Dragon Ball New Generation Reborn


Dragon Ball New Generation ©

 
IndeksGalleryFAQRejestracjaZaloguj
Menu

Share | 
 

 Powrót Starych graczy

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Al
Esper Admin
Esper Admin
avatar

Liczba postów : 1310
Data rejestracji : 28/05/2012


SCOUTER
HP:
225/225  (225/225)
Ki:
75/75  (75/75)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Powrót Starych graczy   Czw Wrz 07, 2017 8:55 pm

Witam serdecznie wszystkich. Chciałbym się zwrócić do naszej skromnej społeczności graczy NG, na temat powrotu graczy.

Zważywszy na to iż była to zawsze niepisana zasada, przez co doszło niedawno do drobnych komplikacji chcielibyśmy jasno usystematyzować ten system i umieścić go jako nieodzowny element Regulaminu.

Przede wszystkim istnieją 3 sytuacje gdzie gracz chciałby wrócić do gry i oto one:

1.Gracz cały czas gra, ale chce zmienić postać

2.Gracz powraca po nieobecności (utrata koloru) ale tą samą postacią

3. Gracz powraca po nieobecności (utrata koloru) ale inną postacią


Na razie przedstawię kilka propozycji:

1. W tym wypadku chyba nikt nie będzie miał problemu z przycięciem jego cech o 50% i usunięciem wszystkich technik rasowych (w zamian za to dostaje punkty za te techniki)

2. Tutaj również proponuję cięcie 50% cech, ponieważ gra tą samą postacią tylko jej długo nie było i osłabłą, ewentualnie utratę niektórych technik

3. W tym przypadku no zmiana jest dość duża i każdy powie zaczyna od nowa. A co sądzicie by po prostu dostała tylko symboliczne 10% sumy punktów jego cech? I nic poza tym?


Wypowiadajcie się śmiało i przedstawcie swoje sugestie, pomysły na punkty, kwestia jest istotna i będziemy wdzięczni.

Pozdrawiam

______________________

- 1 szy wynik o lol xD (z wybranymi pierwszymi preferencjami)

- 2 gi wynik nie dziwi mnie (z wybranymi alternatywnymi preferencjami które lubię, bo musiałem wybrać niestety 1 z dwóch :/)



Ach, to utrzymywanie porządku na czacie :3:
 
Powrót do góry Go down
Soma
Moderator
Moderator
avatar

Liczba postów : 265
Data rejestracji : 26/03/2014


SCOUTER
HP:
1185/1185  (1185/1185)
Ki:
1185/1185  (1185/1185)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Powrót Starych graczy   Czw Wrz 07, 2017 9:25 pm

1. Propozycja brzmi dobrze, graczowi oddaje się ekwiwalent za znane tehcniki rasowe, własne i specjalne w postaci pkt, a zostają Wspólne. Pytanie tylko, w którym momencie oddaje się mu pkt za tehcniki, po podzieleniu sumy pkt na pół, czyli np Staszek ma 1000 pkt, dzielimy je na 2, czyli zostaje mu 500 i w tym momencie dostaje pkt za tehcniki, których nie moze przenieść na nową psotać? Czy jednak do tych 1000 najpierw dodajemy te pkt i dopiero wtedy dzielimy juz całość na pół?

2. Tutaj mam zgrzyt bo to troszkę tak jakby ktoś, kto już raz odszedł z forum, albo co najczęściej się zdarza, nie pojawiał się na nim od dłuższego czasu bez słowa, dostawał mniejszą karę niż osoba czynnie grająca tylko chcąca zmienić postać...

@Al napisał:
ewentualnie utratę niektórych technik

Na jakiej zasadzie?

3. Niby spoko, ale po dłuższym zastanowieniu to te 10% to jakoś strasznie mało się wydaje... Z drugiej strony, oryginalnie jestem za rozwiązaniem "nowa postać=nowy start", więc sam nie wiem. Moze ktoś bedize miał lepszy pomysł



BTW

A co z przemianami?
Powrót do góry Go down
Rota

avatar

Liczba postów : 196
Data rejestracji : 16/10/2015

Skąd : Wielki Świat

SCOUTER
HP:
120/120  (120/120)
Ki:
90/90  (90/90)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Powrót Starych graczy   Czw Wrz 07, 2017 10:16 pm

Dla mnie, to to w ogóle jest jakieś z kosmosu wzięte.

Jak przyszłam pierwszy raz na NG, usłyszałam o takim rozwiązaniu to mnie to zaskoczyło, bo pierwszy raz się z czymś takim spotkałam. Na żadnym forum, nie spotkałam się z tym, żeby Graczowi ucinać statystyki z powodu dłuższej nieobecności. Przeważnie powtarza się utrata kolorku, a niekiedy cóż kasacja konta, czego nie popieram w zupełności.

Z jednej strony, rozumiem, że to zabieg mający na celu zatrzymanie Gracza na forum, ale z drugiej strony jest dość niesprawiedliwy. Już tłumacze dlaczego:
Mamy dwóch Graczy, obaj w tym samym czasie znikają, nie powiedzą nic. Obaj wracają, mniej więcej po roku, w tym samym czasie. Okazuje się, okazuje się, że Gracz Y miał wypadek i wylądował w szpitalu, dochodzi do tego rehabilitacja, więc zanim wrócił minęło trochę czasu. Natomiast Gracz X zniknął, bo mu się nie chciało grać, a grał gdzieś na innym forum.
Obaj wracają tymi samymi postaciami i teraz tak, ich postacie się nie rozwijały, bo ich nie było, więc są i tak do tyłu, ale w momencie kiedy przychodzi ucinanie statystyk robi się problem. Czemu? Dlatego, że ten Gracz Y nie z własnej winy wylądował w szpitalu, nie mógł grać, a zostaje w taki sposób ukarany i traktowany na równi z kimś, kto po prostu olał forum. Wtedy taki Gracz, ma prawo ubiegać się o jakieś bonusy i będzie miał rację, bo czemu ma być traktowany na równi z kimś, kto olewa forum, a nagle mu się przypomniało i wraca?

Poza tym, to może być przeszkodą, czemu Gracze nie chcą przychodzić na forum. Ludzie nie lubią, jak się im coś narzuca, bo niestety utrata statystyk zmusza niejako Gracza do pozostania na forum i potem musi wybierać między forum a innymi rzeczami, gdzie cóż na ogół kończy się to tym, że Gracz wybiera rzecz ważniejszą i nie zamierza wracać na forum, na którym niejako jest zmuszany do siedzenia. To jest bardzo złe, dlatego wiele for zwierzęcych głównie, które stosował podobne rzeczy, w tym dochodził nawet głód, gdzie jak spadał do zera postać umierała, to fora szybko padały.

Gracze przychodzą na forum, żeby Gracz i dobrze się bawić, ale nie wolno zapominać, że są ludźmi, którzy poza forum mają swoje życie. Oni muszą mieć gdzie przyjść, żeby zapomnieć o rzeczywistości oderwać się od niej, a nie zamartwiać się, że jak ich dłużej nie będzie to coś stracą.

Postawcie się na miejscu każdej ze stron, a zrozumiecie, że taki pomysł jest bardzo kiepskim rozwiązaniem na forum. Zadajcie sobie pytania, które mogą paść ze strony Graczy, bo na forum, głównie maja dobrze czuć się Gracze, bo bez Graczy nie ma forum.

Ktoś chce wrócić na forum, nie ma sprawy. Nie zabierajcie mu statystyk, ale wszystko, co wydarzyło się na forumowej fabule musi nadrobić, na sesjach z GMG lub MG, czy do innych Graczy. Taki Gracz, już jest w tyle, za innymi, bo ominęły go sesje treningowe, eventy, misje i inne rzeczy, za które mógł dostać punkty. Zatem, po co jeszcze bardziej karać Gracza za nieobecność? Sam sobie zaszkodzi, jak oleje forum i będzie mógł mieć pretensje do siebie. A prawdziwy Gracz szybko nadrobi zaległości i tym sposobem zrobi się samoistna selekcja dobrych Graczy i tych złych i co najważniejsze, wiernych forum.

Kwestia przenoszenia statystyk ze starej postaci: absolutnie nie. Nowa postać to nowa postać, nowy początek. Problem tego typu, zaczęto rozwiązywać, dając Graczom możliwość tworzenia multikont (na ogół jest to jedno dodatkowe konto, nie patrzę tutaj na SL, gdzie tam multikont można mieć od cholery). To bardzo skuteczne rozwiązanie, bo sama je testowałam.
Czasami jest tak, że ktoś traci ochotę na grę i musi zagrać czymś nowym. Wtedy tworzy sobie postać od zera, a drugą ma w zanadrzu. Fabularnie zawsze można o jakoś wyjaśnić. Często jest tak, że jak Gracz bujnie nową fabułę, to powróci do starej postaci i tym sposobem macie Gracza, który nie dość, że rozwija postacie, każdą na swój sposób, to jeszcze urozmaica forum, bo każda postać to inna przygoda.
I co najważniejsze, Gracze nim rejestrują się na forum, zawsze czytają sesję. Ja też tak robię. Dlatego, jak widzą inną nazwę użytkownika, a w postach jest inna to zaczynają się zastanawiać, co to w ogóle jest i to również zniechęca potencjalnych Graczy. Nie ma, jak już na amen rezygnujesz z postaci, to robisz nowe konto i zaczynasz od zera. To w pewien sposób prowokuje Graczy do dbania o swoją postać, stara się o to, by jej nie stracić. Acz są przypadki, które postacie porzucają, ale to wtedy nie Wasz problem, a Tych Graczy.

Moja sugestia:
-Wywalić ten cały powrót, Gracz wraca, to wraca, ale trzeba pamiętać, że wszystkiego, co ominęło jego postać, ma się dowiedzieć na fabule,
-Jedna postać=jedno konto, druga postać=drugie konto, na więcej kont zgoda Administracji, po półrocznej obecności Gracza na forum i zaznajomieniu się bardzo dobrze z Uniwersum.
-Ktoś odchodzi na amen, postać trafia do nieaktywnych/martwych i nie ma powrotu, robi nową postać i zaczyna jako Nowy Gracz, na równi z innymi,
-Żadne przenoszenie statystyk ze starej postaci na nową, to samo techniki czy przemiany, nowa postać= czysta kartka, bo to nie w porządku wobec Świeżaków, bo nikogo nie obchodzi ile ktoś grał na forum, chodzi o sam fakt, że ma mimo wszystko lepiej, na start, a to również zniechęca Graczy do gry na forum, bo Gracze nie lubią być traktowani gorzej (stąd potem biorą się plotki na temat forum, że tylko wybrani mają lepiej, że kółko adoracji jest na forum x czy y).

Al, chciałeś znać moje zdanie, więc proszę bardzo, teraz je znasz Wink
Powrót do góry Go down
Xanas

avatar

Liczba postów : 559
Data rejestracji : 31/10/2012


SCOUTER
HP:
50115/74790  (50115/74790)
Ki:
44017/120060  (44017/120060)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Powrót Starych graczy   Pią Wrz 08, 2017 10:11 am

Ja się nie rozpisuję,
jak gracz wraca i chce grać swoja postacia to 50% stat i już. Jak nowa postać to od zera i tyle. Ewentualnie można mu dać DO 5k PL (np na podstawie historii) na start jako wisienkę na torcie, ale nie więcej.
Powrót do góry Go down
Vvien

avatar

Liczba postów : 480
Data rejestracji : 05/02/2016


SCOUTER
HP:
450/450  (450/450)
Ki:
75/75  (75/75)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Powrót Starych graczy   Pią Wrz 08, 2017 3:53 pm

Rozpiszę to mam nadzieje krótko:

System redukcji statystyk i łatwiejszego startu dla graczy zmieniających postać jest znany od ponad 10 lat i był, i będzie skuteczny wbrew tego co piszesz Xalanth. Wymieniasz przypadki dziwne, gdy mechanika jest banalnie prosta.

1) Gracz chce po prostu zmienić postać, nie może w takim razie liczyć na to, że zacznie nową postać ze wszystkim co posiada postać poprzednia. Jednakże, w związku z jego poświęconym czasem na wspólną zabawę, ma "niewiele" łatwiejszy start by się móc zasymilować z nową postacią.

2) Przypadek kiedy gracz traci kolor jest w momencie, gdy gracz:
-Jest nieobecny przez bardzo długi okres czasu (do kilku miesięcy) bez konkretnej przyczyny
-Gdy sam zrezygnuje (Odszedł z forum, zadeklarował odejście)

Nie dotyczy więc on sytuacji kiedy:
-Gracz wylądował w szpitalu (Co za bzdura, że ktokolwiek karze za coś takiego, jak jakikolwiek admin to czyni, to nie rozumie swojej roli) lub miał inną bardzo poważną przyczynę uniemożliwiającą kontynuowanie zabawy - (np. kiepska sytuacja finansowa i konieczność pracy 14h+ dziennie). Absolutnie na samą myśl, że ktoś piszę o tym, że takie osoby są z takiej przyczyny karane, aż mi się krew burzy.

Przykłady związane z systemem głodu na zwierzęcych forach to przykłady złej mechaniki, która na dodatek nie ma nic wspólnego z obecnym tutaj tematem. Jest to kiepski argument. O tuż, jeśli zakładasz grę opartą o czas realny dla pbf, to tym samym skazujesz ją na klęskę bo pbf jest dla graczy, którzy to właśnie mają ograniczony czas, a chcą się nadal cieszyć sesjami SL, bądź RPG (zależnie od gry).
My skupiamy się na ludziach którzy: Zrezygnowali z własnej woli, ludzi olewających rozgrywkę, ludzi pragnących zacząć zabawę nową postacią. Nie ma na to konkretnej zasady, tutaj potrzeba dozy rozsądku, a my możemy zapisać jedynie przykładowe sytuacje by człowiek mógł to sobie wyobrazić.

Podsumowując, jako iż chciałam wyrazić swoją opinię:

Mamy dwie opcje:
1)Typowa rpg: Tą którą najbardziej popieram: Tak naprawdę nie bawić się w bonusy dla następnych postaci gracza, wszystko zaczyna się od zera. Bez wyjątku co jest przyczyną w oczywistym przypadku, gdy gracz:
-Porzuci postać (za porzucenie uznaje się także rezygnacje z gry na forum)
-Straci kolor (Długa nieobecność bez słowa, która potem jest niewyjaśniona / ban)

Gracz ma prawo zawiesić sesje postaci i powrócić do niej, jeśli to osobiście zadeklaruje. Jednakże ten okres nie może być zbyt długi [do roku?]. Wtedy po powrocie może reaktywować postać i kontynuować nią grę bez kar lub porzucić ją i zacząć od zera. Gracz ma obowiązek krótko rozpisać w karcie postaci, co postać uczyniła w czasie nieobecności, a następnie jest tworzona nowa sesja (Stara przygoda przepada dla tej postaci i nie może do niej wrócić).

2)Łagodniejszy wariant: Tą którą tak naprawdę nie popieram, ale nie jest złą: Gracz zaczyna mając 10 % punktów rozdanych dla następnej postaci z tej poprzedniej (Stara przepada), nie dostaje żadnych technik poza startową, nie dostaje przemiany. Bez wyjątku co jest przyczyną w oczywistym przypadku, gdy gracz:
-Porzuci postać (za porzucenie uznaje się także rezygnacje z gry na forum)
-Straci kolor. (Długa nieobecność bez słowa, która potem jest niewyjaśniona / ban)

Rozwiązania dodatkowe, cele i problemy:

Jeśli np. zainteresuje was pierwszy wariant zaczynania od zera, musimy tak zmodyfikować mechanikę by "gracze mieli większą umieralność", ale "gracze mieli też mniejszy okres czasu na rozwinięcie postaci do przyzwoitego pułapu(Obecnie na DBNG jest to okres około 2.5 roku co jest zdecydowanie zbyt długi)". Gracz właśnie troszczy się o postać starając się rozwijać, przeżywać przygody i przetrwać. Jak umrze ma opcje albo porzuci i zaczyna od zera, albo rozpoczyna sesje w zaświatach z misją powrotu do świata żywych (Porażka oznacza utratę postaci definitywnie).
Jeśli jęczysz, że straciłeś postać bo nie dałeś rady w sesji, możesz winić tylko siebie i odrobinę pecha. Witamy w świecie rpg gdzie śmierć czeka na każdym rogu ulicy, zwłaszcza kiedy motywem dominującym jest nawalanie do siebie wiązkami ki mogącymi rozwalać planety.

Jeśli np. zainteresuje was drugi wariant zaczynania od zera, nie musimy tak naprawdę wiele zmieniać. Co nie znaczy, że to jest wybitnie dobre rozwiązanie, jest ono w porządku. Gracz nie czuje się pokrzywdzony, że traci wszystko, jednakże buduje to pewną formę luzactwa. O tuż im łatwiejszy powrót i mniejsza strata, tym gracz co raz mniej martwi się takimi kwestiami, jak zgon postaci, przestrzeganie zasad, etc. Ot nie czuje się w szachu, a więc jego sesje mogą po pewnym czasie być co raz gorsze jakościowo, może także czasami bagatelizować niektóre zasady regulaminowe bądź mechaniczne i bardziej ryzykować podejmując działania, które mogą się okazać po prostu głupie.

Kwestia jest, by albo znaleźć dogodne rozwiązanie albo w końcu wybrać ostateczne i na tym się skupić. Tak naprawdę wolałabym jednak pierwszy wariant. Większa umieralność, ale większy rozwój. Także nie byłoby konfliktów innych, niż lamerstwo osoby, której nie podoba się, że przysłowiowo dała ciała. W innych przypadkach gracz zawsze będzie chciał coś utargować albo spróbuje odnaleźć jakiegoś rodzaju lukę w zasadach.


PS. Sporo przykładów dotyczy kwestii "charakteru" samego gracza, a więc nie dotyczy on ogólnej generalizacji do pojęcia gracz.



PS2. Multikonta niszczą graczy, to jest bomba zegarowa, która na pierwszy raz wydaje się skuteczna. Jednakże nie nadaje się ona do rpg ze względu na parę przyczyn.
-Bardzo komplikuje kwestie fabularne.
-Bardzo komplikuje kwestie społecznościowe na forum.
-Gracz mając dwie postacie poświęca więcej czasu na forum (To nie jest dobre, potem okazuje się, że gracz szybciej się wypala, ma większy natłok spraw prywatnych i ostatecznie jak zrezygnuje, to nie z grania jedną, a dwoma postaciami. To efekt domina, wydaje się fajnie, mogę grać większą ilością postaci...ale pbf jako rozgrywka może być tak samo uzależniająca i przystworzyć problemów, jak inna gra. Ostatecznym rozwiązaniem jest najczęściej zerwanie z czymś, czyli rezygnacja z forum na brak czasu. Bo za dużo czasu w to było już włożone).
-Bardzo komplikuje zasady mechaniczne.
-Bardzo komplikuje prowadzenie sesji MG.
-Daje predyspozycje do "większego" łajdactwa, bo tak naprawdę wszyscy MG, admini mają dwa razy więcej roboty i jest większe ryzyko, że wyjdzie luka w mechanice tudzież między postaciami.
Powrót do góry Go down
Soma
Moderator
Moderator
avatar

Liczba postów : 265
Data rejestracji : 26/03/2014


SCOUTER
HP:
1185/1185  (1185/1185)
Ki:
1185/1185  (1185/1185)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Powrót Starych graczy   Pią Wrz 08, 2017 4:06 pm

Do tego co napisała Vvien, dodam jeszcze tytułowe Smocze Kule i Zaświaty. Śmierć nie oznacza końca rozgrywki postacią, no chyba, że nie ma ona najmniejszej możliwości fabularnej na życzenie wskrzeszenia (brak innych graczy chętnych znaleźć kule).

Tak jak napisałem, ja osobiście byłbym za tym, ze nowa postać to początek od zera, ale w przypadku jeżeli gracz jest aktywny i chce po prostu zmienić postać to hmmm drugie konto mogłoby być jakimś rozwiązaniem (chociaż jakakolwiek forma multikont mnie odrzuca), ale tylko po spełnieniu jakichś wymagań, jak chociazby wspomniane przez Rotę 1,5 roku aktywnej gry. Byłbym jednak był skłonny takiemu graczowi dać jakiś bonus na start w postaci drugiej techniki czy coś. Problem jest tylko taki, że co z takimi graczami, którzy będą zmieniać postać co parę miesięcy? Bo takie coś też jest problematyczne, jakiś mg poświęca swój czas i zasoby kreatywności zeby dostosować fabułę pod konkretna postać, a ty nagle ktoś mówi "znudził mi się ten chang, chcę teraz grać ziemniakiem", a za pare miechów znowu zmiana itd. Ja by się wkurzył trochę...
Powrót do góry Go down
Vvien

avatar

Liczba postów : 480
Data rejestracji : 05/02/2016


SCOUTER
HP:
450/450  (450/450)
Ki:
75/75  (75/75)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Powrót Starych graczy   Pią Wrz 08, 2017 4:12 pm

Odbieranie ludziom szansy by zmienić postać jest złe, ale Soma przytoczył słuszny problem, że istnieją osoby, które potrafią to nadużywać. Osobiście wyczerpałam swój limit, ale trzeba będzie pomyśleć nad jakąś formą rozwiązania.
Powrót do góry Go down
Rota

avatar

Liczba postów : 196
Data rejestracji : 16/10/2015

Skąd : Wielki Świat

SCOUTER
HP:
120/120  (120/120)
Ki:
90/90  (90/90)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Powrót Starych graczy   Pią Wrz 08, 2017 4:12 pm

Jesteście jedynym forum, na którym gram i taki system istnieje, a skoro na większości for go nie ma, to znaczy, że nie jest tak dobry jak mówisz. Chyba, że o czymś nie wiem.

Nadal to jest pewnego rodzaju faworyzacja Starych Graczy, bo mają łatwiej, mają lepszy start i zaczynają za pół darmo. Takie coś, jak już to powinny mieć osoby zasłużone na forum, a nie bo sobie pograły tyle i tyle czasu. Wiele jest takich osób, a połowa z nich po prostu przychodzi pograć, odpocząć, to wszystko i mało patrzy na to, ile spędza czasu pisząc sesję-przychodzą by pograć.

Cóż, jak pierwszy raz miałam wrócić, po nieobecności, bo popsuł mi się komputer, o czym trąbiłam i dawałam znać w nieobecnościach, a potem sprawy na realu się pokomplikowały, to mimo tego i tak straciłam kolorek, a w zamian za powrót miałam mieć obcięte staty. Kogoś to obchodziło? Nie. Byłam traktowana jak inni, co wracają bo nikogo to nie obchodziło, nie było mnie, wtedy prawie pół roku, to pisze posta, odzyskuję kolorek, ale też tracę o połowę staty.

To chyba mało wiesz o charakterach Graczy, bo jak Ci się trafi skrajny przypadek, to wtedy będziesz płakać, zgrzytać zębami, że przylazł Gracz awanturnik i w sumie będzie słusznie się awanturować, że Starsi Gracze mają lepiej.

Soma to wystarczy ustalić odpowiednie zasady. Na wielu forach, jest w regulaminie zapisek, mówiący, że Gracz musi dbać o wszystkie multikonta aktywnie, maksymalnie dwa konta, a kolejne dopiero, po np. pół roku spędzonym na forum i musi być zgoda Administracji. Tyle, problem rozwiązany. A jak ktoś bez zgody Administracji, zrobi dodatkowe konto to kasacja i tyle.

Za bardzo się skupiacie na tym, by Starsi Gracze mieli jakieś profity, bo wracają. Złe podejście, skupcie się na tym, aby przyszli Gracze Was nie oceniali z góry, bo większość Nowych Graczy, nie wie, co rozgrywał i ile w przeszłości Gracz, który wraca. Liczy się to, co aktualnie się dzieje, co aktualnie robi. (dobry przykład jak dowiedziałam się od Ala ile Raz zrobił dla forum, bo o wielu rzeczach nie wiedziałam i założyłam z góry).
Powrót do góry Go down
Vvien

avatar

Liczba postów : 480
Data rejestracji : 05/02/2016


SCOUTER
HP:
450/450  (450/450)
Ki:
75/75  (75/75)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Powrót Starych graczy   Pią Wrz 08, 2017 4:21 pm

Xalanth twój przypadek był jednak ciut wątpliwy, ale w każdym razie było więcej przyczyn, niż tylko co wymieniłaś. Także awanturowanie się dotyczyło kwestii straty postaci, nie kwestii o której teraz wspomniałaś to inny przypadek i także należy go traktować inaczej.

Mogę zgodzić się z tym, że bardziej powinniśmy się skupić na nowych graczach, dlatego właśnie wychodzę z pierwszą opcją mimo wszystko i stąd przedstawiłam swoje za i przeciw dla obydwu przypadków w dużym skrócie.

Inne fora nie korzystają z pewnych rozwiązań z prostego powodu, bo przystosowują rozgrywkę pod inne standardy. Często współczesne fora się charakteryzują tym, że jakość kuleje, a liczy się ilość. Jakość to bardzo pożądana kwestia, ale czasami to właśnie multikonta przyczyniły się do upadku niektórych for. To sztuczne pompowanie forum poprzez zwiększenie liczby postaci, mając nadal tyle samo graczy. Będzie ono wyglądało bardziej aktywne, ale od środka jest to ogromny mętlik i bałagan. Zwłaszcza, jeśli skupiamy się na kwestii gracz/admin/mg, a nie tylko gracz. Chciałabyś prowadzić dwukrotną ilość postaci i dwukrotną ilość oddzielnych sesji [Bo to jest podstawowy warunek multikont często, że postacie między sobą nie mogą mieć nigdy interakcji by nie doszło do oszustwa]. To dwa razy więcej roboty gdzie korzyścią jest tylko to, że forum wizualnie wygląda trochę bardziej aktywne. To z czasem ludzi zniechęci, niektórzy już się o tym przekonują, na innych może nigdy nie przyjść pora.
Ogólnie multikonto to iluzja, daje więcej problemów, niż korzyści dlatego nie popieram tej kwestii. Mogłabym ostatecznie przytaknąć na sytuacje, że po bardzo długiej aktywności na forum gracz ma możliwość stworzenia drugiej postaci. Jednakże niezależnie od sytuacji, to nadal będzie stanowić większy problem, niżeli pożytek.
Powrót do góry Go down
Vulfila
Nashi
Nashi
avatar

Liczba postów : 567
Data rejestracji : 23/07/2013

Skąd : Kraków

SCOUTER
HP:
3840/3840  (3840/3840)
Ki:
6180/6180  (6180/6180)
HP Pancerza:
1100/1100  (1100/1100)

PisanieTemat: Re: Powrót Starych graczy   Pią Wrz 08, 2017 9:49 pm

Uff, wreszcie mam chwilkę czasu, by wypowiedzieć się w temacie.

Tak jak przedmówcy uważam, że bez względu na przyczynę/sytuację/motywację, tworząc nową postać powinno się tworzyć ją od podstaw bez żadnych bonusów ze starej postaci, ponieważ jest to nie fair w stosunku do nowych graczy. Jak by na to nie patrzeć, procentowa ilość punktów jest niesprawiedliwa, bo żeby je zdobyć trzeba wbrew pozorom trochę czasu i zaangażowania. Poza tym, co to za start od nowa?

No i jest to pewien objaw kolesiostwa, o czym pisała Rota. Bo przychodzi ktoś stary, kogo się lubiło itd. No to dajemy mu na start nowej postaci bonusik.

Odnośnie obcinania statów o 50%. Nie rozdzielałabym graczy pod względem powodu, dlatego odeszli, ponieważ trudno jest to sprawdzić i znów może być tak, że jak kogoś lubiliśmy, to mu nie obcinamy punktów, a jak ktoś był uciążliwy to go karamy obcięciem statów. Objaw kolesiostwa. Zasada powinna być jasno powiedziana - jeśli ktoś stracił kolor, no to wtedy ma obcięte staty o 50% i bez wyjątków. Pamiętajmy, że kolor traci się (zdaje się) po okresie dłuższym niż pół roku. W tym czasie gracz, któremu zależy, może napisać w nieobecnościach i wtedy nikt mu nie będzie koloru likwidował w przypadku takim, jak pobyt w szpitalu. Nie rozważam tu ekstremalnych przypadków pobytów w szpitalu przez dłużej niż pół roku, to się za rzadko zdarza, by to brać pod uwagę.

Niemniej zgadzam się też z Rotą, co to obcięcia punktów. Uważam, że obcięcie statów to jest dość radyalne, tym bardziej, że postać nie rozwijała się pod nieobecność. Generalnie nie do końca wiem, czemu ten zabieg ma służyć. Mnie na przykład tylko to wkurzyło, że mi się jeszcze staty obcina i to o 50%! I podejrzewam, że wiele osób ten zabieg skutecznie zniechęca do powrotu. Czemu więc to wprowadzono?

Co do multikont - jak wspominała koleżanka wyżej, na dzisiejszą sytuację forum może to być ryzykowne posunięcie, ponieważ może przeładować MG i wypalić graczy. Poza tym postaci grane przez jednego gracza nie mogą spotkać się na jednej sesji. Na dzisiejszą liczbę graczy to byłoby uciążliwe lub trudne.

Odnośnie propozycji ze zwiększeniem umieralności - jest to ciekawa propozycja. Sprawiłaby bez wątpienia, że sesje stałyby się realistyczniejsze. Gracz nie pozwoli sobie na bezsensowną brawurę i będzie chętniej rozwijał postać, by była ona trudniejsza do zabicia. Ale takie zmiany nie mogą być podjęte w oderwaniu od generalnych zmian w mechanice. O tym będziemy koniecznie rozmawiać na jednym ze spotkań. Postaramy się wszystkie tematy dot. mechaniki rozbić na kilka pomniejszych sesji, na których ustalimy każdy detal systemu, by go dobrze wyważyć. Na dzień dzisiejszy jednak proponowałabym poprzestać na tym, że nowa postać nie otrzymuje punktów ze starej. I prosiłabym o jakieś deklaracje gotowości do kolejnego spotkania Smile

______________________

Zabawne, jak łatwo można zniewolić mężczyznę, jeśli wie, jak to się robi.
Rota


Vulfi przyszła Imperatorowa

Rogata Vulfila:
Powrót do góry Go down
Soma
Moderator
Moderator
avatar

Liczba postów : 265
Data rejestracji : 26/03/2014


SCOUTER
HP:
1185/1185  (1185/1185)
Ki:
1185/1185  (1185/1185)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Powrót Starych graczy   Sob Wrz 09, 2017 3:50 am

To tak krótko ode mnie, bo mam wrażenie, ze większosć wypowiadających się nie wzięła pod uwagę jednej sytuacji. Skoro tak bardzo chcecie żebyśmy siępostawili w roli gracza to ok... Co ma p[omysleć gracz, który jest od momentu akceptacji jego kp przez cały czas, stara się, gra, rozwija postać i nagle jego kolega/koleżanka po np 5 miesięcznej nieobecności wraca do gry i jest traktowany tak samo jak on. Czyli ktoś naprawdę poswięca kupę czaasu żeby mieć fajną zabawę, być w porządku wobec inncyh i nagle jest traktowany tak samo jak ktoś kto ma wyjebane, nawet nie poswięcił 3 minut na post rezygnacyjny czy coś? Bo w większosci przypadkó o takiej sytuacji mówimy... To jest fair wobec graczy? Zastanowił się ktoś z was nad tym? Bo mam wrazenie, ze jak w oóle nie bedize zadnej reakcji an takie achowanie to równie dobrze możemy uznać, że gr ana forum jest umowna do teog stopnia, z ejedna osoba odpisuje codziennie, a inna co 17 mieisęcy, co wy na to?

Zastanówcie się nad tym, bo mam wrażenie że takich graczy jak opisałem wyzej (grajacych i nie olewajacych) jest więcej.

P.S. Przepraszam za błędy, piszę na szybko i po imprezie.


Szybkie wyjaśnienie mojego zapytania, bo ponoć post jest nie do końca zrozumiały a pisać nowego mi sienie chce. Dlaczego kogoś kto wraca do gry, nie dał znać, zniknął, mam nie karać i traktować tak samo jak regularnego gracza, który gra, zależy mu, nie olewa, stara się itd??? Bo to obicnanie statów an pół wydaje mi się z tego włąsnie się wzięło, żeby ukarać olewaczy, a że tak jak postulujecie powinno sięnie stosować kolesiostwa, to włąsnie każdy niezależnie od okoliczności miał te staty obcinane. Serio co cię tak Vulfi zdenerwowało, bo ja np przez parę miechów się zastanawiałem czy wejdziesz na forum czy nie? Niestety poinformować o tym, że ni wejdizesz nie raczyłaś, wiec ponownie, dlaczego mam miałbym cię traktować podczas powrotu jak gracza, który nie stwarza takich problemów?
Powrót do góry Go down
Vvien

avatar

Liczba postów : 480
Data rejestracji : 05/02/2016


SCOUTER
HP:
450/450  (450/450)
Ki:
75/75  (75/75)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Powrót Starych graczy   Sob Wrz 09, 2017 7:02 am

No tutaj Soma przytoczył dobre punkty, dlatego argument, że to kolesiostwo jest wyjątkowo słaby...i wręcz mało istotny. Bo nie może to być kolesiostwem jeśli "wszyscy" mają do tego dostęp i tą samą racje bytu. Gracz poświęcił na grę mnóstwo czasu i wraca z pustymi rękoma. Stąd dlatego dyskutujemy i rozważamy też inną opcje, niż zaczęcie od razu od zera. samo obcinanie statów faktycznie było formą kary głównie, by właśnie było wszystko być fair. Od kiedy nagle w oczach niektórych ludzi to stało się nagle nie fair? Tutaj brakuje jakiegoś usystematyzowania bo niektóre osoby zwłaszcza tu się wypowiadające nagle zmieniają zdanie o 180 stopni w kwestii tego samego.(Nie jest to jakoś istotne teraz, skupmy się na sugestiach i ostatecznym rozwiązaniu, a nie gdybaniach). Stąd...trzeba przedstawić konkretny plan "w jakich" sytuacjach rozpoczyna się od zera, a w jakich ewentualnie idzie się na ten pewien procent startowy. Bądź możemy być bezpośredni i okrutni, by nie dawać takiej opcji, inna postać? zaczynasz od zera. Wracasz po bardzo długiej nieobecności? Prawdopodobnie twoja postać już nie żyje zaczynasz od zera.

A może pójść z inicjatywą tutaj moja sugestia, że postać po zbyt długiej nieobecności gracza zostaje uśmiercona i jeśli chce odzyskać, musi wykazać się na sesji w zaświatach? Że zależy jej na dalszej zabawie tą postacią i powrocie do niej. To tylko w przypadku, gdy chce wrócić do starej postaci. To byłaby dobra forma testu odkrywania, czy gracz chce być na tyle za angażowany by wrócić do starej postaci. Kwestie fabularną to nie problem wymyślić, sesja też nie musiałaby być wybitnie długa.
Powrót do góry Go down
Vulfila
Nashi
Nashi
avatar

Liczba postów : 567
Data rejestracji : 23/07/2013

Skąd : Kraków

SCOUTER
HP:
3840/3840  (3840/3840)
Ki:
6180/6180  (6180/6180)
HP Pancerza:
1100/1100  (1100/1100)

PisanieTemat: Re: Powrót Starych graczy   Sob Wrz 09, 2017 8:02 am

Testowanie zaangażowanie graczy to jakiś absurd Very Happy Po co to robić? Po co wrzucać graczy do różnych worków? Ktoś wraca, to znaczy że chce w mniejszym czy większym stopniu. A jak długo tu zostanie, to wypadkowa bardzo wielu czynników, nie tylko zaangażowania. Także atmosfery, sesji, tego, czy może grać z innymi graczami. Jeśli te pozostałe czynniki będą dobre, większa jest szansa, że ktoś zostanie na dłużej. Bo jeśli na przykład są stałe awantury na sb, to pewnie i najlepszy gracz będzie się chciał ulotnić prędzej czy później, bo być może nie ma ochoty na awantury. Pamiętajmy, że to miejsce, DBNG, jest po to, by się dobrze bawić i z taką myślą ludzie tu przychodzą. A testowanie ich motywacji mija się z celem. Prawda jest taka, że jedni przyjdą i napiszą jednego posta, inni pograją miesiąc, a inni zostaną na 3 lata. Możemy tylko pracować nad forum, by zwiększać szansę, że komuś się tu spodoba.

Uśmiercanie postaci to za dużo. Myślę, że część osób nie wróciłoby, jeśli wiedziałoby, że musi zaczynać w zaświatach. Już obcięcie statów o 50% na pewno skutecznie zniechęca część osób, które kiedyś poświęciły na swoją postać dużo czasu, a teraz im się to odbiera. To jest, jak wspomniała Rota, podwójne karanie. Bo nie dość, że się postać nie rozwijała, to jeszcze traci to, co wypracowała.

@Soma napisał:
Czyli ktoś naprawdę poswięca kupę czaasu żeby mieć fajną zabawę, być w porządku wobec inncyh i nagle jest traktowany tak samo jak ktoś kto ma wyjebane, nawet nie poswięcił 3 minut na post rezygnacyjny czy coś?

Myślę, że 90% osób, które odchodzą, nie piszą w nieobecnościach, tylko ich aktywność wygasza się z czasem aż zanika całkiem i ktoś, kto odchodzi na czas dłuższy niż pół roku, ma najprawdopodobniej jakieś ważne sprawy, które zajmują go bardziej niż forum o Dragon Ball. Nie jest to objaw 'wyjebania'. Nie róbmy znowu uczestnictwa w tym forum jak sprawy życia i śmierci, honoru i w ogóle. Ktoś odszedł to odszedł. Wrócił - to się powinniśmy cieszyć, a nie smagać go batem po plecach i odbierać 50% statów. Bo co? Bo kara mu się należy? I niech będzie przykładem dla innych, którym przez myśl przyjdzie nieobecność na pół roku? Ta idea jest bezsensowna, jeśli mam być szczera.

Postać powracająca nie jest traktowana jak nowicjusz. Może wrócić do swojej postaci. Byłabym nawet za tym, by nie traciła 50% statów. Ale ktoś zaczynający nową postacią powinien ją rozwijać od postaw. Choćby dlatego, że można by go skumać z jakimś nowicjuszem w sesji i w ten sposób lepiej asymilować nowych graczy. Ale dawanie lepszych warunków nowej postaci starego gracza jest nie fair i może być odbierane jako kolesiostwo, którego na forum nie chcemy. Zauważyłam to ja, zauważyła Rota, więc jest to faktem.

@Soma napisał:
Serio co cię tak Vulfi zdenerwowało, bo ja np przez parę miechów się zastanawiałem czy wejdziesz na forum czy nie? Niestety poinformować o tym, że ni wejdizesz nie raczyłaś, wiec ponownie, dlaczego mam miałbym cię traktować podczas powrotu jak gracza, który nie stwarza takich problemów?

No i sam widzisz. A czy Hazard zachował się inaczej? Jak ocenić, czy ktoś się zachował fair czy nie? Czy to ma znaczenie? Dzisiaj gram bardzo aktywnie i jeszcze wzbogacam forum jako MG. A nie napisałam w nieobecnościach, że odchodzę! Ocenianie tego prowadzi do kolesiostwa, nawet, jeśli ma się czyste intencje.

No zabolało mnie. Bo gra an tym forum była do tej pory dla mnie dość uciążliwa. Jak przypomnę sobie jak grałam przed odejściem, no to była grupa ludzi, do której nie dało się nijak przebić. Mieli swoje wątki i swoje sprawy i nie obchodziło ich, czy na forum pojawiła się taka Vulfi. Żaden MG się ze mną nie pieścił. Nie zainteresował się, trzeba było się dopraszać o kilka linijek słabej sesji. Umęczyłam się, żeby trenować i coś zdobyć i i tak wiedziałam, że dobicie do poziomu reszty graniczy z cudem. Potem miałam pracę magisterską i rozpoczęłam pracę. Wszystko to mnie przybiło i do tego odczekiwanie na odpis (wtedy Haza) trawło tygodniami. Podobnie zresztą jest i teraz, bo oczekiwanie na odpis ze strony Kaede i Raa nie trwa dzień lub dwa.

I po tym, jak ciężko się wtedy grało wróciłam. Miałam ochotę coś jeszcze popisać. I wtedy dostałam cios w mordę - obcinamy ci 50% i cześć. Miej znów ciężko odbić się. I z jakiej przyczyny? Nie napisałaś w nieobecnościach to cię teraz nauczymy, hehehe! Więcej tego nie zrobisz - bzdura.

Pomyślałam sobie - no trudno, mam coś moją postacią do zrealizowania jeszcze. Zrobię to. Ktoś inny pomyśli, że jak mu się obcina o 50% to mu się jednak nie chce odrabiać tego. A jeszcze ktoś inny pomyśli, że to już woli od nowa zacząć.

______________________

Zabawne, jak łatwo można zniewolić mężczyznę, jeśli wie, jak to się robi.
Rota


Vulfi przyszła Imperatorowa

Rogata Vulfila:
Powrót do góry Go down
Vvien

avatar

Liczba postów : 480
Data rejestracji : 05/02/2016


SCOUTER
HP:
450/450  (450/450)
Ki:
75/75  (75/75)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Powrót Starych graczy   Sob Wrz 09, 2017 8:15 am

Nie poświęcenie minuty na wstawienie nieobecności to przejaw lenistwa. To prosta kwestia formalna, jeśli się tego nie tyczy to świadczy o braku dojrzałości po prostu i usprawiedliwianie, że się że większość tego nie robi mija się z celem. Gdy ktoś nie da nieobecności, musimy często zwlekać z kontynuowaniem sesji bo nie mamy żadnych informacji co z daną osobą się dzieje. To aż nadto, a jak jednak to miało być tylko na parę dni? No to odpisze, jakby nigdy nic i idzie dalej, jednakże dłuższe czekanie pogarsza jakość sesji, jak i zabawę innych, a dlaczego? Bo nie chciało się napisać w nieobecnościach, tylko czekamy na was, bo bez tej małej formalnej informacji, gracz jest uznawany jako osoba "ciągle aktywna".

Wracając do obcinania statów, tak to jest pewna forma kary, na tym to miało polegać właśnie bo osoba odchodząca bez większego słowa na wydłużony okres czasu ma ogromny wpływ na pogorszenie się jakości całej rozgrywki zwłaszcza w sesji której przebywał i sesjach z nią powiązanych w globalnej fabule.

Ogólnie już temat do zamknięcia, mamy dość informacji ze strony Somy, Vulfili, Roty, Xanasa by utworzyć konferencje, przedyskutować to po raz ostatni w gronie administratorskim, mam nadzieje jeszcze dzisiaj wieczorem i podjąć ostateczną decyzje oficjalnie by dłużej nie przeciągać wątku. Dziękuje za wasze wsparcie i przedstawienie waszych Za i Przeciw. Mamy dużo więcej innych spraw na głowie, więc powinniśmy to zrobić szybko i precyzyjnie.
Powrót do góry Go down
Al
Esper Admin
Esper Admin
avatar

Liczba postów : 1310
Data rejestracji : 28/05/2012


SCOUTER
HP:
225/225  (225/225)
Ki:
75/75  (75/75)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Powrót Starych graczy   Sob Wrz 09, 2017 8:40 am

Dobrze, wystarczająco informacji padło i kilka punktów widzenia, wraz z propozycjami. Jak mnie Vvien wyprzedziła, zostaje podjąć decyzję.

ZAMYKAM TEMAT

P.S HA! HA! Zamknąłem temat przed tobą Vvien nie uprzedziłaś mnie! Trollface

______________________

- 1 szy wynik o lol xD (z wybranymi pierwszymi preferencjami)

- 2 gi wynik nie dziwi mnie (z wybranymi alternatywnymi preferencjami które lubię, bo musiałem wybrać niestety 1 z dwóch :/)



Ach, to utrzymywanie porządku na czacie :3:
 
Powrót do góry Go down
Sponsored content




PisanieTemat: Re: Powrót Starych graczy   

Powrót do góry Go down
 
Powrót Starych graczy
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Powrót Nefilimów
» 3 aktywnych graczy; Stanek_, M1krus, crreeyz - podanie
» Powrót do gry
» Rodzaj ludzki, małżeństwo biblijne - genetyka - powrót do podstaw.

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Dragon Ball New Generation Reborn ::  :: Pomysły-
Skocz do: