Dragon Ball New Generation Reborn


Dragon Ball New Generation ©

 
IndeksGalleryFAQRejestracjaZaloguj
Menu

Share | 
 

 Łowcy nagród

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Vvien

avatar

Liczba postów : 457
Data rejestracji : 05/02/2016


SCOUTER
HP:
450/450  (450/450)
Ki:
75/75  (75/75)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Łowcy nagród   Sro Lut 01, 2017 12:58 pm

Pomysł drobny, jako, iż czasami brakuje nam walk. Pragnę zaproponować system w którym gracze mogą polować na różnego rodzaju NPC bądź...innych graczy. To może być oknem na nowe przygody, jak również pozwolić graczom uzupełnić częściowy niedobór walk.

Cele do złapania/zabicia będą rozróżniać:

1) Ogólny poziom mocy - Gracz nie może mieć więcej, niż 120 % PL celu. [Czyli cel ma 1000 PL, gracz nie może polować na niego mając więcej od 1200 PL]
2) Informacja o ogłoszeniu - Opis rysujący sytuacje, kogo, po co, jakie warunki mają być spełnione.
3) Informacje o celu - Wygląd i dane personalne, gdzie ostatnio widziany.
4) Warunki zakończenia - Nie każdy żądać będzie czyjejś głowy, czasami będzie uprzykrzenie komuś życia, okaleczenie, opóźnienie jego wizyty etc.
5) Nagroda - Czyli co otrzymasz jak spełnisz warunki zakończenia.

To tak w dużym skrócie; Zostanie przedstawiona lista, gracz może osobiście wypełnić kartę dając list gończy na innego gracza, jak i NPC, który szczególnie im się naprzykrzył. Czasami NPC w formie fabularnej będą dawać własne ogłoszenia.

Gracz wchodząc do tematu, gdzie ostatnio był widziany cel, może zadeklarować w swoim poście na samym końcu:

OCC: Poszukuje XXX w ramach listu gończego.

Wtedy NPC rozpoczyna spotkanie, które odgrywane jest w formie sparingu. [czyli poza tematem w dziale sparingi]. Sparing jest traktowany, na zasadach sparingu ze graczem, tylko opisuje zachowanie przydzielony Mistrz Gry.

Pisałam to na szybko pod wpływem weny, tak wstępnie co o tym sądzicie? Jeśli macie jakieś pytania, bo czegoś nie rozwinęłam, spróbuje odpowiedzieć tym samym rozbudowując pomysł. Sugestie też mile widziane.

______________________

Know your place:
 
Powrót do góry Go down
Soma
Moderator
Moderator
avatar

Liczba postów : 258
Data rejestracji : 26/03/2014


SCOUTER
HP:
1185/1185  (1185/1185)
Ki:
1185/1185  (1185/1185)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Łowcy nagród   Sro Lut 01, 2017 1:24 pm

120% w momencie podjęcia takeigo listu gończego, czy w momencie rozpoczecia walki? Bo jeżeli to drugie to wtedy wystarczy, że "ścigany" sobie nie doda kilku pkt i łowca nie bedize mógł go dopaść.

______________________



-Powiedział.-
"Pomyślał."-
Powrót do góry Go down
Vvien

avatar

Liczba postów : 457
Data rejestracji : 05/02/2016


SCOUTER
HP:
450/450  (450/450)
Ki:
75/75  (75/75)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Łowcy nagród   Sro Lut 01, 2017 1:56 pm

Nie ma podjęcia listu gończego. To może zrobić każdy nawet w najmniej spodziewanym momencie. Jest lista i wszyscy wiedzą, że dana osoba jest na liście gończym i takie warunki w walce z nią muszą być spełnione, by dostała nagrodę. Statystyki są liczone z chwilą walki...ale łowca może przechytrzyć innego gracza. Nie wiadomo, kto będzie miał kaprys na ciebie zapolować bo nie ma deklaracji polowania, mogą ciebie np. zaprosić na wspólne pisanie, a okaże się, że tak naprawdę polują na ciebie i musisz przyjąć walkę fabularną z nimi.

Listy gończe w większości tworzą sami gracze. Zleceniodawca nie poluje, zleceniodawca tylko wystawia nagrodę, która to jest do przedyskutowania z mistrzem gry, która obejmuje zwykle jakąś premie poza standardowym bonusem za sparing [czyli zastępuje to trening]. Upolowana ofiara dostaje tylko nagrodę za podjęcie sparingu [jeśli nie trenował podczas tej sesji, inaczej nie może trenować w następnej według normalnych zasad sparingu].

Jeśli ofiara siebie osłabia, to jej wina, gdy zacznie walkę nie będąc świadom, że gracz z którym piszę to łowca. Z chwilą deklaracji walki lub fabularnej treści, gracz nie ma prawa rozdać sobie punktów w celu uniknięcia walki, bo jest już na to za późno(Uznane to będzie za oszustwo, jeśli ktoś fabularnie przekazuje informacje, że poluje na ciebie, a ty sobie powiesz "Nie, bo mam zaległe punkty do rozdania, teraz sobie rozdam i nie możesz ze mną już walczyć" będzie unieważnione, a ofiara zostanie upomniana).

W każdym razie, mogą być pewne problemy...no i kwestia, gdy dana osoba nie będzie chciała być "zmuszona do walki". Jednakże jest to furtka na fabularne wątki bowiem...jeśli gracz został wstawiony przez kogoś na list gończy, to oznacza, że musiał wcześniej go fabularnie bardzo "wkurzyć". Np. coś ukradł, upokorzył go, zazdrość, miłość, nienawiść, udaremnił jakieś plany po raz enty etc. więc bezmyślne wstawianie listu gończego na kogoś "bo go nie lubię" nie będą akceptowalne.


W każdym razie, w skrócie tak to widzę.

______________________

Know your place:
 
Powrót do góry Go down
Vulfila
Nashi
Nashi
avatar

Liczba postów : 549
Data rejestracji : 23/07/2013

Skąd : Kraków

SCOUTER
HP:
3840/3840  (3840/3840)
Ki:
6180/6180  (6180/6180)
HP Pancerza:
1100/1100  (1100/1100)

PisanieTemat: Re: Łowcy nagród   Sro Lut 01, 2017 2:46 pm

Generalnie pomysł wydaje mi się fajny.

Trszeba tylko uściślić pewne sprawy:

1. Polowanie na postaci graczy

Vvien napisał:
gracze mogą polować na różnego rodzaju NPC bądź...innych graczy

O ile NPC spoko, tak inny gracz nie koniecznie. Może potrzebna musi być też zgoda danego gracza, żeby na niego nasłac łowców głów?

2. Nagroda

Vvien napisał:
5) Nagroda - Czyli co otrzymasz jak spełnisz warunki zakończenia.

To też trzeba okreslić z góry, jakie nagrody wchodzą w grę, żeby nie było potem kłótni, że jeden dostał tyle, drugi więcej/mniej... Swoją droga bez systemu pieniężnego na forum... nagroda mogłaby być chyba tylko punktami do rozdania w staty. A szkoda ^^

3. Lista

Vvien napisał:
To tak w dużym skrócie; Zostanie przedstawiona lista, gracz może osobiście wypełnić kartę dając list gończy na innego gracza, jak i NPC, który szczególnie im się naprzykrzył. Czasami NPC w formie fabularnej będą dawać własne ogłoszenia.

Pytanie, gdzie fabularnie miałyby znajdować się te ogłoszenia łowców głów? Tzn... trzeba jakoś wyjasnić, skąd gracz będzie wiedział, że za innego gracza głowę jest wyznacozna nagroda?

Jeśli ogłoszenia mają być na NPC i do wzięcia przez dowolnego gracza, to może być problematyczne, a sama lista może szybko stać się martwa, ponieważ:

- Dla MG to podwójna robota (bo musi zamieścić ogłoszenie na tablicy i także prowadzić komuś wątek). De facto MG może poprowadzić komuś watek bounty hunter bez konieczności użycia do tego tablicy.

- Lub własnie praca, której nikt potem nie wykorzysta - ogłoszenie może wisieć i nigdy nie zostac wykorzystane.

Pytanie, jakie będzie zainteresowanie i odzew ze strony graczy? Może warto założyć ankietę i spytać graczy?

No i obawiam się jeszcze tego, że jeden MG zawiesi ogłoszenie, które wykorzystane będzie długo później i z który będzie musiał poprowadzić inny MG - i tu mogą być fabularne nieścisłości. Bo wątek był pierwotnie innego MG. Może warto dodawać termin ważności ogłoszenia, po którego upłynięciu ogłoszenie wygasa?

4. Sparing

Vvien napisał:
Gracz wchodząc do tematu, gdzie ostatnio był widziany cel, może zadeklarować w swoim poście na samym końcu:

OCC: Poszukuje XXX w ramach listu gończego.

Wtedy NPC rozpoczyna spotkanie, które odgrywane jest w formie sparingu. [czyli poza tematem w dziale sparingi]. Sparing jest traktowany, na zasadach sparingu ze graczem, tylko opisuje zachowanie przydzielony Mistrz Gry.

Czyli... nie byłoby najpierw wątk poszukiwania danego NPC? Tylko od razu sparing? Humm...

Vvien napisał:
Jednakże jest to furtka na fabularne wątki bowiem...jeśli gracz został wstawiony przez kogoś na list gończy, to oznacza, że musiał wcześniej go fabularnie bardzo "wkurzyć". Np. coś ukradł, upokorzył go, zazdrość, miłość, nienawiść, udaremnił jakieś plany po raz enty etc. więc bezmyślne wstawianie listu gończego na kogoś "bo go nie lubię" nie będą akceptowalne.

I to podoba mi się w tym pomyśle najbardziej. Smile

______________________

Zabawne, jak łatwo można zniewolić mężczyznę, jeśli wie, jak to się robi.
Rota


Vulfi przyszła Imperatorowa

Rogata Vulfila:
Powrót do góry Go down
Soma
Moderator
Moderator
avatar

Liczba postów : 258
Data rejestracji : 26/03/2014


SCOUTER
HP:
1185/1185  (1185/1185)
Ki:
1185/1185  (1185/1185)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Łowcy nagród   Sro Lut 01, 2017 2:51 pm

scratch

chwila chwila

logic

skoro:

Vvien napisał:
Ogólny poziom mocy - Gracz nie może mieć więcej, niż 120 % PL celu. [Czyli cel ma 1000 PL, gracz nie może polować na niego mając więcej od 1200 PL]

to skąd ci przyszło do głowy, że "cel" miałby dodawać sobie pkt żeby uniknąć walki? Przecież nigdzie nei jest napisane, ze nie można być słabszym od celu i na niego polować. Przykładowo:

Łowca - 1300PL
Cel - 1000PL

Ale okazuje się, ze Cel ma do rozdania pkt, które dałyby mu 1100PL. Powiedz mi czy logicznie myśląca osoba by rozdała te pkt? No bo ja na pewno nie, łowca ma PL o 30% większe od mojego i już nie może mnie zaatakować w celu zdobycia nagrody, to po cholerę miałbym zmniejszać tą przewagę do 20% i stać się o wiele bardziej wartym zaatakowania?

A co jeżeli nagroda jest bardzo cenna?
Już sobie uściśliliśmy, że logicznie myślący cel po prostu przestaje się rozwijać, ale gdy nagroda jest tego warta to łowcy tez przestaną rozdawać pkt, żeby miec możliwość zdobycia jej.

A co jeżeli się okaze, że cel ma fabularną wymówkę żeby wystawić list na polującego na niego łowce?

Powiedzmy sobei szczerze, na tym forum to ja nie wierzę w to żeby gracze sięnie informowali o tym, ze zaraz beda na siebie polować... Oni potrafią ustalić interakcje między swoimi psotaciami na 5 postów do przodu, a co dopiero spontaniczne zaatakowanie znienacka, w nikczemny i podstępny sposób. ^^'

EDIT bo pojawił się w międzyczasie jeszcze psot Vulfi Smile

Vulfi napisał:
1. Polowanie na postaci graczy

@Vvien napisał:
gracze mogą polować na różnego rodzaju NPC bądź...innych graczy

O ile NPC spoko, tak inny gracz nie koniecznie. Może potrzebna musi być też zgoda danego gracza, żeby na niego nasłac łowców głów?

To by wtedy było bez sensu, jeżeli ograniczylibyśmy to tylko do NPC no to byśmy dowalili tylko roboty MG według widzimisię jakiegoś gracza, który wystawiałby taki list. Skoro moja postać może teoretycznie przywalić komus ot tak bo ma kaprys i nie pytać się tej osoby o zdanie, to dlaczego miałbym go pytać o zgodę żeby wystawiać taki list? 0_o



______________________



-Powiedział.-
"Pomyślał."-
Powrót do góry Go down
Vvien

avatar

Liczba postów : 457
Data rejestracji : 05/02/2016


SCOUTER
HP:
450/450  (450/450)
Ki:
75/75  (75/75)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Łowcy nagród   Sro Lut 01, 2017 4:46 pm

Odp: Vulfila.


1) Nie będzie zgody na nasyłanie łowców głów. Jeśli gracz dostał się na list gończy to znaczy, że musiał naprawdę kogoś zdenerwować. Ograniczanie wszystkiego do zgody zepsuje całą zabawę.

2) Nagrodami będą głównie punkty premiowe w małych ilościach lub przedmioty, które ofiaruje MG, bądź sam gracz, jeśli jakiś przedmiot posiada.

3) Jak wspominałam, listy gończe nie są do brania na własność. Także sama lista jest poza fabularna i ma urozmaicić rozgrywkę. To, jak i gdzie się o tym dowiedzieli, wymyślają sami gracze. Tak samo będzie utworzony temat ze wzorem na dawanie własnych listów gończych. Będą one akceptowane przez MG, jeśli powód i nagroda zostaną uzgodnione z rozsądkiem

Dla MG nie jest to za wiele roboty, bo w głównej mierze jedynie będzie od czasu do czasu akceptować nowe listy. Także sama lista będzie zmieniała się w długich odstępach [raz na np. dwa miesiące, będzie dopiero dodawany nowy kontent]

Co do zainteresowania i odzewu ze strony graczy...no ten temat został utworzony do omówienia tego pomysłu. Nie do wykłócania się, że nie podoba się 120 % które jest kwestią umowną, czy tym, że pomysł to nie wypał bo jest za wiele luk...to jest luźna sugestia. Wraz z waszymi pytaniami wymyślam nowe rozwiązania, aż w końcu powstanie ostateczny projekt nad którym pracowało kilka osób poprzez właśnie szukanie w tym dziur i odnajdywanie niejasności.

4)W przypadku jeśli celem jest postać niezależna, to NPC może poprowadzić krótki wątek, nie powinien on jednak być dłuższy niż parę postów...a nawet w jednym poście mógłby by być zawarty.

Gdy celem jest gracz, zapewne będzie działać to na zasadzie: Rozmawia X z Y: znalazłem ciebie, ktoś nie jest zadowolony z tego co ostatnio nabroiłeś; i przeskakują do sparingu. Użycie sparingu ma też swoje plusy, że temat nie jest blokowany przez dwójkę walczących przez co inni mogą się swobodnie poruszać.

Odp: Soma

1) Z tego co napisałeś? Mogłam źle zrozumieć. 20 % to przykładowa maksymalna różnica mocy między łowcą, a celem, jaką nadałam z powodu by nie doszło do sytuacji; Łowca ma 100k PL i poluje na osobę z 10k PL bo chce nagrodę. Byłoby to nieuczciwe, ponieważ znacznie silniejszy gracze z łatwością odnajdywali by słabe cele, spełniali warunki i nabijali sobie punkty z nagród.
To jest, aż tak proste. Jako, że u nas rozbieżności PL są naprawdę różne, sytuacje polowania na samego gracza przez kogoś będę niezmiernie rzadkie i...po części właśnie o to chodzi. Nie ma to być powszechne. Co więcej...system nie broniłby "robienia gangów" na potencjalne cele.


Kwestia nagrody nie jest przemyślana, napiszę, jak ja to bym prawdopodobnie widziała;
-Nagroda najczęściej będzie w formie dodatkowych punktów fabularnych, przykładowo między 5-20 pkt.
-Nagroda może być przedmiotem wymyślonym przez MG.
-Nagroda będzie zależna od kilku czynników, jak silny jest cel, jak wielka jest różnica mocy między łowcą, a celem i najważniejsze; czy warunki zostaną spełnione.
-Gracz jeśli nie spełni warunków nadanych w liście gończym, nie dostaje nagrody.

Czym jest system warunków wymyślony w ramach tego projektu?

Pozostaje to w kwestii wyobraźni zakładającego list gończy, jednakże może to obejmować nawet najbardziej szalone rozwiązania.

a)Bardzo małe nagrody: Po prostu pokonanie przeciwnika.
b)Małe nagrody: Jest postawiony jeden, prosty warunek. Np. Zużyj w czasie walki 50 % swojej ki jednocześnie pokonując przeciwnika.
c)Średnie nagrody: Poprzeczka idzie w górę, warunek to chociaż raz skutecznie sparaliżować przeciwnika, gdy posiada jedynie 30 % hp, ma cierpieć. Nie trzeba go pokonać, ale trzeba spełnić warunek. (czyli wymaga opanowanej techniki paraliżującej).
d)Wysokie nagrody: Tutaj zaczynają się szalone wariacje typu, musisz zmusić przeciwnika do zużycia najmocniejszej techniki zadającej minimum 80 % obrażeń z wydanej ki i zarazem tą walkę wygrać by go tym samym upokorzyć. Pokonać przeciwnika bez używania ki, bądź zużyć podczas walki idealnie 100 % swojej ki, bądź zgładź przeciwnika w ciągu zaledwie paru tur...

zaś skala na oko pewnie by była... :
a)Bardzo małe nagrody: max + 5 pkt fabularnych
b)Małe nagrody: max + 10 pkt fabularnych
c)Średnie nagrody: max + 15 pkt fabularnych i szansa na słaby przedmiot (z przedmiotem w puli nagród, to tylko max 10 pkt fabularnych)
d)Wysokie nagrody: max + 20 pkt fabularnych lub szansa na dobry przedmiot.
Poza pulą: Gracze mogą dodawać do puli własne przedmioty: Scoutery, senzu, pancerze, dziwne magiczne przedmioty, nawet smocze kule.

Te wszystkie przykłady mają tylko pokazać zarys, warunek pozostanie w kwestii wyobraźni osoby, która nakłada list gończy. Nagroda zaś będzie wspólnie omówiona z graczem nakładającym list gończy, czy chce dodać coś od siebie, czy woli się zdać na Mistrza Gry. Tak zarysy, nie ma jeszcze nic konkretnego, cała idea to tylko pomysł, nie do wprowadzenia...do obgadania, znalezienia wspólnych rozwiązań, zrobienia burzy mózgów lub przeczytania negatywnych wypowiedzi, które ostatecznie wrzucą pomysł do kosza. Postaram się w ciągu kilku dni zrobić lepszy obraz projektu i poukładać to i owo do kupy.

2) Jeśli cel znajdzie fabularną wymówkę, by łowca stał się także celem... no to wtedy też łowca niech ma się na baczności. Zważywszy, że gracz nie powinien wiedzieć, kto na niego poluje. Bo łowcą jest "każdy" który spełnia warunki i po prostu może zainicjować walkę. Jak się wygada na chacie, PM etc. to tylko i wyłącznie wina nieprzemyślanego polowania. Jeśli chcą się ugadać do takiej fabularnej potyczki, nikt im nie broni. To ma być element wzbogacający rozgrywkę, jak gracze dzięki niemu znajdą pretekst do nowych przygód z NPC lub nawet interakcji między sobą, tym lepiej i ciekawiej może coś wypaść. Zapomniałam w sumie uwzględnić jedną ważną kwestie, osoba, która nakłada list gończy na kogoś...nie może sama polować na tą osobę w celu zagarnięcia nagrody. Musi to zrobić inny gracz.


______________________

Know your place:
 
Powrót do góry Go down
Soma
Moderator
Moderator
avatar

Liczba postów : 258
Data rejestracji : 26/03/2014


SCOUTER
HP:
1185/1185  (1185/1185)
Ki:
1185/1185  (1185/1185)
HP Pancerza:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Re: Łowcy nagród   Sro Lut 01, 2017 8:54 pm

Żeby nie było, pomysł jest spoko, ale ja tego nie widzę zeby miało to działac w takiej formie. Jeżeli ktoś wystawia list gończy na kogos innego, to powinien mieć czym zapłacić za wykonanie zlecenia, a nie ze beziemy dawać dodatkowe pkt, bo w ten sposób zaraz się znajdzie kilku cwaniaków, którzy to wykorzystają jako źródło praktycznie darmowego rozwoju. Wystarczy sie umówić z dwoma innymi graczami, żeby jeden wystawił zlecenie na drugiego, a z kolei ten się po prostu podłoży, żebym ja mógł dostać dodatkowe pkt. Szczerze powiedziawszy bez systemu pieniężnego będzie ciężko, a itemków jak nie było tak nie ma...

______________________



-Powiedział.-
"Pomyślał."-
Powrót do góry Go down
Sponsored content




PisanieTemat: Re: Łowcy nagród   

Powrót do góry Go down
 
Łowcy nagród
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Dragon Ball New Generation Reborn ::  :: Pomysły-
Skocz do: