Dragon Ball New Generation Reborn

Share
Go down
avatar
Nihilius Imperius
Liczba postów : 179
Data rejestracji : 16/08/2018


Identification Number
Punkty Życia:
408/1000  (408/1000)
Punkty Pancerza:
0/0  (0/0)
Tokeny Ki: 1

Ki Blast a Uderzenie Ki

on Sob Wrz 01, 2018 12:36 pm
Witam. Zważywszy, że pisałem o tym z Vvien itd to doszedłem do wniosku, że warto zrobić coś, by ki blast, był chociaż bardziej przydatny jako czy to spam, czy technika inaczej użyta, a nie wymagała od tego np siły i energii która jest ważna. Dlatego pytam Was graczy o zdanie dodając też coś nowego, by zastąpić starą mechanikę Ki, czymś co będzie moim zdaniem miało znacznie więcej sensu na forum.

1. Ki Blast: (koszt 1TKI lub/i TE), cecha combo, obrażenia energia (Używane w Fazie Atak lub Fazie Obrony)
2. Uderzenie Ki/Cios Ki/Energetyczny Cios/Energetyczne Uderzenie/etc (koszt 1TS i 1TE) cecha combo/lub nie, obrażenia energia/lub coś związane z energią i siłą (Używane w Fazie Atak)

Czy Waszym zdaniem coś takiego miałoby więcej sensu, niż to, że by użyć ki blasta który jest podstawową techniką energetyczną którą prawie każdy potrafił(prawie, wiadomo o żołnierzach Friezy i zwyczajnych ludziach, ale ich nie bierzemy pod uwagę), niż np że ki blast używa też tokenu siły. Moim zdaniem poprawiłoby to nie tylko balans, ale i sens w mechanice. Jakie jest Wasze zdanie? Adminów i graczy. Moim zdaniem tylko to w mechanice nie ma sensu, ale traktuje cie to jako moje zdanie i opinie oraz pomysł, a nie narzekanie : ).

______________________


avatar
NPC.
Liczba postów : 2401
Data rejestracji : 29/05/2012

http://poke-life.net/pokemon.php?p=58946863&nakarm

Re: Ki Blast a Uderzenie Ki

on Nie Wrz 02, 2018 7:48 pm
Obecnie koszt Ki Blasta jest faktycznie bardzo duży:

Ki Blast: koszt 1TS i 1TE, cecha combo, obrażenia energia (Używane w Fazie Atak lub Fazie Obrony)

2 tokeny na posmyranie przeciwnika... Rzeczywiście proponowałabym ograniczyć to do 1 TE

Co do ciosu energetycznego - za 1 TE i 1 TS chciałabym coś bardziej zmyślnego niż po prostu cios.

______________________


avatar
Vvien
Liczba postów : 1233
Data rejestracji : 05/02/2016


Identification Number
Punkty Życia:
1510/1510  (1510/1510)
Punkty Pancerza:
0/0  (0/0)
Tokeny Ki: 1

Re: Ki Blast a Uderzenie Ki

on Pon Wrz 03, 2018 8:35 pm
Ki blast powstał z myślą o ludziach ceniących...czyste obrażenia bez mrugnięcia okiem. Szaleńców, berserkerów, wariatów kochających czystą dominacje w walce wiedząc, że każdy cios na nich może być ich ostatnim...bądź użytkowników energii, medytacji pragnących do swojej puli obrażeń dodać coś ekstra i jeszcze mieć z tego łatwy dostęp do TKI bez polegania na skutecznej, choć powolnej aurze.

Ki blast kosztuje 1TS i 1TE w związku z balansem oraz podkreśleniem, że spam dziesiątek, jak nie setek pocisków ki zżera nie tylko pokłady energii, ale i męczy fizycznie (bo to nie są ostrożnie przygotowane techniki ze zebraną mocą, gestykulacją i innymi metodami stabilizującymi ciało, jak i tworzącymi samą technikę), potrzeba odpowiednika innej formy obrażeń, niż fizyczne by wypełnić lukę. Danie w tym miejscu nieofensywnej cechy może sprawić, że sama siła straci na wartości, a większość będzie faworyzowała tworzenie postaci opartą o obronę, a niżeli atak. Również ki blast 3 poziom, jeśli lubisz tylko energie, a jeśli lubisz także siłę i pełnie obrażeń to ki blast 4 i 5 poziom są do twojej dyspozycji. Przyjmując, że będę musiała zamienić ki blasta na np. TE i TKI, to tak naprawdę jest to użycie TE, które nie daje ci TKI [nie możesz używać technik z tego]. Wolałam w designie iść, by właśnie ki blasty były szybką i pazerną metodą zdobywania TKI oraz zadawania obrażeń [bo to jedyna akcja zaawansowana pozwalająca na atakowanie po obronie].

Również ki blast to forma ataku, której celem ma służyć walka przeciwko użytkownikom zręczności tj. niwelacji. Są traktowane jako ataki energetyczne, więc trudno je zniwelować i osoby uważające, że to właśnie użytkownicy zręczności mogą stanowić największe zagrożenie dla nich, ki blast może okazać się dobrą alternatywą.

Warianty, jakie zaprezentowaliście:

*W przypadku dania ki blasta jako koszt 1 TKI, combo, może okazać się to zbyt faworyzujące dla użytkowników energii vs użytkownicy siły. Prawdopodobnie musiałabym zmniejszyć obrażenia z E do 0.5E. Konsekwencje są jednak dużo większe, potencjalnie wszystkie obecne[jeśli są] lub przyszłe techniki oparte o combo czekałby całkowity rework [Bo część z nich są stosunkowo tanie w kosztach TKI, ale ki blast byłby zazwyczaj bardziej opłacalny w większości przypadków] bądź mielibyśmy odwrotny efekt, tak naprawdę mało kto by używał ki blasta wtedy, choć wygląda to ok w zapisie.

*W przypadku dania ki blasta jako koszt 1 TE, combo jest to bardziej akceptowalne, ale wtedy to nie mam wyjścia, jak zmniejszyć obrażenia do 0.5E bo inaczej byłoby zbyt mocne lub zlikwidować cechę combo i dać to jako odpowiednik potężnego ciosu, tylko energetyczny i bez bonusu od innej statystyki? [1TE za E obrażeń]. Oczywiście to by mogło zachwiać mocno system obrażeń, choć dałoby pewne alternatywy. Również wtedy musiałabym zmienić aurę bo kosztuje właśnie 1 TE [nie chce upychać za wiele akcji pod tą samą statystykę, zwłaszcza, jeśli to będzie akcja podstawowa, a nie zaawansowana]. Mogłabym wtedy aurę wcisnąć jako TS + TE o nowych właściwościach?[podobnych do obecnych, ale z jakiś potencjalnym buffem]. Usprawiedliwione to by było tym, że sięga postać nie tylko wgłąb własnych pokładów energii, ale i pokładów sił witalnych.

*Nie zgodzę się ze twierdzeniem, że 2 tokeny są za posmyranie przeciwnika. Bijesz za energie [zakładając, że gracz ma i tak sporą energie, inaczej tego by gracz nie używał] vs przeciwnicy co mają równą tobie wytrzymałość to na turę zdejmujesz 1/10 do 1/5 punktów życia przeciwnika przy trafieniu. Bagatele za combo przy przeciwniku bez obrony ubijesz go w 3-4 tury z niewielkimi trudnościami. Pamiętaj, że benefitem nie są wyłącznie obrażenia, a +2TKI za użycie tych tokenów w jednej fazie. Pozwala to ci albo zaspamować przeciwnika atakami, co bez obrony z jego strony zginie w 3 tury albo uzbierać znaczną ilość tokenów by zrobić ruch typu technika ogłuszająca/paraliżująca itp + combo "Shock Dome Attack" albo inne alternatywy. Co prawda jedną z boleści jest, że obrażenia wszystkich technik zostały dość mocno znerfione [wtedy scenariusze 3-4 tury to mogła być codzienność w walce, nerf sprawił, że średnio walka powinna trwać od 5 do 7 tur przy znośnych buildach, na chwilę obecną]

Inne konsekwencje:
*Możliwa przeróbka lub całkowita zmiana umiejętności kontrola ki
*Balans mógłby pójść w dobrą, ale niestety również i złą stronę. Spora szansa na drastyczne osłabienie siły(Tak, siły, nie energii) i wzmocnienie użytkowników zręczności (potencjalny brak najlepszej kontry poza technikami) oraz wszelkich użytkowników ceniących wysoką obronę.
*Dużo pracy na coś, na co już włożono ogromną pracę.

Jako, że nie spędzę całego wieczoru na rozpisywanie różności. Jeśli, faktycznie macie rozwiązanie, które może usprawnić mechanikę jestem otwarta. Jednak podstawowym argumentem jest dla mnie trzy kwestie:
1) Czy zmiana będzie efektowna w praktyce
2) Czy zmiana nie będzie negatywnie wpływać na balans rozgrywki
3) Czy nie będzie nakładu pracy tj. przerostem pracy nad "korzyścią".

Stosuje się do logiki gier, nie zamierzam się z tą mechaniką bawić w super realizm, bo sam świat nawet nie nadaje się do stworzenia mechaniki idealnie wyjaśnionej w sposób logiczny (Co więcej tworzenie, jak największej ilości logicznych rozwiązań dla gier to jedna ze zmor...dlaczego niektóre gry nie są tak dobre, jak być powinny, to moja personalna opinia akurat). W rozmowach zauważyłam, że głównym problemem jest jakoby koszt Tokenów Siły nie pasował, a na drugim miejscu znajduje się kwestionowanie jakoby ki blast jest zbyt słaby bądź nie warty użytkowania. Zapraszam potencjalnie na arenę, mogę stworzyć parę buildów opartych o ki blasty i sprawdzić "raz jeszcze", czy faktycznie ki blasty są tak słabe w przypadku drugiego argumentu.

______________________

Know your place:


Know your place! Again!:


avatar
Nihilius Imperius
Liczba postów : 179
Data rejestracji : 16/08/2018


Identification Number
Punkty Życia:
408/1000  (408/1000)
Punkty Pancerza:
0/0  (0/0)
Tokeny Ki: 1

Re: Ki Blast a Uderzenie Ki

on Nie Wrz 16, 2018 1:47 am
Zmieniam zdanie. Faktycznie pod dany build jest to dobre na ostatnim poziomie only głównie. Ale i tak można by coś było dodać za sam TE jako atak (Aury nie liczymy bo wiadomo), ale to tylko taka moja opinia.

______________________


Sponsored content

Re: Ki Blast a Uderzenie Ki

Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach

Copyright ©️ 2012 - 2018 dbng.forumpl.net.
Dragon Ball and All Respective Names are Trademark of Bird Studio/Shueisha, Fuji TV and Akira Toriyama.
Theme by June & Reito