Dragon Ball New Generation Reborn


Dragon Ball New Generation ©

 
IndeksGalleryFAQRejestracjaZaloguj
Menu

Share | 
 

 Ataki Energetyczne

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Raa

avatar

Liczba postów : 143
Data rejestracji : 18/10/2015


SCOUTER
HP:
14575/18350  (14575/18350)
Ki:
20777/23025  (20777/23025)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Ataki Energetyczne   Pon Lip 17, 2017 1:12 am

A dokładniej chodzi mi o fakt, że jeśli nie posiada się techniki która umożliwia zablokowanie/zniwelowanie takiego typu ataku to na 100% zada on obrażenia. Nawet jeśli wynosiłyby one tylko, np. 10 punktów.

Czy nie powinno być możliwości zatrzymania takiego ataku, bądź uniknięcia go poprzez zejście z linii jego lotu, lub choćby nawet odbicia go? W końcu nie raz w DB były pokazywane przypadki czegoś takiego.
Jak Goku odbijający jedną ręką pociski Freezera tak jak poniższym obrazku
Spoiler:
 
Czy Buu zatrzymujący Genki Dama
Spoiler:
 
Bo żadnego z tych przykładów raczej nie można nazwać siłowaniem się na techniki (a przynajmniej w moim mniemaniu).

I o ile uniki byłyby wykonalne gdyby ataki energetyczne miały wartość prędkości lotu, to do odbijania i blokowania ich nie mam koncepcji.

No chyba, że wymagałyby one na ten przykład kombinacji szybkości i wytrzymałości by móc odbić dany atak.
(Tak naprawdę to jestem otwarty na wszelkie ewentualne sugestie)
Powrót do góry Go down
Al
Esper Admin
Esper Admin
avatar

Liczba postów : 1315
Data rejestracji : 28/05/2012


SCOUTER
HP:
225/225  (225/225)
Ki:
75/75  (75/75)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Ataki Energetyczne   Pon Lip 17, 2017 2:02 am

Hmm.. w mojej wyobraźni unik by kosztował na pewno 1 unik i ki wyglądałby jak teleport w bok. Natomiast odbijanie kojarzy mi się z wytrzymałością wyłącznie, a i tak pewnie osoba by otrzymała jakiś dmg. W sumie można to rozwiązać na wiele sposobów.

______________________

- 1 szy wynik o lol xD (z wybranymi pierwszymi preferencjami)

- 2 gi wynik nie dziwi mnie (z wybranymi alternatywnymi preferencjami które lubię, bo musiałem wybrać niestety 1 z dwóch :/)



Ach, to utrzymywanie porządku na czacie :3:
 
Powrót do góry Go down
Online
Rota

avatar

Liczba postów : 179
Data rejestracji : 16/10/2015

Skąd : Wielki Świat

SCOUTER
HP:
120/120  (120/120)
Ki:
90/90  (90/90)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Ataki Energetyczne   Pon Lip 17, 2017 6:08 pm

Jeśli mogę dorzucę coś od siebie.

Od uników przede wszystkim zależna powinna być szybkość. Przynajmniej ja u siebie tym się kieruję: szybkość, za wyprowadzanie ciosów, używanie technik, parowania ciosów czy uników i ogółem poruszania się i często dorzucam do szybkości zwinność, które w sumie notabene są zależne od siebie.

Z atakami zawsze jest ten problem jak w przypadku czarów. Tylko z czarami jest o tyle łatwiej, że dorzucisz odpowiednia statystykę, które niejako to wszystko ureguluje.

Ja ten problem rozwiązałam w następujący sposób, może i wam przypadnie do gustu, tudzież wpadniecie na coś innego:

Przede wszystkim w opisach zawarłam procent, który określa celność danej umiejętności. Im ona jest  łatwiejsza do wykonania tym łatwiej taką kogoś walnąć. I procenty mieszczą się w przedziale od 10%-100%. Te łatwe umiejki mają w przedziale np. 80%-100%. Dodatkowo na celność wypływa także szybkość, okoliczności w jakiej ma zostać użyta dana umiejętność i na jakim poziomie jest zaznajomienie z umiejętnością. Pamiętam, że nawet Goku musiał się uczyć technik. Nawet jak nauczył się kamehameha to i tak musiał ją opanować.

Jak to wygląda? A no mniej więcej tak:

Nazwa: Taki Jakiś Tam Atak
Siła: 50
Wykonanie: Utworzenie kulki na dłoniach, którą można rzucić w jeden cel znajdujący się w obrębie 3 metrów od rzucającego, zadaje siniaki oraz poparzenia w stopniu niewielkim.
Celność: 100%
Opanowanie Ataku: 1/10

Co oznacza 1/10? A no to, że atak, by być opanowanym do perfekcji potrzebuje 10 punktów. Aktualnie jest on na poziomie 1 czyli postać wie jak wykonać taki atak, ale ma problem z jego kontrola. Co to oznacza? Że Atak może się udać lub też nie. Na zasadzie takiej, że zamiast uderzyć w cel poleci gdzieś obok, wybuchnie w twarz albo w ogóle nie zrobi się nic, będzie takie PUFF! i tyle w temacie. I im wyższy poziom opanowania tym większa szansa na to, że atak się powiedzie i trafi celu i nie wybuchnie w twarz. To samo się tyczy celności. Wprawdzie jest on równy 100%, ale jest to wartość po opanowaniu ataku do perfekcji. Celność spada w momencie gdy są ku temu warunki otoczenie, pada deszcz, postać jest osłabiona, przeciwnik jest bardzo szybki.

Uniki na techniki powinny być jakoś określone zarówno mechanicznie jak i fabularnie, ale na tym drugim to powinien też decydować MG i wtedy patrzeć, jak to wyjdzie mechanicznie.

A jakby nie patrzeć, to w tej chwili ktoś uczy się techniki i bum, już od razu ją umie, od razu może zrobić krzywdę, zupełnie jak jakiś zaprogramowany robot, któremu wkłada się płytkę z programem do łba instaluje i gotowe. Nawet w mandze czy anime postacie musiały się uczyć kontroli nad daną techniką. A wiadome im lepsza kontrola tym lepszy efekt.

Tym samym siła postaci czy energii również wpłynie na rozwój techniki, czyli moim zdaniem, tak jak być powinno. To tak jak Goku i Spirit Bomb-można było łatwo zobaczyć, że im częściej Goku jej używał tym była silniejsza no i też zależało od ilości siły jaką posiadał,ale to dla mnie jest oczywiste.

Pozwolę sobie tutaj Wam pokazać jak u mnie takie obliczenia wyglądają na walkę i jestem ciekawa jak to wyjdzie w praniu, bo to pierwsza w życiu mechanika w moim wykonaniu, bo na razie to są beta testy tego cuda xD



Atak fizyczny:
Walka niemagiczna
(siła postaci x 20%) + (szybkość x 20%)

Walka magiczna
(siła postaci x 15%) + siła ataku fizycznego

Obrona Fizyczna:
(wytrzymałość x 20%) + (szybkość x 20%)*
*obrona na ataki fizyczne liczona jest w taki sam sposób

Obrona magiczna
(obrona magiczna x 20%) + (szybkość x 20 %)

Atak Magiczny
Mały pierwiastek:
(Magiczny Atak x 15%)+siła ataku magicznego

Średni pierwiastek:
(Magiczny Atak x 25%)+siła ataku magicznego

Obrażenia: Walka niemagiczna
(siła postaci x 20%) + (szybkość x 20%) ÷ (wytrzymałość x 20%) + (szybkość x 20%)

Walka magiczna
(siła postaci x 15%) + siła ataku fizycznego ÷ (obrona magiczna x 20%) + (szybkość x 20 %)

U mnie nie ma kości, bo kości na forum to przeżytek troszkę, wolę postawić na jasne i klarowne obliczenia, które Gracz widzi i jak chce, to sam sobie policzy i będzie miał pewność, że nie został oszukany.

Także, u mnie to wygląda tak. Celowo podzieliłam to wszystko w taki sposób, żeby odróżnić od siebie walkę z użyciem czarów (ataków) na tą czysto fizyczną, bo zjawią się postacie, które nie będą się bawiły w magię i wtedy co? Trzeba to zawsze równoważyć.

Myślę, że też możecie spróbować czegoś podobnego. Tylko wtedy będziecie musieli zmodyfikować mechanikę w jakimś stopniu.
Powrót do góry Go down
Sponsored content




PisanieTemat: Re: Ataki Energetyczne   

Powrót do góry Go down
 
Ataki Energetyczne
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Dragon Ball New Generation Reborn ::  :: Pomysły-
Skocz do: