Dragon Ball New Generation Reborn
Dragon Ball New Generation Reborn

Zmiana systemu oceniania

+6
Shido
Rikimaru
Vvien
Vita Ora
Nihilius Imperius
Raziel
10 posters
Go down
Raziel
Raziel
Succub Admin
Succub Admin
Liczba postów : 1140
Data rejestracji : 19/03/2013

Skąd : Rzeszów

Identification Number
HP:
Zmiana systemu oceniania 9tkhzk750/750Zmiana systemu oceniania R0te38  (750/750)
KI:
Zmiana systemu oceniania Left_bar_bleue0/0Zmiana systemu oceniania Empty_bar_bleue  (0/0)

Zmiana systemu oceniania Empty Zmiana systemu oceniania

Wto Sty 08, 2019 9:23 pm
Z racji na dyskusję z dnia dzisiejszego dotyczącą systemu oceniania, który może być niesprawiedliwy, gdyż polega na indywidualnej ocenie Gracza przez MG i braku dostępu graczy do listy za co otrzymują pkt otwieram dyskusję. Proszę przedstawiać swoje propozycję i pomysły na zmianę lub usprawnienie systemu. Rozmowa ma być merytoryczna.
Nihilius Imperius
Nihilius Imperius
Liczba postów : 330
Data rejestracji : 16/08/2018


Identification Number
HP:
Zmiana systemu oceniania 9tkhzk1000/1000Zmiana systemu oceniania R0te38  (1000/1000)
KI:
Zmiana systemu oceniania Left_bar_bleue0/0Zmiana systemu oceniania Empty_bar_bleue  (0/0)

Zmiana systemu oceniania Empty Re: Zmiana systemu oceniania

Wto Sty 08, 2019 9:26 pm
1. Najstarszy i pewnie dla niektórych najgorszy. Powrót do systemu treningów, który byłby poprawiony. Np bez lania wody. Raz w miesiącu, albo dwa razy. Raz dla TT i raz dla TN.
2. System oceniania wspólnie przez administrację (wymaga śledzenia przygód innych)
3. Lista co graczowi się za co należy i też do wglądu. Oraz lista co dostał za co, by wiedział, a nie się dziwił jak jest. No chyba, że się okaże nie potrzebna bo pierwsza wystarczy.
Raziel
Raziel
Succub Admin
Succub Admin
Liczba postów : 1140
Data rejestracji : 19/03/2013

Skąd : Rzeszów

Identification Number
HP:
Zmiana systemu oceniania 9tkhzk750/750Zmiana systemu oceniania R0te38  (750/750)
KI:
Zmiana systemu oceniania Left_bar_bleue0/0Zmiana systemu oceniania Empty_bar_bleue  (0/0)

Zmiana systemu oceniania Empty Re: Zmiana systemu oceniania

Wto Sty 08, 2019 9:48 pm
Moim skromnym zdaniem system punktowy powinien działać w ten sposób, iż gracze początkowi powinni dostawać liczbę punktów stosowną do ich poziomu, aby ich rozwój był przyspieszony. Następnie im, dalej w las tym ciężej. Działałoby to na podstawie progu minimalnego punktów, a dokładniej. Gracz do określonego poziomu mocy miałby zapewnioną minimalną ilość otrzymywanych tokenów, co wpływałoby odpowiednio na jego rozwój. Po przekroczeniu pułapu, próbu zostałby obniżony, przez co gracz musiałby starać się bardziej aby uzyskiwać tą samą ilość punktów. Działałoby to na zasadzie gier MMO, gdzie łatwo postać podbić do pewnego lvl, ale by wymaksować trzeba się więcej postarać.
Anonymous
Gość
Gość

Zmiana systemu oceniania Empty Re: Zmiana systemu oceniania

Wto Sty 08, 2019 9:58 pm
To ja napiszę tak. Chciałem dać ten pomysł co napisał u góry mój towarzysz, który lubi się ubierać w damskie fatałaszki

Przykładowo chciałem by to było rozpisane, ale ostrzegam, że nie jestem od tego typu rzeczy expertem:

Świeżak - przykładowo dajmy mu te 500 PL - dostaje tak 60 TT 6 TN

2 Stopień Świeżaka - 1000 PL - dostaje tak na oko 40 TT 4 TN

I tak dalej i tak dalej, aż wreszcie będą limity i będzie okej.
Vita Ora
Vita Ora
Admin
Admin
Liczba postów : 806
Data rejestracji : 23/07/2013

Skąd : Kraków

Identification Number
HP:
Zmiana systemu oceniania 9tkhzk500/500Zmiana systemu oceniania R0te38  (500/500)
KI:
Zmiana systemu oceniania Left_bar_bleue0/0Zmiana systemu oceniania Empty_bar_bleue  (0/0)

Zmiana systemu oceniania Empty Re: Zmiana systemu oceniania

Sro Sty 09, 2019 1:49 pm
Rozumiem wasze obiekcje odnośnie obecnego systemu i z chęcią przysiądę do tematu jego usprawnienia.

Najpierw chciałabym ustosunkować się do słów Nihiliusa:

1. Powrotu do dawnego systemu treningów na pewno nie będzie. Był to system dużo gorszy pod każdym względem od obecnego i na pewno do niego nie powrócimy. Nie chcę nawet otwierać dyskusji w tej sprawie, bo na pewno na stary system się nie zgodzę.
2. Oceny obecnie są już konsultowane pomiędzy wszystkimi administratorami, żeby były zbalansowane i nie dochodziło do niesprawiedliwego przyznania dużej ilości. Jednak nie widzę konieczności, by każdy z nas czytał w szczegółach sesje prowadzone przez wszystkich MG.
3. To wydaje się sensowne i myślę, że możemy każdorazowo przy przyznaczaniu punktów graczom przekazywać im szczegółowo, za co te punkty otrzymali. Jestem też za stworzeniem listy punktacji na konkretne działania – co można dostać za konkretne osiągnięcia w grze.

W odpowiedzi dla Asterii:
1. Nie chciałabym dawać więcej punktów tylko dlatego, że ktoś jest nowy. Punkty powinno się otrzymywać za aktywność postaci w fabule. Naocznie widać, którzy gracze są aktywni a którzy mniej i to powinno być nagradzane bardziej lub mniej.
2. Jednak podoba mi się pomysł z gradacją trudności w zależności od power LVL.

Mój pomysł jest taki, żeby:
1. Ilość przyznaczonych TT uzależnić o akcji związanych z wykorzystaniem systemu walk, czyli jeśli gracze w ciągu miesiąca walczyli, to mają zapewnioną konkretną ilość punktów TT, na przykład w ilości 40 TT. Dlaczego? Bo skoro ktoś walczy to nabiera doświadczenia, które musi przekładać się jak trening na jego moc bojową
2. Ilość przyznaczonych pun któw TN uzależnić od ilości użytych umiejętności, czyli jeśli gracz używał umiejętności, otrzymuje zapewnione, np. 2 TN za dany miesiąc
3. Pozostałe punkty przyznaczać według listy punktów bonusowych, która mogłaby zawierać np.:
- Gracz uczestniczył w ważnych wydarzeniach dla swojej fabuły= 10 TT
- Gracz wygrał walkę = 10 TT
- Gracz przegrał walkę = 5 TT
- Gracz napisał do 10 postów = 10 TT
- Gracz napisał do 20 postów = 20 TT
Itd.
Podobnie w przypadku umiejętności.
3. Natomiast odnośnie power lvl, o którym mówiła Asteria, ustaliłabym pewne przedziały power lvl, po osiągnięciu którego ilośc punktów możliwych do otrzymania za poszczególne bonusy będzie pomniejszana procentowo. Więc trzeba będzie napracować się więcej, by zdobyć więcej punktów.
Shido
Shido
Liczba postów : 61
Data rejestracji : 25/06/2017

Skąd : Olsztyn

Identification Number
HP:
Zmiana systemu oceniania 9tkhzk850/850Zmiana systemu oceniania R0te38  (850/850)
KI:
Zmiana systemu oceniania Left_bar_bleue200/200Zmiana systemu oceniania Empty_bar_bleue  (200/200)

Zmiana systemu oceniania Empty Re: Zmiana systemu oceniania

Czw Sty 10, 2019 10:30 pm
Zgadzam się że potrzebny lvl cap. Bo inaczej nowi gracze w życiu nie dogonią starych.
Zgadzam się nawet z tym że korzystanie z walk powinno być premiowane (zaraz przejdę do krytyki takiego stylu grania ale to db więc ok jakiś plus za to że walczysz Ci się należy)
I zdecydowanie jako gracz zgadzam się z tym że potrzeba jest wglądu do tego za co jesteś premiowany które twoje decyzje były dobre które złe i ile za co.

Ale:

Gdzie tu jakakolwiek jakość postów ? Bo pisanie na ilość nie jest fajne wybaczcie. Chociaż może tylko ja man z tym jakiś problem
Gdzie tu logika postaci? - apropo systemu walk i oceniania za nie. Jeśli będzie na to za duży nacisk to każdą sytuacje będzie się rozwiązywać ofensywnie co w przypadku części postaci jest kompletnie bez sensu. Są sytuacje w których walczyć należy ale są i takie gdzie walka jest opcją. Lepszą bądź gorszą a za opis tego że postać ćwiczy spokojnie również można przyznać tt nie musi to być lanie się po mordach bezpośrednio.
Powtórzę się z pierwszego punktu ale odgrywanie. Postaci są różne i wrzucenie tego w szablon jest meh. Jedna gada i dobrze to robi druga walczy i dobrze to robi czemu ta pierwsza ma mieć przejebane.

Mój wniosek jest taki. Bardzo mi przykro ale systemu do rozdawania punkcików żeby było sprawiedliwie i pod linijke zrobić się w moim subiektywnym bądź co bądź odczuciu się nie da. Jeśli system treningów odpada. Zostaje subiektywna ocena mg i dyskusja z innymi adminami co by nikt nie faworyzował. Tyle ode mnie póki co.
Vvien
Vvien
Liczba postów : 1307
Data rejestracji : 05/02/2016


Identification Number
HP:
Zmiana systemu oceniania 9tkhzk1510/1510Zmiana systemu oceniania R0te38  (1510/1510)
KI:
Zmiana systemu oceniania Left_bar_bleue0/0Zmiana systemu oceniania Empty_bar_bleue  (0/0)

Zmiana systemu oceniania Empty Re: Zmiana systemu oceniania

Nie Sty 13, 2019 8:27 pm
Miałam wypowiedzieć się dłużej, a chwila nieuwagi i minął weekend w cierpieniu oraz chorobie. Podpisuje się pod tym co napisał Shido, to ostatecznie podsumowuje sytuacje.

Pracuje nad nowym systemem treningowym, o czym wspominałam już na chacie.
W skrócie TT jest rozwijane za aktywność psychofizyczną, a TN za umiejętności. Jednakże nie mam tu na myśli konkretnie, że TT musi być związana z walką. Jeśli gracz fabularnie gra osobę dyplomatyczną lub naukową to powinna zyskiwać więcej TN, zaś osoby skupiające się na rozwijaniu spraw fizycznie i psychicznie powinny mieć zapewnioną większą pule TT.

Kluczową kwestią, jaki model rozwoju postaci zostanie opracowany będzie zależny od tego, jak przyjmie się nowy system. Oto kilka kwestii charakterystycznych dla nowszego systemu:

*Walki będą dynamiczniejsze i bardziej brutalne
*Aura ulegnie korekcie i osłabieniu w związku z pojawieniem się aspektu mocy, który to aurę będzie rekompensować
*Zmieni się ilość tokenów statystyk
*Zostanie dodany nowy Aspekt: Mocy
*Zostanie przerobiony Aspekt Uniwersum
*Zostaną opisane cechy rasowe
*Zostaną zlikwidowane zasady środowiskowe [temperatura, grawitacja], zamiast tego każda lokacja będzie kierować się własnymi zasadami zapewne [w pierwszym poście lokacji lub jakimś opisie lub nawet w nazwie tematu, do uzgodnienia ze wszystkimi]
*Zostanie zlikwidowana zasada skakania
*Będą statusy permanentne i tymczasowe które mogą wpływać fabularnie lub/i mechanicznie na rozgrywkę
*Zostanie przerobiony profil wszystkich postaci i nowych postaci [chodzi o profil na górze, gdzie uzupełniamy punkty i wstawiamy dane o postaci]
*Wiele elementów mechaniki w końcu zostanie sprecyzowana

Dlatego, póki co możemy śmiało dyskutować, ale miejcie na uwadze, że dopóki nie będzie oficjalnie wiadomo o "ostatecznych" zmianach DBNG [nie przewiduje potem już żadnych zmian, tylko nowy kontent od czasu do czasu i uzupełnienie luk w różnych miejscach], trudno jest skupić się na konkretnej formie przyszłej rozwoju postaci.
W najbliższym czasie wprowadzę korekty do "arkusza" oceniania by rozwój postaci u graczy nie był tak rozwarstwiony [czyli jeden gracz dostaje 20, a drugi 80 przy podobnej aktywności, ale innych okolicznościach fabularnych. Będzie to zbliżone do pewnego minimalnego pułapu [Czyli jeden gracz dostanie 40, a drugi 70] gdzie jest jakiś minimalny próg nawet za ograniczoną aktywność [nie biorę pod uwagę braku aktywności oczywiście]. Także nowy arkusz nie będzie dostępny, ale gracze będą dostawać informacje 'za jaki przypadek fabularny i walkę' dostali ile punktów. Tak w jednym zdaniu zapewne.
Rikimaru
Rikimaru
Liczba postów : 1293
Data rejestracji : 20/08/2012


Identification Number
HP:
Zmiana systemu oceniania 9tkhzk1/1Zmiana systemu oceniania R0te38  (1/1)
KI:
Zmiana systemu oceniania Left_bar_bleue0/0Zmiana systemu oceniania Empty_bar_bleue  (0/0)

Zmiana systemu oceniania Empty Re: Zmiana systemu oceniania

Czw Lis 23, 2023 2:50 pm
Dobra, forum wraca, więc czas uprościć mechanikę która ktoś strasznie zepsuł. Po co pożywienie, smoczy oddech? Może jeszcze zgniłe jajo i broda kamesenina?
Wróćmy do korzeni: siła, szybkość/zręczność, wytrzymałość, energia/ki.
Temat treningowy wypierniczyc do archiwum, bo tam głównie lanie wody wplecione na siłę w fabule.
Zmniejszamy ilość planet do ziemi, a co najwyżej planety jako tematy w osobnej kategorii ma misje poboczne.
Red
Red
Liczba postów : 838
Data rejestracji : 21/07/2012


Identification Number
HP:
Zmiana systemu oceniania 9tkhzk500/500Zmiana systemu oceniania R0te38  (500/500)
KI:
Zmiana systemu oceniania Left_bar_bleue0/0Zmiana systemu oceniania Empty_bar_bleue  (0/0)

Zmiana systemu oceniania Empty Re: Zmiana systemu oceniania

Czw Lis 23, 2023 5:57 pm
Myślę, że uproszczenie takie jak wspomniał Riki ma sens.
Plus mam taki pomysł, że zamiast dostawania punktów treningowych za samo pisanie i lanie wody - sprawdzałoby się, czy ktoś w danym tygodniu/miesiącu jest aktywny (obecny) na forum i po prostu z tego tytułu dostawałoby się punkty. Za obecność o Very Happy

Rikimaru likes this post

June
June
Liczba postów : 15
Data rejestracji : 18/11/2023


Identification Number
HP:
Zmiana systemu oceniania 9tkhzk0/0Zmiana systemu oceniania R0te38  (0/0)
KI:
Zmiana systemu oceniania Left_bar_bleue0/0Zmiana systemu oceniania Empty_bar_bleue  (0/0)

Zmiana systemu oceniania Empty Re: Zmiana systemu oceniania

Czw Lis 23, 2023 6:09 pm
- Tak, zdecydowanie podstawa była najlepsza
- Co do planet wywaliłabym jedynie Namek
Vegeta była nawet ciekawym miejscem, ale pewnie chcemy dostosować się do naszej małej grupki więc sama Ziemia jest git. Jeśli jesteś w stanie to pochować to proszę, ja zardzewiałam Very Happy
- Też Osiem dobrze powiedziała, zastąpić half-saiyan po prostu hybrydami.
- No i co do lvlowania, eee, gdyby dawać za staż to trochę nie fair w stosunku do świeżaczków niestety


Ostatnio zmieniony przez June dnia Czw Lis 23, 2023 6:58 pm, w całości zmieniany 1 raz

Rikimaru likes this post

Shido
Shido
Liczba postów : 61
Data rejestracji : 25/06/2017

Skąd : Olsztyn

Identification Number
HP:
Zmiana systemu oceniania 9tkhzk850/850Zmiana systemu oceniania R0te38  (850/850)
KI:
Zmiana systemu oceniania Left_bar_bleue200/200Zmiana systemu oceniania Empty_bar_bleue  (200/200)

Zmiana systemu oceniania Empty Re: Zmiana systemu oceniania

Czw Lis 23, 2023 6:52 pm
W sumie ciekawe że ktoś chce pracować nad reaktywacją. Początkowo zmniejszenie planet do Ziemi pewnie nie będzie problemem. Bo użytkowników będzie mało. Po za tym jeśli jest was tylko 4 (z tego co widzę na głównej) w ekipie zarządzającej łatwiej wam będzie ogarnąć akcje na jednej planecie

Rikimaru likes this post

June
June
Liczba postów : 15
Data rejestracji : 18/11/2023


Identification Number
HP:
Zmiana systemu oceniania 9tkhzk0/0Zmiana systemu oceniania R0te38  (0/0)
KI:
Zmiana systemu oceniania Left_bar_bleue0/0Zmiana systemu oceniania Empty_bar_bleue  (0/0)

Zmiana systemu oceniania Empty Re: Zmiana systemu oceniania

Czw Lis 23, 2023 7:00 pm
Shido napisał:W sumie ciekawe że ktoś chce pracować nad reaktywacją. Początkowo zmniejszenie planet do Ziemi pewnie nie będzie problemem. Bo użytkowników będzie mało. Po za tym jeśli jest was tylko 4 (z tego co widzę na głównej) w ekipie zarządzającej łatwiej wam będzie ogarnąć akcje na jednej planecie

Troszkę nas więcej Razz

Rikimaru likes this post

Red
Red
Liczba postów : 838
Data rejestracji : 21/07/2012


Identification Number
HP:
Zmiana systemu oceniania 9tkhzk500/500Zmiana systemu oceniania R0te38  (500/500)
KI:
Zmiana systemu oceniania Left_bar_bleue0/0Zmiana systemu oceniania Empty_bar_bleue  (0/0)

Zmiana systemu oceniania Empty Re: Zmiana systemu oceniania

Czw Lis 23, 2023 7:07 pm
June napisał:
- No i co do lvlowania, eee, gdyby dawać za staż to trochę nie fair w stosunku do świeżaczków niestety

Tu miałam na myśli, że kolejne punkty za obecność, a nie że za całokształt. Np. zamiast pisać raz w tygodniu trening, to dodawałoby się na początku miesiąca punkty treningowe tym, którzy po prostu są obecni. Pułap początkowy punktów do ustalenia.
Reszta OK!
avatar
Ósemka
Liczba postów : 637
Data rejestracji : 17/02/2013


Identification Number
HP:
Zmiana systemu oceniania 9tkhzk0/0Zmiana systemu oceniania R0te38  (0/0)
KI:
Zmiana systemu oceniania Left_bar_bleue0/0Zmiana systemu oceniania Empty_bar_bleue  (0/0)

Zmiana systemu oceniania Empty Re: Zmiana systemu oceniania

Czw Lis 23, 2023 10:20 pm
Ogółem, jeśli chodzi o system mechaniki chciałam zasugerować do inspiracji ten, którego używają fora zagraniczne, skupiające się głównie na storytellingu. Mało cyferek, fabułę tworzymy sobie sami, udział MG jest minimalny (bo też chcą sobie popisać swoimi postaciami, bądźmy szczerzy) i we wszystkim da radę się dogadać. Jeśli się chce, oczywiście.

Zamiast lokacji są działy. Np, jeden dział Ziemi, dzielimy np na pięć części z głównymi regionami i w nich są kolejne działy jak miasta - North City, Central City, South City, West City, East City, jakieś lasy, góry, pustynie, lodowce. Gracze umawiają się na wątki i tworzą osobne tematy, w których wspólnie piszą. Np, ja umówię z się z Chepsem na wątek i zakładamy temat “Wspólna wycieczka po górach - Cheps i Osiem”, piszemy razem aż skończymy, wychodzimy z tematu, jest on podsumowany i punkty rozdane. Przy takim systemie np. kilka wątków jest aktywnych na raz, by kogoś nie przyblokować. Oczywiście, jeśli ktoś by chciał, za zgodą graczy w wątku może dołączyć, ale jak ktoś chce zrobić sobie fabułę sam na sam z kimś to ma pewność, że nikt mu nie przeszkodzi i się nie wbije “na krzywy ryj”.

MG oczywiście może spojrzeć, czy gracze za bardzo nie ‘kozaczą’, ale zakładam, że my jesteśmy ogarnięci, nikt z nas nie ma kompleksu boga i wspólnie się ze wszystkim dogadamy, więc ustalanie fabuły nie będzie jakimś tam wyzwaniem, ale jedną, wielką burzą mózgów Very Happy


Podstawy Systemu

System opiera się na storytellingu, więc PL i kasę nabija się za liczbę słów w postach. Najczęściej przelicznik jest ten sam dla wszystkich na PL (np, x0,65) i na kasę/zeni (x0,50) ale po pewnej granicy maleje i im gracz silniejszy tym wolniej zdobywa PL i zeni.

Mamy Power Level, Health Points, Stamina Points i Ki Points.
Power Level, dla przykładu, to 5,000.
HP, SP, KI, każda statystyka to PLx2
Więc:
HP - 10,000 - to życie, wiadomo, jak spadnie do zera to kaput.
SP - 10,000 - wytrzymałość, jak spadnie do zera to mdlejemy.
KI - 10,000 - energia, jak spadnie do zera to również mdlejemy.

Jeśli chodzi o HP, wiele dodawać tutaj nie trzeba.
SP zużywamy przy technikach fizycznych, np. przy sztukach walki, ciosach pięścią, etc. Staminę zużywamy również przy blokowaniu, unikach, lub odbijaniu ataków/technik.
Ki zużywamy atakami energetycznymi, ale również możemy zablokować/odbić czyjś atak energią - np, Ki blast swoim.


Techniki

Co do technik, na start gracze dostają 6 Punktów Technik - TP.
Dostaje się kolejny punkt co każde 6,500 PL i dwa punkty co 30,000 PL(albo inny próg można wymyślić jak sobie ustalimy)
Techniki mają trzy poziomy.
Poziom 1 (1%-33% PL z dmg)
Poziom 2 (34%-66% PL z dmg)
Poziom 3 (67%-100% PL z dmg)
DMG nie jest od góry określony, mając poziom pierwszy można użyć 30% siły ataku, można go osłabić i etc. Można od razu walnąć 100% silnego ataku jeśli mamy Poziom III, ale wtedy wyprztykamy się z energii i co wtedy? Strategicznie trza myśleć, strategicznie.

Techniki tak naprawdę są dowolne. Nie ma, że “za mało grałeś, nie możesz sobie pozwolić na KI Feeling z takim PL”, nie. Są trzy rodzaj technik - Ofensywne, Defensywne i Użytkowe.
Ofensywne, wiadomo, Kienzan, Ki Blast, może to być Super Atak Pięścią, albo nawet atak magiczny, tak naprawdę można sobie wymyślić co chcemy. Tak samo z Defensywnymi, może to być Zanzoken, Bariera, Tarcza, co kto woli. Można edytować jak się chce. Ja sobie zrobiłam defensywną inną wersję Zanzokena, a jako ofensywny atak mam kontrolę nad roślinami i rzucam w przeciwników drzewami, dźgam korzeniami, strzelam jak z bicza lianami i co tam mi jeszcze kreatywnie do głowy przyjdzie :3

Z Użytkowymi/Pasywnymi/Wspierającymi (jak zwał tak zwał) jest zabawa, bo tak naprawdę one są czysto fabularne, jak Ki Sense, czy Ki Controla (zauważyłam, że najczęściej zdolność wyczuwania energii i jej chowana jest uważana za dwie osobne techniki). Ktoś chce Magic Materialization? Gadanie ze zwierzętami? Latanie? Świetne gotowanie? Telepatię? Ogółem to takie umiejki, co nie wymagają określonego PL.

(Są oczywiście techniki zakazane, jak np, manipulacja czasem. Są i również techniki specjalne, których nie zdobywa się tak łatwo. Różni admini typują inne techniki, np. Kamehame, Kaioken, Genki Dama, Leczenie, Ki Transmission, te są najczęściej mocniejsze od zwykłych technik, ale też trzeba się trochę napracować by je zdobyć. U mnie na forum są Mistrzowie i wybierają kogo chcą uczyć. Np, Żółwi Pustelnik nauczy Kamehame jakąś osobę co broni innych, a jak przyleci mu Chang z żądzą mordu w oczach, to Kamehame nie dostanie, koniec, kropka. No, ale może spróbować go przekonać, to już wola MG)

Poziom I - kosztuje 1 TP
Poziom II - kosztuje 1 TP
Poziom III - kosztuje 1 TP

Ok, to skoro na start mamy 6 TP można zrobić sześć różnych technik na Poziomie I. Albo zrobić cztery techniki na Poziomie I i jedną na Poziomie II. W tym, że nie można startować z techniką na Poziomie III.

Ale, dla zróżnicowania, techniki czasem mają dodatkowe funkcje. To można się pobawić.
Cięcie Poziom I - Jeśli atak trafi zabierając 10% HP przeciwnika, dodaje się -2% HP co turę za krwawienie (Kienzan, Miecz z Ki, nawet atak zwykłym mieczem). Na wyższym poziomie atak może odciąć kończynę, ale to trzeba dopracować.
Naprowadzanie Poziom I - Atak co podąża za przeciwnikiem, trudniej go zablokować albo uniknąć, więc atakujący ‘płaci’ za niego +x% więcej energii.

Tych funkcji jest kilka i podałam je tylko jako przykładowe. Każda funkcja kosztuje 1 TP i może mieć poziomy skuteczności. Czyli jak chcę zrobić technikę Poziomu I, co ma Poziom I funkcji Cięcia, to płacę 2 TP.


W praktyce

To teraz przejdźmy do walk.

W każdym poście można użyć 3 ruchów bazowych i 2 ruchy główne i ruchy ‘wolne’.
Bazowe to kopniaki, uderzenia, uniki, blokowanie, etc.
Główne to użycie technik i odpoczynek.
Wolne to wszystko co nie wymaga energii a robimy w tle, np, polecieć do kogoś, dać komuś senzu, ucieczka z tematu walki, etc.

Teraz, jak atakować?
PL jest naszym wyznacznikiem. Mamy 5,000 PL, i po 10,000 HP, ST i KI.
Chcę użyć kopniaka co ma 20% mojego PL - to daje 1000 DMG.
Także mój kopniak zadaje przeciwnikowi 1000 DMG (jak trafi, przeciwnik zabiera sobie 1000 DMG), ale wykorzystuje również 1000 mojego ST albo KI. Technicznie można powiedzieć, że techniki powinny zabierać KI a mordobicie po staremu ST, ale na forum była możliwość zabierania z czego chcesz - bo to Twoje zasoby, ty nimi dysponujesz i musisz być sprytny, co się opłaca bardziej - mieć więcej Staminy czy Energii?

W taki sam sposób się liczy Techniki. Tak naprawdę nie ma za dużej różnicy mechanicznej między samymi kopniakami a technikami, ale to chyba kwestia fabularna, bo niektórzy lubią być dramatyczni Very Happy

Ok, ale jak to jest z defensywą.
Uniki warte są 100% DMG ataku. Czyli, jeśli ja daję kopniaka o 1000 DMG , by go uniknąć, ktoś zużyć musi 1000 KI albo 1000 SP albo może wziąć pół na pół (w dowolnych proporcjach). Można również ‘nie do końca uniknąć’ czyli użyć 750 KI na unik i oberwać 250 DMG z reszty, wszystko zależy od gracza.

Blokada jest 50/50 czyli unikamy połowy DMG z mojego 1000 DMG kopniaka (czyli płacimy 500 KI albo 500 SP) ale rykoszet od bloku zabiera nam tę drugą połowę HP, czyli daje 500 DMG.

W przypadku technik za blokady/bariery płaci się jak za uniki.

Ogółem, w walce, jak lecą na nas dwa różne ataki, to by zablokować/uniknąć tych ruchów też są potrzebne DWA ruchy. Nie, że jedną barierą bronimy się przed Ki Blastem i Kienzanem.

W trakcie walki, jeśli jest okazja, można odpocząć chwilę. Zabiera nam to jeden ruch główny i odnawia 25% ALBO SP ALBO KI. HP się nie regeneruje podczas walki, dopiero po zakończeniu tego wątku/opuszczeniu tematu i regeneruje się 20% co 24h.

Jeśli gracz ma dwa razy więcej PL niż najsilniejszy gracz w temacie, to ma dodatkowy ruch bazowy i dodatkowy ruch główny, z tym, że ten dodatkowy ruch główny może być użyty tylko defensywnie.


I nasze ulubione I WANNA I WANNA BE A SUPER SAIYAN

Transformacje są traktowane jako wolna akcja i można je zrobić w każdym momencie w walce. Nie kosztują też żadnej energii, nawet jeśli są tymczasowe jak SSJ, to po prostu wbicie Power Up’a. Ale, podoba mi się myśl, że mechanicznie jest taka zasada, że jeśli gracz po raz pierwszy wbija daną transformację, to jego Stamina albo KI wraca do 100%, a druga statystyka do 50%.

Jeśli chodzi o transformację to każda rasa ma swoje liczniki i progi i kryteria. Niektóre rasy jak Majin czy Bio-Androidy mają przemiany stałe, więc w staty wpisują od razu wszystko wymnożone, Ci co mają jak Saiyanie, wbijanie SSJ, mnożą staty dopiero po wbiciu przemiany w walce. Niektórzy muszą kogoś zeżreć/zaabsorbować, inni powinni w poście opisać motyw emocjonalny. Widziałam autorskie linie transformacji, ludzie sobie w miarę możliwości, edytowali progi punktowe i dodawali własne opisy - np, by zdobyć taką przemianę trzeba przeżyć walkę z 5% HP, albo co tam kto chce. Widziałam pół Saiyana, pół demona-wilkołaka, co praktycznie miał przemianę w Wilkołaka (by nie powiedzieć furry) na SSJ ;D

(A, i można zrobić tak, że jeśli rasa ze stałą transformacją osiągnęła już próg na następną przemianę, jeszcze jej nie zdobywać od razu, a dopiero wykorzystać moment w temacie z walką by wbić ją po raz pierwszy i wykorzystać ten boost do Ki/Staminy.)

Każda rasa również ma swoje cechy rasowe, które w jakiś sposób pomagają. Zenkai może dawać x% PL po walkach, ludzie mogą zdobywać Punkty Technik co 5000 PL a nie, co 6500 PL, Nameczanie z powodu swojego rozciągliwego ciała mogą płacić mniej Ki/SP za uniki, etc.

Najczęściej spotykałam się z tym, że są cechy rasowe i cechy wspólne, wybiera się kilka dla swojej postaci. Np, trzy rasowe z dostępnych pięciu i dwie wspólne z dziesięciu. Jak postać jest Bio-androidem albo hybrydą, to wybiera z ras ‘dawców’ albo i ma parę własnych, unikalnych.


Co do zeni.

Sklep z itemami. Można było kupić senzu, boską wodę, statki kosmiczne, rzeczy do treningów i scoutery. Statki kosmiczne umożliwiały podróż na inne planety (“Nie, że nie możesz, bo za mały PL!” xD), ale zależnie od tego jak dobry statek, podróż w jedną stronę trwała kilka dni, więc się było uziemionym przez np. 72H. Rzeczy do treningów dodawały, w zależności od ceny, 15,% albo 25% więcej PL po podsumowaniu tematów.


A treningi?

Treningi… Skoro forum opiera się na fabule, takie też były treningi. W ciągu tygodnia każdy gracz miał możliwość napisania max. 10 tysięcy słów treningów. Był osobny dział i pisało się treningi nawet jak się było fabularnie zajętym. Można było z kimś zrobić trening, albo samemu. Uwierzcie, próbowałam wygrindować kilka razy treningi na 10k co tydzień, ale szybko się wypaliłam z weny, także granica jest taka bardziej symboliczna.

Jeśli chodzi o trenowanie technik, to póki mam Punkty Technik, można się nauczyć nawet pięciu w ciągu tygodnia, ale punkty te najpierw trzeba zdobyć pisząc na fabule. By zdobyć technikę, trzeba było opisać przynajmniej 1000 słów jak się jej uczymy i tyle, jak admin zaakceptował, już było.


Co jeszcze… Dla tych złych, co chcieli zapanować nad planetami, był wątek podbicia wszystkich głównych miast na Ziemi. Central City, East City i reszta. Każde miasto miało określone HP i by je zdobyć, trzeba było stworzyć temat i je zniszczyć, ale oczywiście to jest temat DE (Death Enabled, czyli można umrzeć w fabule, w innych wątkach nie wolno się zabijać, chyba, że za zgodą gracza - w DE zawsze jest ryzyko śmierci). Do DE może wejść każdy i walczyć z tym Złym, więc trzeba się trochę namęczyć by uzyskać kontrolę nad Ziemią - albo chociaż jednym z rejonów Ziemi.



Ogółem, system, jak dla kogoś kto woli pisać niż liczyć, bardzo mi przypadł do gustu. Wiem, że nie jest idealny, ale mi się przyjemnie gra - w ogóle bardzo mnie urzekła ta wolność tworzenia. Przemiany i techniki można dopasować pod swoją postać, a nie mieć Galick Gun jak pięciu pozostałych Saiyan na forum.

Pamiętam też, że jak najsilniejsza postać na forum osiągnęła 200k na forum, to dodany został Boost do treningów, by szybciej zmniejszyć dziurę między nowymi i starymi graczami i nikt się nie czepiał. Nie było “Ja gram dłużej, powinienem być silniejszy, a teraz nowi mają łatwiej”. Niby można polemizować, że w końcu się pracowało po to, by być koksem, ale ja mam wrażenie, że to chyba tylko nasze polsko-forumowe myślenie, bo tam nikt nie miał z tym problemu Very Happy

Można było z czasem zaklepać jakąś ważną rangę, jak Kami, być Prezydentem Ziemi czy Wodzem na Namek.

Postacie Mistrzów, jak np. Dende/Kami albo Roshi były używane przez zwykłych graczy do rozmów, treningów i np. do wyjawienia informacji o smoczych kulach. Nie musiał ich pisać MG i nikt tego nie nadużywał.

A co do Smoczych Kul, to Radar można było normalnie kupić w sklepie Very Happy By zdobyć kule trzeba było po kupnie Radaru napisać post na 1,5K jak się szuka Kul. Taki specjalny post piszemy raz na tydzień. Potem admin losował szansę znalezienia kuli (chyba to było… 50%? Albo mniej?) i jak ktoś miał szczęście to po siedmiu tygodniach miał komplet, a jak nie, szukał trochę dłużej Very Happy

I w sumie… Mam świadomość, że to nie są kompletne dane i taki mniej lub bardziej chaotyczny opis, ale mam nadzieję, że jest w miarę czytelny. Nie zjedźcie mnie, proszę. I nie mówię, byśmy zrobili go kropka w kropkę, albo, żebyśmy go w ogóle używali, tylko chciałam opisać go jak system, który znam z innego forum i całkiem nieźle się sprawdza. W razie co, z góry przepraszam za błędy, chciałam to dla was spisać jak najszybciej i mogą się trafić jakieś powtórzenia czy skróty myślowe, wybaczcie mordki kochane.

A teraz padam, bo pięć stron napisałam i kazałam jeszcze Chepsowi to sprawdzić przed wstawieniem Very Happy
Red
Red
Liczba postów : 838
Data rejestracji : 21/07/2012


Identification Number
HP:
Zmiana systemu oceniania 9tkhzk500/500Zmiana systemu oceniania R0te38  (500/500)
KI:
Zmiana systemu oceniania Left_bar_bleue0/0Zmiana systemu oceniania Empty_bar_bleue  (0/0)

Zmiana systemu oceniania Empty Re: Zmiana systemu oceniania

Czw Lis 23, 2023 11:02 pm
Przeczytałam na razie tylko raz, ale mam już moje dwa główne punkty widzenia do podzielenia się.

1. Storytelling a PL/zen
O ile ilość słów mogłaby być czynnikiem sprzyjającym dodawaniu pieniędzy, o tyle już tu burzy mi się koncepcja przy PL. Rozumiem, że są gracze, którzy potrafią z miejsca pisać i dużo i ciekawie, ale na pewno zdarzą się tacy, którzy piszą zwięźle i konkretnie. Czy to z braku większego czasu, czy zastoju z twórczością... Ja bym to widziała w ten sposób, że jak już chce się uzależnić ilość słów od zdobywania PL, to dałabym próg minimalny (np. 10-15 zdań) i maksymalny (np. 20-25 zdań), po przekroczeniu maksymalnego po prostu nie dostanie się więcej punktów.

2. Trening
Tak jak pisałam wyżej byłabym bardziej skłonna w ograniczeniu pisania treningu, chyba że na zdobycie nowej techniki. Pamiętam z doświadczenia, że była to dla mnie monotonna czynność, ale wszak trzeba było, aby rosnąć w siłę. Jak już przy storytellingu rośnie PL, to można w fabule po prostu potrenować.

iii...
Ósemka napisał:Tak naprawdę nie ma za dużej różnicy mechanicznej między samymi kopniakami a technikami, ale to chyba kwestia fabularna, bo niektórzy lubią być dramatyczni Very Happy
Przyznaję się do należenia do powyższej grupy dramaturgów Very Happy

Rikimaru likes this post

June
June
Liczba postów : 15
Data rejestracji : 18/11/2023


Identification Number
HP:
Zmiana systemu oceniania 9tkhzk0/0Zmiana systemu oceniania R0te38  (0/0)
KI:
Zmiana systemu oceniania Left_bar_bleue0/0Zmiana systemu oceniania Empty_bar_bleue  (0/0)

Zmiana systemu oceniania Empty Re: Zmiana systemu oceniania

Pią Lis 24, 2023 7:30 am


Więcej się nie dało Osiem? XD

1. System lokacji zostawiłabym taki jaki był do tej pory, ale po prostu zwężony, bez rozdrabniania się na pagórki i jaskinie. Od wspólnych przygód mieliśmy epizody, wystarczyłoby je po prostu złączyć z głównymi tematami, zamiast pod osobny dział, taki sam efekt by nam dało,

2. Podstawy systemu
Nieeeeee rozdrabniałabym się aż tak bardzo. Zdecydowanie jak Riki powiedział; powrót do korzeni, które najlepiej się sprawdzały. Gdy ludzie tutaj zaczęli kombinować to wszystko zaczęło się psuć, a forum pustoszało. Poza tym - to będziemy tylko my, nie potrzebujemy rozbudowanego systemu.

3. Co do walk to proponuję dwie opcje,
- rozbudowana; dla tych co lubią sobie pocyferkować, wy już sobie ustalajcie jaką formę chcecie, ja tu się nie będę wypowiadać, bo nie mam pomysłów, stary system również mi tutaj pasował, atak podstawowy (SIŁ), atak silny (SIŁ*1,5), atak szybki (SZYB+SIŁ) cooldown dla ataków energetycznych, specjalnych, odzyskiwanie %HP co post itp. itd. Serio przez wiele lat nam się to sprawdzało!
- fabularna dla zabawy, ustalana między walczącymi,
No i tak jak pisałaś, jesteśmy ogarnięci, nie robimy bogów z naszych postaci, damy sobie radę Very Happy
Riki, patrzę tu na Ciebie, nie wybaczę ci tego zjazdu kiedyś w jednej turze, gdzie wykorzystałeś luki w regulaminie, dziadu D:

4. Zdobywanie technik; pomysł zdobywania technik za punkty uważam za dobry! Ale błagam, żadnych bonusów za długość posta bo uduszę. Moje posty będą raczej krótkie, Very Happy

5. Transformacje uzależniłabym jedynie od HP, poniże jakiegoś tam % nie byłyby możliwe i tyle. Żadna postać w DB nie traciła przemiany (Poza SSJ3 HEHE) bo skończyło się jej KI i się zmęczyła.
Ósemka napisał:jeśli gracz po raz pierwszy wbija daną transformację, to jego Stamina albo KI wraca do 100%, a druga statystyka do 50%.

++++

6. Kocept sklepu z itemami i zdobywaniem kasy jest jak najbardziej ok, może tylko wypadałoby zmodyfikować pod nasze małe potrzeby

7. Na treningi mam pusta głowę, żadna koncepcja, której używaliśmy do tej pory nie podobała mi się. Podpinam się pod Red, że to było bardzo monotonne i robiło się to z musu,

Bonus ode mnie.
8. ŻADNEGO, ale to ŻADNEGO zmuszania do brania udziału w 'questach' przez MG, gdy po prostu tego nie chcemy. Już tym bardziej żadnego karania gdy ktoś będzie chciał uciec z tematu. Uważam to za lekko żałosne, a miało to nie raz miejsce tutaj, gdy obrażony MG wyżywał się na graczu bo ten nie chciał brać udziału w jego historyjce.

(Przeczytałam szybciutko to Osiem, wybacz, jestem przed pracą Very Happy)

Rikimaru likes this post

Rikimaru
Rikimaru
Liczba postów : 1293
Data rejestracji : 20/08/2012


Identification Number
HP:
Zmiana systemu oceniania 9tkhzk1/1Zmiana systemu oceniania R0te38  (1/1)
KI:
Zmiana systemu oceniania Left_bar_bleue0/0Zmiana systemu oceniania Empty_bar_bleue  (0/0)

Zmiana systemu oceniania Empty Re: Zmiana systemu oceniania

Pią Lis 24, 2023 8:17 am
Mechanika prosta do bólu:
Trening wzmacnia siłę, szybkość, HP, KI. Bez wytrzymałości i energii. HP w końcu jest kwintesencja wytrzymałości. KI.... Jak liczyć techniki bez energii? To ile KI wyłożysz w technikę, tyle DMG może żądać. Techniki byłyby uproszczone. Mogłyby wykorzystywać max X procent z KI.
Np. Kamehame może mieć 3 poziomy. Pierwszy mógłby zużyć np.max 20% KI I być używany co 2 tury. Drugi zużywać max 30%KI i co 3 tury, trzeci poziom max 50% i co 5 tur. Jeszcze może super kamehame, które można nauczyć się po nauce genki damy. I dawałby możliwość zużycia do 100%.
Generalnie można zrobić wiele technik na parę poziomow i bez stałego DMG, a uzależnionego od max mocy i tego ile ktoś zechce zużyć KI.
Po każdym poście walki rzucalbym natomiast kości. Np. Szybsza postać może teoretycznie unikać, ale losowość na uniki, losowość na nadmierne wyczerpanie KI lub przypadkowe potknięcie się kogoś sprawi że walki będą nieprzewidywalne nawet przy większej różnicy mocy. Może bez różnicy przy gigantycznej różnicy.

Przykładowo:
Mam 100 siły, 100 szybkości, 100 HP, 100 energii.
Moje uderzenia podstawowe będą stanowić = siły + szybkość - szybkość przeciwnika, poniżej połowy KI szybkość /2, poniżej połowy HP, siła /2
Wywalamy atak szybki, po prostu będzie atak fizyczny. I teraz silniejszy kością będzie losowość skuteczność ataku(szansa przeciwnika na uniknięcie ileś DMG), słabszy zawodnik będzie losować szanse powodzenia czystego DMG bez szybkość -szybkosc.

Coś w ten deseń. I atak fizyczny dzieje się w każdej turze, plus z atakiem fizycznym można zastosować technikę, wtedy DMG teoretycznie będzie siła+szybkosc-szybkosc + zużyte KI i jak ktoś będzie woleć to opiszę że w całości technika, a nie technika plus atak fizyczny. Oczywiście kość jeszcze może zadecydować o szczęściu lub nieszczęściu atakującego/broniącego.
Procenty najtrudniejsze byłyby tylko przy technikach, ale HP i KI rozkładali byśmy równomiernie żeby łatwo procenty liczyć tzn. O 10, żeby nie było końcówek 5, 7, itd.

To taka wstępna krótka propozycja na uproszczenie. Docelowo liczyłby jeszcze automat, więc nam pozostawałby opis.
Żeby nie było że ktos np. Będzie szedł tylko w szybkość albo tylko w siłę, to można zrobić jakieś 'dodatki' w grze na szybkość. Np. Żeby latać musisz mieć szybkości X, żeby chodzić po górach musisz mieć x siły, wspięcie się na wieżę kota, musisz mieć x siły, X szybkości, X HP.

Treningi w osobnym dziale nie mają sensu. Gracze odbywając fabułę trenowali by, ale bez premiowania długości postow, a wnoszenia czegoś w fabule.
Np. Postaci dwie mogą mieć jakieś swoje sprawy w mieście i nagle pomagają przejść staruszce przez ulicę i już dochodzi +5 do szybkości i +10 do KI, ale też można wprowadzić dodatkowo losowość kośćmi przy takim treningu. I od czasu do czasu kości robiłby psikusa I podnosiły inna statystykę niz ktoś chce. Np. Wdrapanie się po kotka który utknąl na drzewie było celem na zwiększenie szybkości i siły, ale kości podniosą wytrzymałość, bo zastany pchlarz postanowił nas podrapać.
Dzięki temu kariera niektórych może być dość nieprzewidywalna, przypadkowo i trzeba będzie być dodatkowo kreatywnym.
Plus takie.rozwiazanoe że odbywając fabułę można wpleść mikrotreningi.
Plus kości będą.wyrozniac kiedy ktoś odbył trening

Rikimaru and June like this post

Khepri
Khepri
Liczba postów : 637
Data rejestracji : 28/03/2013


Identification Number
HP:
Zmiana systemu oceniania 9tkhzk0/0Zmiana systemu oceniania R0te38  (0/0)
KI:
Zmiana systemu oceniania Left_bar_bleue0/0Zmiana systemu oceniania Empty_bar_bleue  (0/0)
http://rexvil.deviantart.com/

Zmiana systemu oceniania Empty Re: Zmiana systemu oceniania

Pią Lis 24, 2023 4:33 pm
Hmm...
Nie jestem do końca pewien czy decyzja kośćmi o tym czy atak się udał, czy nie to najlepsza opcja. Fakt, że zawsze jest ta opcja losowości w walkach, niemniej mam inną propozycję.
Sugerowałbym, nieco odwołując się do starej mechaniki, system akcji. Jest twoja tura i masz kilka (dobrą liczbą byłoby 2-3), akcji, które możesz wykonać. Atak fizyczny byłby dostępny w każdej turze, darmowy i opcjonalny. Pozostałymi akcjami byłyby takie czynności, jak ataki energetyczne i właśnie bloki i uniki. Kontry w sumie mogły by się równać blokowi i następującemu po nim atakowi, także nie muszą koniecznie mieć własnej akcji. Kolejność wykonywania ich by była dowolna raczej.
Potencjalnie mogła by też być akcja 'Użyj przedmiot', jeśli chcemy mieć je w systemie.


Edit:
Miałem jeszcze wspomnieć - jako, że każdy by miał dostęp do uników i bloków, tu by jednak się przydały zasady kiedy działają i kiedy nie. Czy może, by nie komplikować, limit DMG, którego można uniknąć. Fakt, że to by miało znaczenie głównie przy walkach, gdzie różnica siły jest duża i uniknięcie lub blok może być nierealistyczny

Edit2:
W innych kwestiach - pkt jakiekolwiek za długość postów to duże 'no no', jak dla mnie. Na nasze potrzeby niezbyt praktyczne. Lepszą opcją byłoby już właśnie pkt za obecność? Choć i to ma swoje minusy.
Chyba(!), że długość postów by dawały jakieś korzyści nie-mechaniczne.

Wątki fabularne mogą pozostać otwarte, jedynie kwestia dogadania się OOC, jakby ktoś chciał dołączyć do już istniejącego.

Rikimaru and June like this post

Rikimaru
Rikimaru
Liczba postów : 1293
Data rejestracji : 20/08/2012


Identification Number
HP:
Zmiana systemu oceniania 9tkhzk1/1Zmiana systemu oceniania R0te38  (1/1)
KI:
Zmiana systemu oceniania Left_bar_bleue0/0Zmiana systemu oceniania Empty_bar_bleue  (0/0)

Zmiana systemu oceniania Empty Re: Zmiana systemu oceniania

Wto Lis 28, 2023 8:47 am
Temat to zmiana systemu oceniania, więc skupmy się na nim.
W osobnym temacie przedstawię propozycje zmiany sposobu walk oraz w osobnym użycia, wykorzystywania statystyk.
System oceny, gdzie sesje treningowe odbywały się w osobnym temacie miał wady takie, że często ciężko było komukolwiek wykonywać trening ze względu na trwająca fabułę i treningi te były mocno naciągane i odrywały niejako od głównej fabuły postaci których dotyczyły.
System oceny zaproponowany przez 8 miałby wiele zalet, ale i znajdą się wady. Niestety nie każdy będzie w stanie pisać dużo i często. Otóż nie ma też przeciwwskazań żeby jednak ktoś kto będzie pisał dużo i ładnie nie otrzymał za to bonusu.

Proponuje system oceniania w formie mix.
1. Punkty za trening (raz na dwa tygodnie? Raz na miesiąc?)
2. Punkty za oceny merytoryczne (na bieżąco).
3. Punkty za posty

Rozwijając punkt 1. Punkty za treningi byłyby teoretycznie jak dotychczas (do ustalenia ilośc - to w osobnym temacie statystyk), ale postać nie pisałaby postów treningowych w dotychczasowej formie, tylko normalnie uczestniczyliby w fabule, oczywiście jeżeli fabuła by na to pozwalała, to opisujecie trening. Przyjęlibyśmy próg ilościowy postów ile trzeba napisać, aby dostać punkty.

Rozwijając punkt 2. Forum posiada moduł reputacji i oceny. System oceny to nic innego jak możliwość LIKE / DISLIKE pod postem przez KAZDEGO. Tutaj możemy wprowadzić, że każdy like doda X punktów, dislike zminusuje punkty, albo że DISLIKE zabierze pół punktu.
Zacznę od wad, bo każdemu przyjdzie do głowy jedno. Osoba, która będzie lubiana może zdobyć dużo więcej punktów 'za sympatie', a osoba z jakiegoś powodu nielubiana, może dostawać dużo dislike. Otóż jest to prawda i ciężko byłoby tu zablokować dislike I like dla jednej osoby. Jeżeli zwykli gracze mogą oceniać innych graczy to system mógłby działać niesprawiedliwie, ALE od tego są admini i moderatorzy (plus liczymy że mamy w większości dojrzałe osoby).
Zaletą systemu jest taka, że można docenić kunszt artystyczny twórcy, premiujące taka osobę dodatkowymi punktami, które mogą pójść do statystyk.
Tu jeżeli post lub generalnie osoba byłaby negatywnie z jakiegoś powodu oceniania będzie miała możliwość zgłoszenia tego. A administrator mod, będzie mógł Dodać odpowiednią ilość punktów za negatywy, a wręcz w przypadku niesprawiedliwej oceny, za niesprawiedliwa ilość negatywów dodać statystyki jakby to były pozytywy.

Punkt 3. Punkty za posty, system daje możliwość dawania punktów za posta. Więc w dużym stopniu zdobywali byśmy punkty do statystyk za - ocenę fabularna przy minimalnej ilości postów, punkty za każdego posta i punkty od graczy.

Żeby system stworzyć sprawiedliwym należałoby zacząć od punktu 2, bo od ilości graczy może zależeć ile punktów ktoś może dostać.
Przykładowo mamy 10 graczy, ktoś napisze 5 postów przez 2 tygodnie. Za każdą pozytywną ocenę system naliczy 1pkt. Czyli 10*5= 50 pkt. Ale nie chcemy żeby potencjalnie to stanowiło większość punktów zdobywanych.
Wiedząc, że gracz potencjalnie może zdobyć 50pkt, za fabułę, czyli ocena administracji, to jest punkt 1 administracja przyznawała by 100 punktów. Za punkt 3, czyli automatycznie nadawane punkty za posty, proponował bym z automatu 5pkt za posta.
Na powyższym przykładzie osoba zdobywa w ciągu 2 tygodni 50 pkt za oceny innych, 100 pkt za ocenę administracji i 25 punktów za posty. Razem 175 punktów.
Inny przykład, że ktoś napisze 10 postów, ale na przyklad zbierze średnio 3 like za posta, zdobędzie więc 30 punktów + 100 od administracji + 50 punktów za posty, razem 180 punktów.
Inny przykład ktoś napisze 15 postów i zero like za każdego posta. 15post *5pkt =75pkt +100 od admin+0 za like = 175
Inny przykład jak wyżej ale ktoś zgarnia od każdego aktywnego gracza like, czyli 15postow *10 like za każdy = 150 + 100 administracja + 75pkt za posty, razem dawałoby 325 pkt.
Patrząc od bardzo pesymistycznego wariantu, gdzie nie zdobywamy dużej sympatii, po bardziej optymistyczny gdy wszystkie posty są ocenione pozytywnie przez wiele osób, różnica to 150 punktów. W miesiąc robi się 300.

Oczywiście czy to dużo, czy nie zależy od mechaniki, ale jeżeli ktoś w wariancie optymistyczny w miesiąc zgarnie 650 punktów, a ktoś w wariancie pesymistycznym 350, to osoba lepiej oceniana teoretycznie zdobywa 2x więcej punktów.

Przejdźmy do realiow. Oceny innych graczy mogłyby wpływać znacząco na 'wzrost postaci', ale nrowniez liczba postów. Jeżeli ta osoba z drużyny pozytywami napisze 15 postów z max ocen to ma 325 pkt. 15 postów w fabule to dużo.
Realnie raczej to będzie bliżej 5-10postow, a więc tych punktów się robi około 100admin+od 50do100 za like + 25 do 50 za liczbe posta RAZEM 175 do 250
Ktoś piszący mniej, może mniej ładnie, ale chcący ruszyv z kopyta lub nadrobić będzie mieć okazję zrobić to postami. 20 postów w 2 tygodnie?
100admin+ od 20*0 like (realnie zawsze jakiś admin/mod przeczyta i duża szansa że połowa postów 1-2 like dostanie) do 20*2 + 5*20postow RAZEM od 200 do 240.
W praktyce osoby piszące w wiekszej grupie, pisząc turowo napiszą mniej postów ale dostaną like, ale osoba pisząca w mniejszej grupie napisze więcej postów, a osoba pisząca samotnie może wybrać walki kościami lub przygodę z NPC i tym samym może napisać więcej postów.
System choć z początku mógłby wydawać się niesprawiedliwy, daje jednak możliwość sprawiedliwego wzrostu w zależności od stylu grania/pisania.

Oczywiście pisanie postów na 2-3 zdania w ilości 50 na tydzień nic nie da. Administracja/modzi mogą postaci dodac DO 100 punktów. W przypadku słabej jakości może to być 0 punktów, wtedy ktoś uzyska 100 postów x5pkt = 500 punktów, a w przypadku celowego spamowania postami może skutkować do zminusosania całej puli zdobytych za posty punktów.
Oczywiście ktoś piszący dużo, sensownych postów, jednak klepanych na siłę załóżmy w ilości 50 na tydzień, będzie w stanie zebrać 500 punktów.
Czy byłoby to sprawiedliwe?
Tu moze przyjść z pomocą 'wyrownania' szans reputacja jak i DISLIKE.
Faktycznie siłę w późniejszym etapie mogą dawać transformację, ale osoba pushujaca postami, które jednak nie wniosą wiele do fabuły, będzie mieć trudniejsza drogę do osiągania przemiany. Jeżeli reputacja, a więc DISLIKE będą duże, bo merytorycznie postać będzie nie wnosić nic, to przemiana będzie niemożliwa. Ale nie będzie wykluczać całkowicie możliwości transformacji, która fabularnie będzie do ogarnięcia, gdy postać będzie wnosić coś ciekawego.

Tak więc oto propozycja na modyfikację systemu oceniania.
Pewien konsensus między tym co było, a tym co proponuje 8 oraz odejściem od pisania treningów w osobnych tematach. Administracja/modzi swoje do 100 pkt dopisywali by w karcie postaci. Żeby zachować okresowość przyznawanych punktów. Ewentualnie tutaj propozycja idącą dalej. Jeżeli postać nie trenuje w fabule, to potencjalne punkty nadawane przez administrację kukulowalyby się, czyli faktycznie ktoś uzyskiwały punkty za posty i oceny, a w momencie gdy postać pochodziłaby do treningu to wtedy administracja za całokształt i trening sodawalabg punkty z tymi zaległymi, czyli dawałoby to możliwość nadawania punktów przez administrację nawet raz na miesiąc lub rzadziej.

Tylko zarzucając wędkę co do statystyk. Tu proponował bym, aby pkt zdobyte za oceny/posty gracz sam rozdawał wedle uznania, ale punkty od administracji/Mod/MG nadawane były do konkretnych statystyk na podstawie przygody postaci.

Jeżeli ktoś w fabule jednak miał przygody z innymi, ale te przygody niespecjalnie sprzyjały rozwojowi. Szybkości, siły, a bardziej rozwojowi wytrzymałości to pełna pula punktów trafiałaby tam.
Teoretycznie ktoś traciłby autonomię, ale rozwoj częściowo byłby w zgodzie z toczonom fabuła.
Ewentualnie te administracyjne statystyki wpadalyby po równo na wszystko. Więc wciąż byśmy mieli zróżnicowane postaci, ale nie byłoby takich odchyleń jak dawniej że ktoś miał znacząco więcej wytrzymałości, i w zasadzie frajda z walki była zadna bo ktoś miał mało DMG, ale ciężko było go ubić i walka przeciągała się na 20 tur.
Red
Red
Liczba postów : 838
Data rejestracji : 21/07/2012


Identification Number
HP:
Zmiana systemu oceniania 9tkhzk500/500Zmiana systemu oceniania R0te38  (500/500)
KI:
Zmiana systemu oceniania Left_bar_bleue0/0Zmiana systemu oceniania Empty_bar_bleue  (0/0)

Zmiana systemu oceniania Empty Re: Zmiana systemu oceniania

Wto Lis 28, 2023 4:43 pm
Moim skromnym zdaniem im mniej składowych na punkty tym lepiej. Najmniej przypada mi do gustu punkty za lajki, reszta jest ok. Wg mnie najprościej byłoby po prostu punkty za trening ALE W FABULE + za eventy. Wskazywałoby się post lub posty, które dotyczą bieżącego treningu w fabule, a odnośnik przekazywać albo do osobnego tematu z samymi linkami, albo do adminów. Co do sposobu oceniania to jest wartości to tu już nie mam pomysłu.

June likes this post

Khepri
Khepri
Liczba postów : 637
Data rejestracji : 28/03/2013


Identification Number
HP:
Zmiana systemu oceniania 9tkhzk0/0Zmiana systemu oceniania R0te38  (0/0)
KI:
Zmiana systemu oceniania Left_bar_bleue0/0Zmiana systemu oceniania Empty_bar_bleue  (0/0)
http://rexvil.deviantart.com/

Zmiana systemu oceniania Empty Re: Zmiana systemu oceniania

Wto Lis 28, 2023 5:07 pm
Zgadzam się z Red
Mniej elementów składowych jest na pewno lepsze. Ja bym powiedział pkt ogólnie za post treningowy i pkt dodatkowe za szczególne walory postów + ewenty.
Co do samej implementacji, hm... Jak na moje chyba najprostszą opcją by był temat z treningami postaci i tam wrzucamy link do postu. Na stronie, gdzie 8 grała mieli też osobny wątek na Discordzie gdzie się wrzucało linki do postów do oceny. To akurat było przydatne, by się nie pogubić przy większej ilości postów, acz, tam też była większa ilość graczy, także może to nie jest potrzebne nam w tym momencie

June likes this post

Rikimaru
Rikimaru
Liczba postów : 1293
Data rejestracji : 20/08/2012


Identification Number
HP:
Zmiana systemu oceniania 9tkhzk1/1Zmiana systemu oceniania R0te38  (1/1)
KI:
Zmiana systemu oceniania Left_bar_bleue0/0Zmiana systemu oceniania Empty_bar_bleue  (0/0)

Zmiana systemu oceniania Empty Re: Zmiana systemu oceniania

Wto Lis 28, 2023 10:16 pm
Generalnie system miałby automatyzować, coś co i tak nie działało nigdy za dobrze. Trenowanie na siłę jest bez sensu, bo równie dobrze z automatu można każdemu kto napisze np. minimum 5 postów dać x punktów. Przerywanie jakieś toczącej się fabuły albo wyskakiwanie z nienacka w trakcie fabuły z kilkoma osobami na niby trening jak dotychczas jest mocno naciągane, ale wiadomo że nikt nie chciał być w plecy za to, że ciągnie fabułę.

Jeżeli miałoby być bez ocen za posty (które z automatu by się i tak nadawały), to można zrobić, żeby po prostu były punkty za posta, np. 5 pkt za posta, ale nie więcej jak 100pkt w ciągu 2 tygodni, żeby ktoś nie przesadził. Jeżeli ktoś będzie chciał dobić do 100 pkt, to wtedy będzie pisać dodatkowo posta treningowego w fabule.
To ewentualnie uproszczenie powyższego, ale wtedy pomysł 8 o notach za posty, jakość itd. upadnie. Zresztą chyba nie byłoby komu tego robić ze względu na czas.

Czyli z poprzedniego posta/pomysłu odrzucamy pkt za ocenione posty, można zrobić żeby system sam nadawał 5pkt za posta (ale w ciągu 2 tygodni nie więcej jak 100), a ewentualnie ktoś będzie mógł dobić postem treningowym do tej 100.

Pytanie dlaczego odejść od postów treningowych itp.? Jak wspomniałem często pisane na siłę i wyrwane z kontekstu, a zazwyczaj i tak każdy dostawał maksa. Zazwyczaj, bo zdarzały się jednostki, że pisały 1 post na miesiąc fabularnie, ale treningowe robiły, żeby punkty zaliczyć.

Skoro postać nie trenuje, a się rozwija? Przecież to brzmi jeszcze bardziej absurdalnie! - Ktoś mógłby rzec.
Otóż na to jest bardzo proste rozwiązanie. Kumulowanie punktów, bez rozdzielenia w statystyki. Kumulowanie, na cele fabularne.
Przykłady. Dragon Ball Z, początki. Jest sobie mały Gohan, beksa, pokraka i wstyd dla ojca, wojownika, który poskromił PIcolo. Ale ta moc ukryta? Kumulowała się? Nagle wystrzeliła jak znienacka, na pełnej K.... wyskakując z kapsuły, rozwalając ją i doprowadzając niemal do zawału Raditza.
Mianowicie wielokrotnie w DB bohaterowie notowali skoki. Czasem to był efekt treningu, czasem treningu który nie przynosił niby skutków, ale coś musiało zaskoczyć, a czasem silnym emocji, które niekoniecznie wyzwały SSJ, a jakieś ukryte, kumulowane pokłady.
I teraz tu administracyjnie/MGowsko można dla takich postaci, co fabularnie sobie coś tam będą toczyć, załóżmy szkołę... będą sobie spokojnie pisać i swoją fabułę tworzyć, punkty zbierać, ale ich postacie będą bez przydziału punktów (tu można nawet sztuczkę zastosować, że system za posty bedzie zliczał punkty + wyrównanie administracyjne za 'aktywność', ale ze względu na fabułę będą 2 pola. Punkty rozwoju oraz punkty przydziału. Punkty rozwoju to bedzie te +100 co bedzie regularnie dochodzić, a punkty przydziału co 2 tygodnie będzie ustalać admin/MG/Mod oceniający postać.
Punkty przydziału będą mianowicie 'blokowały' nieproporcjonalny rozwój postaci do toczącej się fabuły, ale gdy przyjdzie jakaś misja, walka, zdarzenie - to mistrz Gry bedzie mógł wtedy odblokować punkty i wyrównać punkty przydziału do punktów rozwoju.
Taka sztuczka urealniłaby rozwój postaci do toczącej się fabuły. Swoją drogą takie przyblokowanie statów np. do czasu walk lub zadań też byłoby ciekawe, bo ktos walcząc z kimś ze zblokowanymi statatami, które w trakcie walki zostałyby odblokowane, mogłoby niespodziewanie odwracać losy walki i dodawać smaczka fabule.
Taka tam propozycja na dodanie smaczka fabule. Jeżeli się nie spodoba, to proponuję po prostu +5pkt za posta (przy czym maksymalnie 100 pkt, albo max 50 pkt /2 tygodnie, czyli niejako z automatu ustalenie jaka aktywność premiuje maksymalną punktacją, albo dobicie postem treningowym. Mniej aktywni gracze uzyskają pkt tyle ile napiszą postów.
A jak nie, to zostanie jak dotychczas. Np. w epizodach przywrocimy dział TRENINGI i pod epizodami będą wrzucane posty treningowe lub linki do fabuły (jak komu wygodniej). Wtedy tu można zautomatyzować, bardziej dla adminów, że za LIKE gracz dostanie punkty.
Takie tam pomysły, propozycje.

Red and Khepri like this post

Sponsored content

Zmiana systemu oceniania Empty Re: Zmiana systemu oceniania

Powrót do góry
Similar topics
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach

Copyright ©️ 2012 - 2018 dbng.forumpl.net.
Dragon Ball and All Respective Names are Trademark of Bird Studio/Shueisha, Fuji TV and Akira Toriyama.
Theme by June & Reito