Dragon Ball New Generation Reborn

Share
Go down
Asteria
Asteria
Succub Admin
Succub Admin
Liczba postów : 1136
Data rejestracji : 19/03/2013

Skąd : Rzeszów

Identification Number
Punkty Życia:
750/750  (750/750)
Punkty Pancerza:
0/0  (0/0)
Tokeny Ki: 1
http://[url=http://pokelife.pl/pokemon.php?p=8345286]Zobacz moje

Zmiana systemu oceniania

on Wto Sty 08, 2019 9:23 pm
Z racji na dyskusję z dnia dzisiejszego dotyczącą systemu oceniania, który może być niesprawiedliwy, gdyż polega na indywidualnej ocenie Gracza przez MG i braku dostępu graczy do listy za co otrzymują pkt otwieram dyskusję. Proszę przedstawiać swoje propozycję i pomysły na zmianę lub usprawnienie systemu. Rozmowa ma być merytoryczna.

______________________


#66FFFF
Nihilius Imperius
Nihilius Imperius
Liczba postów : 316
Data rejestracji : 16/08/2018


Identification Number
Punkty Życia:
1000/1000  (1000/1000)
Punkty Pancerza:
0/0  (0/0)
Tokeny Ki: 1

Re: Zmiana systemu oceniania

on Wto Sty 08, 2019 9:26 pm
1. Najstarszy i pewnie dla niektórych najgorszy. Powrót do systemu treningów, który byłby poprawiony. Np bez lania wody. Raz w miesiącu, albo dwa razy. Raz dla TT i raz dla TN.
2. System oceniania wspólnie przez administrację (wymaga śledzenia przygód innych)
3. Lista co graczowi się za co należy i też do wglądu. Oraz lista co dostał za co, by wiedział, a nie się dziwił jak jest. No chyba, że się okaże nie potrzebna bo pierwsza wystarczy.

______________________


Asteria
Asteria
Succub Admin
Succub Admin
Liczba postów : 1136
Data rejestracji : 19/03/2013

Skąd : Rzeszów

Identification Number
Punkty Życia:
750/750  (750/750)
Punkty Pancerza:
0/0  (0/0)
Tokeny Ki: 1
http://[url=http://pokelife.pl/pokemon.php?p=8345286]Zobacz moje

Re: Zmiana systemu oceniania

on Wto Sty 08, 2019 9:48 pm
Moim skromnym zdaniem system punktowy powinien działać w ten sposób, iż gracze początkowi powinni dostawać liczbę punktów stosowną do ich poziomu, aby ich rozwój był przyspieszony. Następnie im, dalej w las tym ciężej. Działałoby to na podstawie progu minimalnego punktów, a dokładniej. Gracz do określonego poziomu mocy miałby zapewnioną minimalną ilość otrzymywanych tokenów, co wpływałoby odpowiednio na jego rozwój. Po przekroczeniu pułapu, próbu zostałby obniżony, przez co gracz musiałby starać się bardziej aby uzyskiwać tą samą ilość punktów. Działałoby to na zasadzie gier MMO, gdzie łatwo postać podbić do pewnego lvl, ale by wymaksować trzeba się więcej postarać.

______________________


#66FFFF
Kenzuran
Kenzuran
Liczba postów : 400
Data rejestracji : 07/10/2012

Skąd : Warszawa

Identification Number
Punkty Życia:
1700/1700  (1700/1700)
Punkty Pancerza:
0/0  (0/0)
Tokeny Ki: 1

Re: Zmiana systemu oceniania

on Wto Sty 08, 2019 9:58 pm
To ja napiszę tak. Chciałem dać ten pomysł co napisał u góry mój towarzysz, który lubi się ubierać w damskie fatałaszki

Przykładowo chciałem by to było rozpisane, ale ostrzegam, że nie jestem od tego typu rzeczy expertem:

Świeżak - przykładowo dajmy mu te 500 PL - dostaje tak 60 TT 6 TN

2 Stopień Świeżaka - 1000 PL - dostaje tak na oko 40 TT 4 TN

I tak dalej i tak dalej, aż wreszcie będą limity i będzie okej.
Vita Ora
Vita Ora
Admin
Admin
Liczba postów : 806
Data rejestracji : 23/07/2013

Skąd : Kraków

Identification Number
Punkty Życia:
500/500  (500/500)
Punkty Pancerza:
0/0  (0/0)
Tokeny Ki: 1

Re: Zmiana systemu oceniania

on Sro Sty 09, 2019 1:49 pm
Rozumiem wasze obiekcje odnośnie obecnego systemu i z chęcią przysiądę do tematu jego usprawnienia.

Najpierw chciałabym ustosunkować się do słów Nihiliusa:

1. Powrotu do dawnego systemu treningów na pewno nie będzie. Był to system dużo gorszy pod każdym względem od obecnego i na pewno do niego nie powrócimy. Nie chcę nawet otwierać dyskusji w tej sprawie, bo na pewno na stary system się nie zgodzę.
2. Oceny obecnie są już konsultowane pomiędzy wszystkimi administratorami, żeby były zbalansowane i nie dochodziło do niesprawiedliwego przyznania dużej ilości. Jednak nie widzę konieczności, by każdy z nas czytał w szczegółach sesje prowadzone przez wszystkich MG.
3. To wydaje się sensowne i myślę, że możemy każdorazowo przy przyznaczaniu punktów graczom przekazywać im szczegółowo, za co te punkty otrzymali. Jestem też za stworzeniem listy punktacji na konkretne działania – co można dostać za konkretne osiągnięcia w grze.

W odpowiedzi dla Asterii:
1. Nie chciałabym dawać więcej punktów tylko dlatego, że ktoś jest nowy. Punkty powinno się otrzymywać za aktywność postaci w fabule. Naocznie widać, którzy gracze są aktywni a którzy mniej i to powinno być nagradzane bardziej lub mniej.
2. Jednak podoba mi się pomysł z gradacją trudności w zależności od power LVL.

Mój pomysł jest taki, żeby:
1. Ilość przyznaczonych TT uzależnić o akcji związanych z wykorzystaniem systemu walk, czyli jeśli gracze w ciągu miesiąca walczyli, to mają zapewnioną konkretną ilość punktów TT, na przykład w ilości 40 TT. Dlaczego? Bo skoro ktoś walczy to nabiera doświadczenia, które musi przekładać się jak trening na jego moc bojową
2. Ilość przyznaczonych pun któw TN uzależnić od ilości użytych umiejętności, czyli jeśli gracz używał umiejętności, otrzymuje zapewnione, np. 2 TN za dany miesiąc
3. Pozostałe punkty przyznaczać według listy punktów bonusowych, która mogłaby zawierać np.:
- Gracz uczestniczył w ważnych wydarzeniach dla swojej fabuły= 10 TT
- Gracz wygrał walkę = 10 TT
- Gracz przegrał walkę = 5 TT
- Gracz napisał do 10 postów = 10 TT
- Gracz napisał do 20 postów = 20 TT
Itd.
Podobnie w przypadku umiejętności.
3. Natomiast odnośnie power lvl, o którym mówiła Asteria, ustaliłabym pewne przedziały power lvl, po osiągnięciu którego ilośc punktów możliwych do otrzymania za poszczególne bonusy będzie pomniejszana procentowo. Więc trzeba będzie napracować się więcej, by zdobyć więcej punktów.

______________________

Vita Ora vel Vulfila vel Vanilla,
Head Admin
„Dziewica Vegetyńska.”

Shido
Shido
Liczba postów : 60
Data rejestracji : 25/06/2017

Skąd : Olsztyn

Identification Number
Punkty Życia:
850/850  (850/850)
Punkty Pancerza:
200/200  (200/200)
Tokeny Ki: 1

Re: Zmiana systemu oceniania

on Czw Sty 10, 2019 10:30 pm
Zgadzam się że potrzebny lvl cap. Bo inaczej nowi gracze w życiu nie dogonią starych.
Zgadzam się nawet z tym że korzystanie z walk powinno być premiowane (zaraz przejdę do krytyki takiego stylu grania ale to db więc ok jakiś plus za to że walczysz Ci się należy)
I zdecydowanie jako gracz zgadzam się z tym że potrzeba jest wglądu do tego za co jesteś premiowany które twoje decyzje były dobre które złe i ile za co.

Ale:

Gdzie tu jakakolwiek jakość postów ? Bo pisanie na ilość nie jest fajne wybaczcie. Chociaż może tylko ja man z tym jakiś problem
Gdzie tu logika postaci? - apropo systemu walk i oceniania za nie. Jeśli będzie na to za duży nacisk to każdą sytuacje będzie się rozwiązywać ofensywnie co w przypadku części postaci jest kompletnie bez sensu. Są sytuacje w których walczyć należy ale są i takie gdzie walka jest opcją. Lepszą bądź gorszą a za opis tego że postać ćwiczy spokojnie również można przyznać tt nie musi to być lanie się po mordach bezpośrednio.
Powtórzę się z pierwszego punktu ale odgrywanie. Postaci są różne i wrzucenie tego w szablon jest meh. Jedna gada i dobrze to robi druga walczy i dobrze to robi czemu ta pierwsza ma mieć przejebane.

Mój wniosek jest taki. Bardzo mi przykro ale systemu do rozdawania punkcików żeby było sprawiedliwie i pod linijke zrobić się w moim subiektywnym bądź co bądź odczuciu się nie da. Jeśli system treningów odpada. Zostaje subiektywna ocena mg i dyskusja z innymi adminami co by nikt nie faworyzował. Tyle ode mnie póki co.
Vvien
Vvien
Liczba postów : 1293
Data rejestracji : 05/02/2016


Identification Number
Punkty Życia:
1510/1510  (1510/1510)
Punkty Pancerza:
0/0  (0/0)
Tokeny Ki: 1

Re: Zmiana systemu oceniania

on Nie Sty 13, 2019 8:27 pm
Miałam wypowiedzieć się dłużej, a chwila nieuwagi i minął weekend w cierpieniu oraz chorobie. Podpisuje się pod tym co napisał Shido, to ostatecznie podsumowuje sytuacje.

Pracuje nad nowym systemem treningowym, o czym wspominałam już na chacie.
W skrócie TT jest rozwijane za aktywność psychofizyczną, a TN za umiejętności. Jednakże nie mam tu na myśli konkretnie, że TT musi być związana z walką. Jeśli gracz fabularnie gra osobę dyplomatyczną lub naukową to powinna zyskiwać więcej TN, zaś osoby skupiające się na rozwijaniu spraw fizycznie i psychicznie powinny mieć zapewnioną większą pule TT.

Kluczową kwestią, jaki model rozwoju postaci zostanie opracowany będzie zależny od tego, jak przyjmie się nowy system. Oto kilka kwestii charakterystycznych dla nowszego systemu:

*Walki będą dynamiczniejsze i bardziej brutalne
*Aura ulegnie korekcie i osłabieniu w związku z pojawieniem się aspektu mocy, który to aurę będzie rekompensować
*Zmieni się ilość tokenów statystyk
*Zostanie dodany nowy Aspekt: Mocy
*Zostanie przerobiony Aspekt Uniwersum
*Zostaną opisane cechy rasowe
*Zostaną zlikwidowane zasady środowiskowe [temperatura, grawitacja], zamiast tego każda lokacja będzie kierować się własnymi zasadami zapewne [w pierwszym poście lokacji lub jakimś opisie lub nawet w nazwie tematu, do uzgodnienia ze wszystkimi]
*Zostanie zlikwidowana zasada skakania
*Będą statusy permanentne i tymczasowe które mogą wpływać fabularnie lub/i mechanicznie na rozgrywkę
*Zostanie przerobiony profil wszystkich postaci i nowych postaci [chodzi o profil na górze, gdzie uzupełniamy punkty i wstawiamy dane o postaci]
*Wiele elementów mechaniki w końcu zostanie sprecyzowana

Dlatego, póki co możemy śmiało dyskutować, ale miejcie na uwadze, że dopóki nie będzie oficjalnie wiadomo o "ostatecznych" zmianach DBNG [nie przewiduje potem już żadnych zmian, tylko nowy kontent od czasu do czasu i uzupełnienie luk w różnych miejscach], trudno jest skupić się na konkretnej formie przyszłej rozwoju postaci.
W najbliższym czasie wprowadzę korekty do "arkusza" oceniania by rozwój postaci u graczy nie był tak rozwarstwiony [czyli jeden gracz dostaje 20, a drugi 80 przy podobnej aktywności, ale innych okolicznościach fabularnych. Będzie to zbliżone do pewnego minimalnego pułapu [Czyli jeden gracz dostanie 40, a drugi 70] gdzie jest jakiś minimalny próg nawet za ograniczoną aktywność [nie biorę pod uwagę braku aktywności oczywiście]. Także nowy arkusz nie będzie dostępny, ale gracze będą dostawać informacje 'za jaki przypadek fabularny i walkę' dostali ile punktów. Tak w jednym zdaniu zapewne.

______________________

Know your place:


Know your place! Again!:


Sponsored content

Re: Zmiana systemu oceniania

Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach

Copyright ©️ 2012 - 2018 dbng.forumpl.net.
Dragon Ball and All Respective Names are Trademark of Bird Studio/Shueisha, Fuji TV and Akira Toriyama.
Theme by June & Reito