Dragon Ball New Generation Reborn
Dragon Ball New Generation Reborn

Go down

Czy bariera będzie skuteczna na mafubę ?

2 - 33%
3 - 50%
1 - 17%
 
Wszystkich Głosów: 6
 
Hikaru
Hikaru
Liczba postów : 899
Data rejestracji : 28/05/2012


Identification Number
HP:
Bariera, a mafuba 9tkhzk0/0Bariera, a mafuba R0te38  (0/0)
KI:
Bariera, a mafuba Left_bar_bleue0/0Bariera, a mafuba Empty_bar_bleue  (0/0)

Bariera, a mafuba Empty Bariera, a mafuba

Pią Maj 09, 2014 8:20 am
W mojej walce i Rikiego wywiązał się mały problem odnośnie użycia bariery przeciw mafubie. Tu możecie wyrażać swoje opinie na ten temat bo w sumie mechanika milczy akurat na ten szczegół. Wg mnie osobiście powinno to być tak jak już mówiłem wczoraj na sb [ten kto był, ten wie], ale i tak chcę wasze zdanie uzyskać czarno na białym.. ewentualnie biało na czarnym w tym wypadku. Przypomnę tylko efekt jaki bariera zyskała podczas absorbcji fuzji Goku i Przyprawy do zup podczas walki z Buu.
Rikimaru
Rikimaru
Liczba postów : 1293
Data rejestracji : 20/08/2012


Identification Number
HP:
Bariera, a mafuba 9tkhzk1/1Bariera, a mafuba R0te38  (1/1)
KI:
Bariera, a mafuba Left_bar_bleue0/0Bariera, a mafuba Empty_bar_bleue  (0/0)

Bariera, a mafuba Empty Re: Bariera, a mafuba

Pią Maj 09, 2014 6:43 pm
Jak już na sb mówiłem to według mnie można to traktować w trzech różnych podejściach.

1. MECHANICZNE. Koszt Bariery to dmg ataku, a Mafuba nie zadaje dmg, a jedynie paraliżuje. Tutaj więc się pojawia problem. Bo jeżeli zadecydujemy że bariera działa na mafubę, to działa ona na wszystkie paraliżujące techniki bez wyjątku.
Tutaj od razu podejmę temat trzeciej opcji, która jest tak naprawdę opcją pierwszą... Ewentualnie... skoro od razu się wydostajesz z pojemnika to pytanie czy blok działa czy nie? Jeżeli działa to w takim razie to dmg, które Ci zadaje przez 3 tury to potem taki masz koszt bariery... wtedy by miało sens, bo kosztem w KI z bariery mogłoby być 60% z 3 tur w których zaszedłby dajmy na to atak potężny, podstawowy, szybki, a więc zmniejszysz chociaż ilość KI, skoro ktoś zmarnował je na Mafubę.

2. Ponownie MECHANICZNE i czysto teoretyczne. Jeżeli Ty zaczynałeś, a ja kończę turę, to teoretycznie robiąc mafubę kończę tę turę, a skoro Ty w tej turze wcześniej nie uruchomiłeś bariery, a planujesz to zrobić dopiero w nowej turze to tak czy tak robię ruch szybciej od Ciebie. Zdarzyła się mi już taka akcja z Xanem. (W tym poście.) Dyskusja toczyła się na temat wyłączenia aury szybkości przeze mnie. W końcu to aura szybkości, nie? Ale skoro już dostałem paraliż to musiałem odjąć niestety aż 100, gdzie wtedy ich dużo nie miałem. Taka sama sytuacja jest teraz w przypadku Twoich planów co do bariery. Patrząc jednak na to, że liczy się jednak teoretycznie turowość w tym systemie, to raczej Bariera już jest niemożliwa...

3. Podejście PRAKTYCZNE. Czyli interpretacja dowolna. Jeżeli nawet uruchamiasz barierę tuż przed wykonaniem przeze mnie ruchu to w istocie stone split itp. spłynie po barierze. Taka MAFUBA, to trochę można porównać do pierwszej kinówki Z, gdzie walczyli z tym Makaioshinem (jakkolwiek mu było) i Gohan stworzył Barierę, żeby nie wciągnęła jego i Piccolo planeta Makaio czy tam jakiś portal. Gohan z trudem, ale się opierał fali, ale bez wątpienia kosztowało go to bardzo dużo sił.
Patrząc, że Mafuba pochłania 3 tury to koszt zablokowania jej przez barierę powinien być duży, no i pytanie czy możliwy, bo taka fala/podmuch i tak mógłby Tobą miotać i Ci utrudniać koncentrację.

Inna sprawa jeżeli Bariery nie uruchomisz nim Cię Mafuba zacznie ciągnąć. Wtedy jak się kręcisz to czy dasz radę się odpowiednio skoncentrować? Raczej ciężko. Niby Piccolo opracował Kaeshi (chyba tak się zwało)Mafuba, czyli odwrotność Mafuby, ale raczej to zrobił tylko dzięki temu, że już jego ojciec trzykrotnie został poddany Mafubie i był jednak znacząco szybszy od Kami-Samy...

Podsumowując. Ja bym to rozpatrywał pod kątem mechanicznym. Czyli jeżeli Bariera zabiera Ci jako koszt z 60% potencjalnie zadanych dmg, a jakaś technika takiego DMG nie zadaje to nie jest możliwe zablokowanie paraliżujących technik, a druga kwestia, to jeżeli ktoś robi pierwszy paraliż, to jest pierwszy (bez względu czy zaczyna walkę - bo jest szybszy, a skoro jest szybszy to ciężko żebyś go wyprzedził w ruchu) lub też jeżeli nawet kończy ktoś turę mafubą, to Ty dopiero się organizujesz po swoim ruchu...
Xanas
Xanas
Liczba postów : 610
Data rejestracji : 31/10/2012


Identification Number
HP:
Bariera, a mafuba 9tkhzk1127/1500Bariera, a mafuba R0te38  (1127/1500)
KI:
Bariera, a mafuba Left_bar_bleue0/0Bariera, a mafuba Empty_bar_bleue  (0/0)

Bariera, a mafuba Empty Re: Bariera, a mafuba

Pią Maj 09, 2014 8:29 pm
Bariera to akcja defensywna wiec ty rzucasz technikę a on w swojej turze może powiedzieć że używa na nią bariery.
Jeśli technika nie zadaje obrażeń to jak na moje jest ona za darmo i dalej działa.

Bo techniki paraliżujące są w większości energetyczne, i dodatkowo pisze że są atakiem. A bariera mówi: "Zatrzymuje atak energetyczny."

Jak na moją logikę. Prosto i normalnie.
Hikaru
Hikaru
Liczba postów : 899
Data rejestracji : 28/05/2012


Identification Number
HP:
Bariera, a mafuba 9tkhzk0/0Bariera, a mafuba R0te38  (0/0)
KI:
Bariera, a mafuba Left_bar_bleue0/0Bariera, a mafuba Empty_bar_bleue  (0/0)

Bariera, a mafuba Empty Re: Bariera, a mafuba

Sob Maj 10, 2014 7:26 pm
Osobiście myślałem by koszt bariery był w koszcie jaki musi ponieść wykonujący w życiu i ki razem wziętych. Swoją drogą zastanawiam się jak można zadać obrażenia komuś kto kisi się w pojemniku ? Skoro ten nawet nie ma ciała tylko jest w formie eterycznego dymu jak Buu w jaju ?
Al
Al
Esper Mod
Esper Mod
Liczba postów : 1541
Data rejestracji : 28/05/2012


Identification Number
HP:
Bariera, a mafuba 9tkhzk2250/2250Bariera, a mafuba R0te38  (2250/2250)
KI:
Bariera, a mafuba Left_bar_bleue0/0Bariera, a mafuba Empty_bar_bleue  (0/0)

Bariera, a mafuba Empty Re: Bariera, a mafuba

Pon Maj 12, 2014 4:08 am
Mam teraz chwilę przed spaniem więc napisze coś od siebie, mafuba to nie jest technika która energią w jakiś sposób wpływa na na działanie organizmu czy tworzy konstrukt z energii który krępuje (pączek). Mafuba wciąga cel do dowolnego przedmiotu i pieczętuje ją w nim.

Z czystej logiki, mafuba to zielona fala energii która zabiera ze sobą cel niczym wiatr liść i ściąga do przedmiotu pieczętując go. Bariera chroni przed energią więc najsensowniej zwyczajnie mafuba się na niej rozproszy. Co też może wyjaśniać działanie naszej mechaniki


Z innego puntku widzenia jednak i znajomości tejże techniki, to mafuba powinna cię zassać z barierą do przedmiotu. Niestety nie pamiętam jak Kami wydostał się z buteleczki (chyba został uwolniony), ale mając na uwadze że w DB i DBZ im silniejsza osoba tym może robić więcej (Tenshinhan używający wielokrotnie mafuby do treningu bez utraty życia) teoretycznie osoba mogłaby za pomocą bariery rozwalić przedmiot pieczętujący. Niestety w tym wypadku mam za mało argumentów by potwierdzić zabranie osoby z barierą oraz to że odpowiednia siła pozwoliłaby się uwolnić z pieczęci. Tak samo nie wiadomo czy tak potężna energia nie zespoliłaby się z barierę i nie wciągnęłaby bareiry najpierw a dwie sekundy po tym i jej właściciela.

Reasumując opcja numer jeden ma najwięcej sensu według mnie mechanicznie i logicznie.

Niestety Mafuba jest na tyle mocna by blokować na 3 tury i można użyć jej raz w walce, co z opisu wskazuje iż jest potężna więc 100% rozproszenie byłoby bardzo krzywdzące dla każdego kto ją umie, a szczególnie że barierę może opanować praktycznie dowolna osoba, co więcej energia życiowa i ogólnie w fikcji czary na niej oparte acz letalne dla wykonującego były bardzo potężne. Z punktu widzenia balansu niestety ale mafuba MUSI zadziałać na barierę inaczej nie ma sensu jej trenować. Kwestia w tym jak to rozwiążemy.

Na razie wstrzymam się od opcji numer 2, bo Ten temat nie tylko wskazuje na tą dziurę ale i sama technika mafuby wymaga "update'a".

Ogólnie jestem za tym by zamykała niezależnie od techniki obronnej na tę chwilę, jednakże wtedy mafuba stanie się mega OP. Więc sądzę iż może dałoby się jakieś ulgi dla obrony barierą dać, ale jak i Riki wspomniał też opłakane skutki stawiania oporu takiej technice.

Rikimaru
Rikimaru
Liczba postów : 1293
Data rejestracji : 20/08/2012


Identification Number
HP:
Bariera, a mafuba 9tkhzk1/1Bariera, a mafuba R0te38  (1/1)
KI:
Bariera, a mafuba Left_bar_bleue0/0Bariera, a mafuba Empty_bar_bleue  (0/0)

Bariera, a mafuba Empty Re: Bariera, a mafuba

Pon Maj 12, 2014 8:09 am
Przy rozważaniu Mafuby czy jest OP czy nie oraz Mafuba vs. Bariera trzeba też wziąć pod uwagę inne techniki paraliżujące. Mafuba nie jest jedyną techniką co ma paraliż na 3 tury.
Red
Red
Liczba postów : 838
Data rejestracji : 21/07/2012


Identification Number
HP:
Bariera, a mafuba 9tkhzk500/500Bariera, a mafuba R0te38  (500/500)
KI:
Bariera, a mafuba Left_bar_bleue0/0Bariera, a mafuba Empty_bar_bleue  (0/0)

Bariera, a mafuba Empty Re: Bariera, a mafuba

Pon Maj 12, 2014 8:35 am
Moim skromnym zdaniem przydałoby się techniki paraliżujące przerobić pod kątem kosztów KI. Jeśli ktoś ma spory zapas KI, trzycyfrowa wartość to znikoma wartość. Uważam, że przydałoby się je uzależnić od PL, albo zastosować najprostszą metodę.
Procenty.
Wtedy byłoby sprawiedliwiej dla tych, którzy dysponują odpowiednią wartością energii. Na przykład, technika, która daje:
1 turę paraliżu powinna pobierać 2% z całości KI - czyli 0,02*KI
2 tury paraliżu powinna pobierać nieco mniej niż jej suma (żeby nie przesadzać z obciążeniami) 3% z całości KI - czyli 0,03*KI
3 tury paraliżu - 5%
A każde oczko wyżej +2%.
Wartości po przecinku zaokrąglać w górę.
Oczywiście byłby to pobór przy jednym użyciu.

Na przykładzie mojej postaci:
Mam 90000 KI przy full, więc jedna tura kosztowałaby 1800 KI, dwie tury 2700 KI, trzy tury 4500 KI etc.

W przypadku początkujących graczy takie procenty byłyby jednak zbyt małe, stąd można dodać zastrzeżenie, że najmniejsze pobory KI są te obecne, a jeśli ktoś będzie mieć już dostatecznie dużo energii - przechodzi na procenty.


Co do samego działania wspomnianej techniki - nie mam zdania. Inaczej: nie wiem jak można by ją ująć w sprawiedliwy sposób.
Rikimaru
Rikimaru
Liczba postów : 1293
Data rejestracji : 20/08/2012


Identification Number
HP:
Bariera, a mafuba 9tkhzk1/1Bariera, a mafuba R0te38  (1/1)
KI:
Bariera, a mafuba Left_bar_bleue0/0Bariera, a mafuba Empty_bar_bleue  (0/0)

Bariera, a mafuba Empty Re: Bariera, a mafuba

Pon Maj 12, 2014 9:08 pm
Ja myślę, że jak nowy gracz będzie mieć 2% za paraliż to też będzie ok, ponieważ ma większe szanse z dużo silniejszym. Przedłuży chociaż zabawę na chwilkę. Poza tym to techniki paraliżujące i tak mają pewne wymagają i najczęściej się je zdobędzie na poziomie około 1500 PL, więc te 100, 200 KI i tak ktoś poświęci.

W sumie patrząc na działanie Kiaiho, które neutralizuję atak fizyczny to bariera niby też zatrzymałaby technikę paraliżującą, ale pytanie czy Mafuba jako technika specjalna, która jest bardziej falą niż kroplami śliny, promieniem chockolate beam zadziała lub nie?
Teraz pytanie jak by wygląda kwestia telekinezy. Telekineza jest również wyjątkowym rodzajem paraliżu.
Hikaru
Hikaru
Liczba postów : 899
Data rejestracji : 28/05/2012


Identification Number
HP:
Bariera, a mafuba 9tkhzk0/0Bariera, a mafuba R0te38  (0/0)
KI:
Bariera, a mafuba Left_bar_bleue0/0Bariera, a mafuba Empty_bar_bleue  (0/0)

Bariera, a mafuba Empty Re: Bariera, a mafuba

Pon Maj 12, 2014 9:32 pm
Mafuba bardziej przypomina coś w rodzaju tornada czy wiru wodnego, który możesz w jakiś tam sposób kontrolować.. jego kształt i ruch.... Nie działa to bezpośrednio jak Kamehaza tylko bardziej połyka użytkownika. Dlatego podałem tą trzecią opcję z wyjaśnieniem jak to działać powinno... wg mnie ofc. Promień chocolate to promień jak sama nazwa wskazuje, więc może się odbić od tarczy, tak samo stone split... ale telekineza ... cóż ona działa bezpośrednio na cel.... nie ma żadnego połączenia użytkownika z przeciwnikiem, tak więc bariera nie ma jak zadziałać, ale zastanawiam się czy telekinezy nie można odbić telekinezą o takiej samej sile. Na zasadzie Force Gripa. Żeby z niego wyjść w świecie Star Wars trzeba była wyobrazić sobie duszącą dłoń i Mocą odgiąć jej palce... tutaj to być mogłoby podobnie.
Al
Al
Esper Mod
Esper Mod
Liczba postów : 1541
Data rejestracji : 28/05/2012


Identification Number
HP:
Bariera, a mafuba 9tkhzk2250/2250Bariera, a mafuba R0te38  (2250/2250)
KI:
Bariera, a mafuba Left_bar_bleue0/0Bariera, a mafuba Empty_bar_bleue  (0/0)

Bariera, a mafuba Empty Re: Bariera, a mafuba

Pon Maj 19, 2014 1:34 pm
Pomimo że procenty ułatwiłyby liczenie itp, to poleganie na Ki byłoby niekorzystne dla postaci na nich opartych (przykład wyżej podany przy takim zasobie ki aż 9k koszty powyżej podane stanowią praktycznie nieodczuwalny ubytek sił w zamian za zniweczenie próby zyskania przewagi taktycznej adwersarza), fakt faktem że ma to sens w przypadku większości technik, acz z niektórych da się wyrwać za pomocą czystej nieokiełznanej siły.

Ja tak sobie myślałem nad poprzednim postem i uzupełniając technikę w chwili wolnej wpadłem na pomysł, czemu by nie dodawać niektórym technikom jakiś specyficznych warunków? Np. W przypadku użycia barreire, technika musi przebić się przez osłonę w wyniku czego sparaliżowany właśnie siedzi turę etc.

Niestety jest kilka takich technik więc według mnie urozmaicaniem byłoby napisanie innych warunków przeciwdziałania technikom. Dodatkowo jakby nie patrzeć ktoś ciągle zasłaniający się barierą będzie odpierał ataki unieruchamiające, czyniąc używanie ich niekorzystną stratą ki i punktów na jej opanowanie. Wydaje mi się że (jak tak patrzę teraz na to), dostępna dla każdego bariera nie powinna 100% chronić przed paraliżem.

Dobra zaczynam kombinować. Na razie proponowałbym dać prosty dopisek że bariera nie chroni przed mafubą w 100% tylko ewentualnie redukuje częściowo jej efekty (zważywszy że to technika 1 na walkę + sądzę że jej nauka do łatwych nie należy).

Z INNEJ BECZKI:

Zawsze sobie wyobrażałem mafube w akcji u nas na forum. Zamykam kogoś we frytkownicy na 3 tury i co? Biję frytkownicę technikami za dmg zadając je uwięzionemu nie uszkadzając więzienia? Przepraszam ale to brzmi zabawnie kopię frytkownicę za 5k dmg i jej nie rozwalam (jeszcze) a osoba wewnątrz otrzymuje dmg, lol wytrzymały ten sprzęt Very Happy. Tutaj nic nie sugeruję chciałem się po prostu pośmiać z tegoż faktu xD
Sponsored content

Bariera, a mafuba Empty Re: Bariera, a mafuba

Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach

Copyright ©️ 2012 - 2018 dbng.forumpl.net.
Dragon Ball and All Respective Names are Trademark of Bird Studio/Shueisha, Fuji TV and Akira Toriyama.
Theme by June & Reito