przepraszam, nie ważne co napiszę nie ma to znaczenia, tak jak mój sprzeciw. Dobrze w takim razie, bez owijania w bawełnę.


Pomysł przedstawiony powyżej jest moim zdaniem niekompletny. W związku z tym przejąłem się bardzo, gdyż, wydaje mi się, że to znacząca zmiana wyjaśnię o co mi chodzi potem sami zdecydujecie czy to uwzględnić czy nie:

O ile zrozumiałem pomysł Ogólnie wygląda następująco:

1.Trening można wykonywać w dowolnej formie np. Treningu fizycznego, mentalnego, bądź walki z przeciwnikiem. Walka z przeciwnikiem na zasadzie mechaniki można uznać za trening i wtedy gracz otrzyma poprzez zabawę punkty za ćwiczenia czyli te 60 punktów. Dodatkowo Mistrz Gry może za walkę w fabule przydzielić dodatkowe punkty.

Dobrze tak to zrozumiałem.

2.Chciałbym tylko zapytać co z walką z innym graczem? Na przykład Raziel kontra Osiem. Oczywiście, na logikę i zdrowy rozsądek pomysł to obejmuje prawda? W związku z tym chciałem, by dodać opis w stylu "dotyczy to również walk z innymi graczami". Za taką walkę, oczywiście MG też może dać coś ekstra.

Tego nie przedstawiono w pomyśle. Pamiętajmy, że niektórym osobom trzeba wyjaśnić coś szczegółowo, bądź na przykładzie.

3.Teraz kwestia trzecia "Sparringi". Oczywiście są czasochłonne i jak się okazuje nieopłacalne. Nie mniej jednak, to też jest walka prawda? Uważam, że skoro od dzisiaj można trenować walcząc, to sparring będący walką też powinien być objęty rozwiązaniem, nawet jeżeli mało kto z tego korzysta. Wiecie na wszelki wypadek by nikt nie musiał pytać.

3.Kolej na trzeci punkt. Chciałem by to dodać do ostatecznego rozwiązania, tak by takie rozwiązanie zaoszczędziło czas, przy jakiejkolwiek formie czynności, którą można powiązać z treningiem.

Skoro już mowa o treningach, można też dodać punkt o czynnościach. Gracz podczas treningu jeżeli by zachował spójność z postem treningowym, np. robił pompki czy cokolwiek. Mógłby prowadzić rozmowy i proste czynności z drugą osobą. W ten sposób, gracze będą mogli prowadzić interakcję podczas trenowania. Zapewne ma to już miejsce, acz warto wspomnieć.

4.I chyba ostatni punkt. Jak z nauką technik?

Cóż wiem że w walce niby można podpatrzeć, X technikę lub spróbować ją wykonać metodą prób i błędów. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale to zostawiłbym do ustalenia na później, jednak wolałbym by w przypadku trenowania technik było po staremu.

Podsumowując chciałbym, by nowy pomysł nie zrodził kolejnych pytań i problemów w przyszłości, zanim przynajmniej ja jako indywidualna osoba (nie admin) poprę pomysł.

I na koniec. Kuro, przepraszam, nie doczytałem twojego postu. Ja też uważam że 30 pkt za fabułę to stanowczo za mało ponieważ to fabuła jest kwintesencją gry, ale ten temat poruszę osobno w panelu.

I ja kończę wypowiedzi w temacie.

The author of this message was banned from the forum - See the message

Soma
Soma
Liczba postów : 265
Data rejestracji : 26/03/2014


Identification Number
HP:
treningi 9tkhzk0/0treningi R0te38  (0/0)
KI:
treningi Left_bar_bleue0/0treningi Empty_bar_bleue  (0/0)

treningi Empty Re: treningi

Sro Lut 03, 2016 4:39 pm
Zaraz chwila!


Brudy i prywatę proszę sobie wyciągać gdzie indziej!


Wracając do tematu... Skoro się wszyscy zgadzamy, ze obecne zasady treningów wymagają zmian, to moze by tak w końcu ktoś zaproponował jakiś konkret? Ja sam niestety tego nie zrobię bo szczerze mówiąc, już się zgubiłem w tym bełkocie i w końcu nie wiem na czym stanęło.

edit

Cóż, coś mi podpowiadało bardzo mocno, żebym tego tematu nie zakładał bo się z tego zrobi gównoburza. Tak więc skoro już usłyszałem, że ponoć robię to z premedytacją i czerpie z tego przyjemność, oświadczam, ze więcej się tutaj nie wypowiadam, mam ważniejsze zmartwienia niż uczestniczenie w bzdurnych awanturach.
Raziel
Raziel
Succub Admin
Succub Admin
Liczba postów : 1140
Data rejestracji : 19/03/2013

Skąd : Rzeszów

Identification Number
HP:
treningi 9tkhzk750/750treningi R0te38  (750/750)
KI:
treningi Left_bar_bleue0/0treningi Empty_bar_bleue  (0/0)

treningi Empty Re: treningi

Pią Lut 05, 2016 6:24 pm
Proszę o uwagę.
Pomysł z treningami jest rozpatrywany w panelu pomiędzy adminami. Proszę o nie pisanie tutaj. To wszystko, dziękuje.
Sponsored content

treningi Empty Re: treningi

Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach

Copyright ©️ 2012 - 2018 dbng.forumpl.net.
Dragon Ball and All Respective Names are Trademark of Bird Studio/Shueisha, Fuji TV and Akira Toriyama.
Theme by June & Reito